ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Παρ 29 Νοε 2013
Πράγματα που δεν γνωρίζετε για 5 πρόσωπα της εβδομάδαςΠαρ 22 Νοε 2013
Πράγματα που δεν γνωρίζετε για 5 πρόσωπα της εβδομάδαςΠαρ 04 Οκτ 2013
Πράγματα που δεν γνωρίζετε για 5 πρόσωπα της εβδομάδαςΠαρ 20 Σεπ 2013
Πράγματα που δεν γνωρίζετε για 5 πρόσωπα της εβδομάδαςΠαρ 06 Σεπ 2013
Πράγματα που δεν γνωρίζετε για 5 πρόσωπα της εβδομάδαςWho is who
Τρί 15 Απρ 2003
Alan Parker
Ο Alan Parker είναι μια αντιφατική μορφή κινηματογραφιστή που έχει βάλει την σκηνοθετική του υπογραφή από το γκανγκστερικό φιλμ Bugsy Malone που είχε για πρωταγωνιστές παιδιά με όπλα που «φτύναν» σαντιγί και το θρυλικό Fame, μέχρι τα πολυβραβευμένα Midnight Express - Το Εξπρες του Μεσονυχτιου και Mississippi Burning - Ο Μισισιπης καιγεται και φτάνει στις μέρες μας να σκηνοθετήσει το The Life of David Gale - Η Ζωη του Ντεϊβιντ Γκεϊλ έχοντας πρώτα πάρει από την βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας τον τίτλο του σερ.
Γεννήθηκε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 1944 στο Islington του Βόρειου Λονδίνου από μητέρα μοδίστρα και πατέρα μπογιατζή. Η πρώτη επαφή του μικρού Alan με τον κινηματογράφο ήταν όταν σε πολύ μικρή ηλικία το έσκασε με ένα φίλο του από το σχολείο και πήγαν να δουν στο Γουέστ Εντ το Love me Tender με τον Elvis Presley.
Στην ηλικία των 19 δουλεύει σαν παιδί για όλες τις δουλειές σε μια διαφημιστική εταιρία και σιγά και σταθερά αναρριχάται στo δημιουργικό τμήμα της. Αλλά ο Alan Parker δεν σταματά εκεί και ανοίγει γραφείο παραγωγής με τον φίλο του και συνεταίρο του Alan Marshall και γυρνάει πάνω από 500 διαφημιστικά για την τηλεόραση, κερδίζοντας πολλά βραβεία και επηρεάζοντας στιλιστικά την διαφήμιση της εποχής. Από το 1969 μέχρι το 1978 που ασχολήθηκε με την παραγωγή και την σκηνοθεσία διαφημιστικών για την τηλεόραση ο Alan Parker απόκτησε μεγάλη πείρα γυρισμάτων, έγινε ειδήμονας στα θέματα φωτισμού και φωτογραφίας, κατάφερε να δραματοποιεί τα διαφημιστικά του και να δίνει το μήνυμα του διαφημιστικού μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με μια κινηματογραφική χάρη.
Το 1973 έχει πάρει το κινηματογραφικό μικρόβιο με αποτέλεσμα να επιχειρήσει να φτιάξει την πρώτη του μεσαίου μήκους ταινία No Hard Feelings που την αγόρασε η τηλεόραση του BBC. To εγχείρημα του αρέσει και την επόμενη χρονιά γυρνά δύο ακόμα μικρού μήκους ταινίες, το Our Cissy και το Footsteps. Το 1975 το ΒΒC αγοράζει την πρώτη του τηλεοπτική ταινία με τίτλο The Evacuees, η οποία, κάνει εντύπωση στην κινηματογραφική αγορά του Λονδίνου αλλά και στον παραγωγό και πρώην διαφημιστή David Putnam. Αυτός είναι και ο παραγωγός με τον οποίο συνεργάζεται για την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, που δεν είναι άλλη από το Bugsy Malone, ένα χιουμοριστικό μιούζικαλ που οι ήρωες είναι τύποι της εποχής της ποτοαπαγόρευσης, δηλαδή, γκάνγκστερ, τραγουδίστριες και χορεύτριες.
Δεν καταλάβατε καλά!
Όλοι οι ήρωες είναι παιγμένοι από παιδιά που πυροβολούν με τούρτες και σαντιγί!!!

Μετά από αυτήν την ταινία νιώθει να θέλει να κάνει μια πιο σοβαρή κινηματογραφική δουλειά και απευθύνεται στον σεναριογράφο τότε Oliver Stone για να γράψει το σενάριο του Midnight Express που ήταν βασισμένο στην αληθινή ιστορία ενός αμερικάνου που συλλαμβάνεται στην Τουρκία για λαθρεμπόριο ναρκωτικών . Όντως η ταινία γίνεται και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία έχοντας έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ συμπεριλαμβανομένης και της σκηνοθεσίας του Parker. Κερδίζει τελικά το διασκευασμένο σενάριο του Oliver Stone και το μουσικό θέμα.
Αυτή η αντιφατική μορφή του σκηνοθέτη, που πρέπει να έχει τη μουσική και το χορό στην καρδιά του, κινηματογραφεί μετά το δράμα του Midnight Express το θρυλικό μουσικοχορευτικό Fame (1980) κάνοντας μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και θέτοντας τις βάσεις για το πολύκροτο σίριαλ που μεσουράνησε στη δεκαετία του 80. Η ταινία παίρνει Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού και μουσικού θέματος.
Την επόμενη χρονιά δημιουργεί το πιο προσωπικό του φιλμ Shoot the Moon - Διασταση εξιστορώντας την σταδιακή αποσάθρωση ενός γάμου και το πιθανότερο του δικού του. Η ταινία δεν γνωρίζει μεγάλη επιτυχία αλλά αυτό δεν τον σταματά από το να γυρίσει το 1982 το The Wall ένα φουτουριστικό μιούζικαλ βασισμένο στο ομώνυμο εκπληκτικό άλμπουμ των Pink Floyd. H ταινία, εμπεριέχει κινούμενα σχέδια από τον τρομερό καρτουνίστα Gerald Scarfe και κάνει μεγάλη αίσθηση στη νεολαία καθώς αποκτά φανατικό κοινό. Το 1984 γυρνά το ιδιότροπο Birdy - Μπερντι : Ο Ανθρωπος Πουλι και το 1987 έρχεται η στιγμή του Angel Heart - Δαιμονισμενος Αγγελος που στοίχειωσε την δεκαετία του 80. Αυτή η σκοτεινή ταινία που ο εμπνευσμένος κινηματογραφιστής μας αφηγήθηκε με σκούρα και υγρά χρώματα είναι πια καλτ και έδωσε έστω και προσωρινά χρήμα και δόξα στον πρωταγωνιστή της Mickey Rourke.
To 1988 γυρνά το Mississippi Burning - Ο Μισισιπης καιγεται πάνω στην ιστορία μιας ρατσιστικής δολοφονίας κάποιων νεαρών μαύρων στον αμερικανικό νότο που σήκωσε θύελλα διαμαρτυριών των κρυφορατσιστών αμερικανών γιατί δεν αποδόθηκε η ιστορία όπως έγινε στην πραγματικότητα λες και η ταινία βγήκε για να αποδώσει δικαιοσύνη στους χαμένους μαύρους πολιτικούς ενώ αυτή το μόνο που ήθελε να στηλιτεύσει ήταν το ρατσιστικό θέμα. Τέλος πάντων η ταινία γίνεται υποψήφια για εφτά Όσκαρ και παίρνει αυτό της φωτογραφίας.

Το 1999 γίνεται παραγωγός και σκηνοθετεί την πολυβραβευμένη νουβέλα του Frank McCourt, Angela`s Ashes - Οι Σταχτες της Αντζελα και από τότε ασχολείται με την προώθηση του βρετανικού κινηματογράφου έχοντας και την προεδρία του βρετανικού κέντρου κινηματογράφου.
Το 2002 γίνεται παίρνει τον τίτλο του σερ για την προσφορά του στον κινηματογράφο και συνεχίζει να δίνει διαλέξεις στις κινηματογραφικές σχολές της χώρας και στα πανεπιστήμια.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.