• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Σάβ 08 Μαϊ 2010

2nd International Health Film Festival in Kos




Όταν πετούσα πέρσι στην Κω για το 1st International Health Film Festival, δεν φανταζόμουν ότι θα έφευγα κουβαλώντας μέσα μου ταινίες που θα με είχαν σημαδέψει. Κι όμως, ένα χρόνο μετά, διαπιστώνω ότι το έξοχο πχ Brain Storm της ισραηλινής Yael Reich (μοντέζ, σκηνοθέτις, ηθοποιός και τοπ-μόντελ) με θέμα την νοητική αποκατάσταση μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα του αδερφού της - εικαστικού καλλιτέχνη Ειλόν Ρέϊχ, είναι μια από τις πιο δυνατές, όχι μόνο συγκινησιακά, αλλά και κινηματογραφικά, ταινίες που έχω θαυμάσει σ΄ένα cinéma πραγματικά moderne. Είχα απορήσει μάλιστα με την κριτική επιτροπή που δεν βράβευσε την εκπληκτική αυτή δουλειά, αλλά η αλήθεια είναι πως η «Καταιγίδα ψυχής» δεν ήταν η μόνη καλή ταινία του ωραίου αυτού Φεστιβάλ. Κι όταν λέω ωραίο, κυριολεκτώ! Φανταστείτε έναν δημοσιογράφο να φεύγει από το φαιό νταμάρι της Αθήνας και να βρίσκεται στο καταπράσινο νησί της Κω, βλέποντας καλές ταινίες σ΄ένα δροσερό κι ολάνθιστο θερινό σινεμά με τραπεζάκια, (μπύρες, τσιγάρα) και φίλους! Μήπως είχε εξάλλου, ποτέ, την εμπειρία, μετά την τακτοποίησή του στο ξενοδοχείο, να βουτάει στη θάλασσα, 50 μέτρα από το γραφείο Τύπου του Φεστιβάλ, όπου είχε πάει να πάρει την διαπίστευσή του; Έπειτα, δεν είναι όμορφο να παίρνεις το πρωινό σου με τον αειθαλή ερωτικό δάσκαλο επαναστατικής δράσης Νίκο Αλευρά, πριν πας στην πλατεία της Κω και να πιεις τον δεύτερο καφέ σου, συζητώντας με τους δημιουργούς για τις ταινίες τους; Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Λουκια Ρικακη και ο Δήμαρχος της Κω Γιώργος Κυρίτσης γνωρίζουν τι σημαίνει οργάνωση και φιλοξενία αντίστοιχα.

Το Φεστιβάλ της Κω έγινε, στον δεύτερο χρόνο του κιόλας, θεσμός. Φέτος, το πρόγραμμα του 2nd International Health Film Festival (1-6 Σεπτεμβρίου) περιλαμβάνει 102 ταινίες από 21 χώρες οι οποίες θα παιχτούν, όπως και πέρσι σε ολοήμερες και νυκτερινές προβολές.

Μεταξύ των πρώτων ταινιών που έχουν κινήσει ήδη το ενδιαφέρον μας είναι :

Το ντοκιμαντέρ «Η ζωή είναι καταπληκτική» του Πολωνού Ταντέους Κρόλ. Μια μάνα ψάχνει επίμονα και τελικά ανακαλύπτει τον λήπτη της καρδιάς του νεκρού γιού της. Βάζει το χέρι του στην καρδιά του αγνώστου και του λέει: Μπορώ να ακούσω τον γιο μου; Η ταινία έχει θέμα τους λήπτες πτωματικών μοσχευμάτων οι οποίοι αφηγούνται τα συναισθήματα που νοιώθουν προς τα άτομα που τους δώρισαν την καρδιά τους.

Το επικό ντοκιμαντέρ με τον προσωρινό ελληνικό τίτλο «Το αλογόπαιδο» του αμερικανού Μισέλ Οριόν Σκότ. Ένα αυτιστικό παιδάκι καταφέρνει να μιλήσει για πρώτη φορά στη ζωή του, αγκαλιάζοντας ένα άλογο. Ο φακός συνοδεύει τον πατέρα του στις στέπες της Μογγολίας όπου πάει να βρει σαμάνους, γνώστες της σχεδόν μεταφυσικής σχέσης των αλόγων με τους ανθρώπους προκειμένου να βρεθεί μία εναλλακτική ίαση για τον γιό του.

Οι ταινίες «Καταβροχθίστε» της Αμερικανίδας Τζούλια Γκρέϋερ (συγκλονιστικές έρευνες σχετικά με τους θανάτους από κακή διατροφή στην Αμερική) και το «Ταξίδι γεύσεων» του Ιάπωνα Γιούρι Νομούρα (όπου στην Ιαπωνία το φαγητό, προετοιμασμένο με τον βουδιστικό τρόπο, είναι απόλαυση διότι χρησιμοποιούνται και οι πέντε αισθήσεις).

Το έξοχο «Ένας καλός άνδρας» της Αυστραλής Σαφίνα Ουμπερόϊ. Πρόκειται για την ιστορία ενός αγρότη που ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε την γυναίκα της ζωής του η οποία όμως έπαθε βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο όταν εγκυμονούσε το πρώτο τους παιδί. Η γυναίκα του μένει τετραπληγική και παρ`όλες τις αντιξοότητες και τις καθημερινές δυσκολίες, κάνουν και δεύτερο παιδί. Παράλληλα, για να αυξήσει το εισόδημά του, ο αγρότης μαζί με έναν φίλο του, χτίζουν και ανοίγουν έναν οίκο ανοχής. Η επιχείρηση όμως δεν ευδοκιμεί γιατί απλά δεν είναι γεννημένοι εκμεταλλευτές! Ο αγρότης αντιμετωπίζει το πρόβλημα της υγείας της γυναίκας του με αγάπη, γέλιο, αισιοδοξία!

Η απίστευτη κι όμως αληθινή ταινία «Μωρό από το ίντερνετ» της Ισραηλινής Τσίπι Μπράντ Φράνκ: Ένας επιχειρηματίας πουλάει έτοιμα μωρά μέσω ίντερνετ, που έχουν συλληφθεί εξωσωματικά. Τα ωάρια αγοράζονται από γυναίκες στις Η.Π.Α. και αφού γονιμοποιηθούν σε εργαστήριο, εμφυτεύονται σε ανάδοχες γυναίκες στην Ινδία. Εν ολίγοις, μήτρες προς ενοικίαση! Οι Δυτικοί πελάτες θέλουν λευκά μωρά. Στην ταινία παρακολουθούμε εν ολίγοις πώς η ανέχεια και η ανάγκη γίνονται «μητέρες» της εφευρετικότητας.

Οι «Υπερμεγέθεις ζωές» της Ιταλίδας Τάνια Πεντρόνι με αποκλειστικό θέμα την εξωτερική μας εμφάνιση. Τι είναι η ομορφιά, που βρίσκεται η ομορφιά, ποιος κατέχει την ομορφιά και πως αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά. Άνθρωποι παραμορφωμένοι λόγω φαρμάκων, άτομα που πάσχουν από νευρική ανορεξία, υπέρβαρα άτομα, όλοι έχουν θέση στην κοινωνία, διότι η κοινωνία είναι ο καθρέφτης όλων. Και σε όλες τις περιπτώσεις, η ίδια αυτή κοινωνία είναι και ο θύτης. Ακόμα και άτομα οροθετικά, πασχίζουν να αναπτύξουν μύες για να βελτιώσουν την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους.

Οι ταινίες «Μαμά» της Αντελάϊντ Ρόουζεν και «Ατέλειωτες μέρες» του ιρανού Σιμίν Φαλαχζάντε Τεχράνι με θέμα τη γεροντική άνοια και τη νόσο Άλτζχάϊμερ. Άτομα και οικογένειές που δεν γνωρίζουν, ούτε έχουν την εκπαίδευση και τον χρόνο να ασχοληθούν με την εξεύρεση κατάλληλου περιβάλλοντος ή ασύλου για τον συνάνθρωπο/συγγενή τους.

Τα ντοκιμαντέρ «Οργασμός Α.Ε.» και «Ο στυτικός άνδρας» για τις φαρμακευτικές βιομηχανίες του σεξ αλλά και την κατανάλωση φαρμάκων για τον γυναικείο οργασμό και για την στυτική δυσλειτουργία. Τα φάρμακα τελικά κάνουν την διαφορά ή μήπως η αναζητούμενη σεξουαλική ικανοποίηση είναι ένα μείγμα πολλών ερεθισμάτων;

«Η βασίλισσα των προφυλακτικών» των Συλβάνα Σέσι και Ρέτο Στάμμ με θέμα την διάσημη Γερμανίδα σεξολόγο Μόνικα Κράουζε που πέρασε ένα μεγάλο διάστημα της ζωής της στην Κούβα του Φιντέλ Κάστρο προσπαθώντας να διαπαιδαγωγήσει σεξουαλικά την νεολαία.

Η ταινία «Ποιος φοβάται τον Βίλχελμ Ραϊχ» του Αυστριακού Αντονίν Σβόμποντα: Άγνωστες πτυχές του διάσημου ψυχαναλυτή, που μαθήτευσε δίπλα στον Σίγκμουντ Φρόϋντ και πέθανε σε Αμερικανικές φυλακές τιμωρημένος για τα πιστεύω του και τις έρευνές του. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η αντίληψη που είχε ο Βίλχελμ Ραϊχ για τα πράγματα και οι ανακαλύψεις του ήταν πολύ πλατιές και δεν μπόρεσαν να χωρέσουν στα "στενά καλούπια" της τότε επίσημης επιστήμης. Έτσι έφτασε στο σημείο να θεωρηθεί από πολλούς ως τρελός. Από πολύ νωρίς αντιλήφθηκε ότι ίσως πέρα από τη λίμπιντο του Φρόϋντ να κρύβεται μια πραγματική ενέργεια που διακατέχει τον άνθρωπο. Η βάση που στηρίζεται η θεωρία του Ράιχ για την ανθρώπινη παθολογία είναι ο παραλληλισμός του οργασμού με ένα είδος ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας που υπάρχει συσσωρευμένη στον άνθρωπο. Όταν υπάρχει ανικανότητα εκφόρτισης αυτής της ενέργειας (θωράκιση), τότε μπορεί να υπάρξουν σωματικές και ψυχολογικές ασθένειες. Ο Ράιχ παρατήρησε πως, όταν η θωράκιση αφαιρείται με τη θεραπευτική προσέγγιση, τότε αυτή η ενέργεια που υπάρχει στον οργανισμό, δεσμευμένη πριν στη θωράκιση, κινείται ελεύθερα και εμφανίζει έναν παλμό. Προεκτείνοντας τις παρατηρήσεις του σχετικά με τη θωράκιση στον κοινωνικό χώρο, διαπίστωσε ότι τα θωρακισμένα άτομα γίνονται απαθή, υποχωρητικά κι έχουν την ανάγκη της καθοδήγησης, και ακόμα διαμορφώνουν τυραννική συμπεριφορά, ακριβώς γιατί το βιοσύστημά τους είναι άκαμπτο.

Από τις πολυάριθμες ελληνικές συμμετοχές ξεχωρίζουν οι ταινίες «Πάμε να φύγουμε από εδώ» του Σταύρου Ψυλλάκη, και «Το αρχαίον όστρακον ή Ραμόνα σ`αγαπώ» του Νίκου Αλευρά!



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.