• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cineπιλογες


Πεμ 10 Απρ 2003

A Night at the Movies – Άστορ




Το Cine.gr σήμερα επισκέπτεται το κέντρο της Αθήνας, έναν χώρο που φιλοξενεί 10 κινηματογραφικές αίθουσες και σας παρουσιάζει έναν από τους πιο παλιούς και ιστορικούς κινηματογράφους της πόλης. Στην επίσκεψή μας συναντήσαμε τον συνιδιοκτήτη και διαχειριστή της αίθουσας κ. Ανδρέα Πυλαρινό, με τον οποίο μιλήσαμε για την ιστορία της αίθουσας, τα προβλήματα που συνάντησε ο πατέρας του Σάββας, αλλά και αυτά που αντιμετωπίζει ο ίδιος τώρα.

Ο κινηματογράφος Άστορ κουβαλά μια τόσο σημαντική, όσο και ταραχώδη ιστορική πορεία, που συνδέεται κυρίως με αυτήν του πρώτου της ιδιοκτήτη, του κ. Σάββα Πυλαρινού. Ο χώρος άρχισε τη λειτουργία του στη δεκαετία του ’40, σαν αίθουσα θεατρική. Αρκετά χρόνια μετά, το 1960, ο κ. Πυλαρινός έχοντας ήδη δικούς του δεσμούς και συμμαχίες στον κόσμο του κινηματογράφου, μετατρέπει το θέατρο σε σινεμά. Σε μια περίοδο όπου ο κινηματογραφικός χώρος αντιμετωπίζει την πρόκληση της τηλεόρασης –μιας πολύ φθηνότερης οδού διασκέδασης και ψυχαγωγίας- ο κ. Πυλαρινός είναι αποκλειστικός διανομέας των ταινιών της Paramount, εισαγωγέας ρωσικών παραγωγών, αλλά και παραγωγός των δικών του ταινιών. Με την αγάπη του για το σινεμά, μετατρέπει την εταιρία «Σάββας films» σε σημαντικό ρυθμιστικό παράγοντα. Η «Σάββας Films» μετρά ένα δίκτυο 10 αιθουσών σε όλη την Ελλάδα και κρατά την τρίτη θέση του επαγγελματικής κλίμακας, ενώ ο ίδιος ο κύριος Πυλαρινός έχει στο ενεργητικό του 9 δικές του παραγωγές και συνεργασίες με ονόματα όπως αυτά του Κούρκουλου και του Παπαμιχαηλ!

Το 1983 όμως, η αίθουσα και η εταιρία περνούν σημαντική οικονομική κρίση. Η «Σάββας films» έχει χάσει την αποκλειστικότητα της Paramount -η οποία πλέον φτιάχνει το δικό της εν Ελλάδι παράρτημα με το όνομα UIP-, οι ελληνικές παραγωγές παίρνουν την κατιούσα και ο Σάββας Πυλαρινός αναγκάζεται να πουλήσει τα δικαιώματα των ελληνικών ταινιών του σε πολύ χαμηλή τιμή. Το ’86 μετατρέπεται ξανά σε θέατρο και γνωρίζει τρίχρονη επιτυχή πορεία και συνεργασίες με ισχυρά ονόματα του χώρου, όπως Καρακατσανης και Ριζος. Το 1990 όμως, το Άστορ επιστρέφει εκεί που πραγματικά ανήκει. Με 850 θέσεις περίπου, ανακαινισμένη είσοδο, καινούριες μηχανές προβολής και σύγχρονα συστήματα ήχου, το Άστορ ανοίγει για μια ακόμη φορά της πόρτες του στους φίλους του κινηματογράφου.

Το 1997 δέχεται και την τελευταία ριζική ανακαίνιση, με το χώρο των τουαλετών να αλλάζει διαρρύθμιση, την αίθουσα να επενδύεται με παχιές μοκέτες, τα 850 παλιά καθίσματα να δίνουν θέση σε 470 πολυθρόνες, την οθόνη να αντικαθίσταται και το σύστημα ήχου να αναβαθμίζεται σε Dolby Digital. Σήμερα η αίθουσα ακολουθεί επιτυχημένη πορεία, παρά τα όποια προβλήματα συναντά.

Όντας συνιδιοκτήτης, ο κ. Ανδρέας Πυλαρινός δεν έχει απόλυτο έλεγχο επιλογής των ταινιών, με αυτό να σημαίνει ότι μπορεί να επιλέξει τις ταινίες του μέσα από ένα περιορισμένο φάσμα, ωστόσο προτιμά να κινείται στο πλαίσιο καλών αμερικάνικων παραγωγών, προσαρμόζοντας πάντα τις επιλογές του στο “ρεύμα” της εκάστοτε κινηματογραφικής περιόδου.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.