Who is who
Σάβ 21 Ιαν 2012
The 5-Star Trivia
5 πρωταγωνιστές, 5 real facts. Θα τους δεις στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτή την εβδομάδα αλλά ήξερες ότι...

Η
Elizabeth Olsen, η μικρή αδελφή των δίδυμων
Mary-Kate και
Ashley, μπλέχτηκε με τη βιομηχανία του θεάματος στα τέσσερα. Έχει συμμετάσχει σε τρεις ταινίες «
Peace, Love, & Misunderstanding», «
Martha Marcy May Marlene» και «
The Silent House» ενώ φημολογείται ότι θα είναι η Carrie στο prequel του Sex and the City. Όταν ρωτήθηκε τι της άρεσε στο σενάριο της ταινίας
Martha Marcy May Marlene απάντησε πως
«ήμουν μικρή, αθώα κι ήθελα τη δουλειά» κάτι που την κάνει να φαίνεται πολύ πιο ισορροπημένη από τις αδερφές της. Εκτός από το γεγονός ότι είναι πιο όμορφη, φαίνεται και πιο έξυπνη αφού αποφάσισε πρώτα να σπουδάσει και μετά να καταπιαστεί με την υποκριτική. Από την άλλη βέβαια- όπως η ίδια έχει δηλώσει-από πάντα είχε μια εμμονή που την οδήγησε στο να κάνει σωστές επιλογές: να την παίρνουν όλοι στα σοβαρά. Οπότε κατά μία έννοια χρωστάει πολλά στις αδερφές της.

Ο
Bruce Beresford είναι ο Αυστραλός σκηνοθέτης που δεν ήθελε τον
Russell Crowe στην ταινία του «Long Tan» (2012) επειδή ήταν πολύ μεγάλος σε ηλικία για τον ρόλο. Παρόλο που απαρνήθηκε τον συμπατριώτη του για λάθος λόγο διατηρώ μια ελπίδα πως ο σκηνοθέτης των «
Tender Mercies», «
Breaker Morant», «
Driving Miss Daisy» και «
Double Jeopardy» έχει σωστή κρίση. Άλλωστε έχει σκηνοθετήσει 6 ηθοποιούς δίνοντάς τους υποψηφιότητες στα Όσκαρ:
Robert Duvall,
Sissy Spacek,
Tess Harper,
Jessica Tandy,
Morgan Freeman και
Dan Aykroyd, δύο εκ των οποίων κέρδισαν (
Tandy και
Duvall). Όσο δούλευε μαζί με τον
Duvall (στο
Tender Mercies) λέγεται πως υπήρξαν πολλές καλλιτεχνικές διαφωνίες μεταξύ τους. Ο
Duvall είχε άποψη για το φωτισμό και τη χρήση μικροφώνων-σύμφωνα με τον
Bruce- ενώ όταν ο σκηνοθέτης του ζητούσε να ξαναπαίξει μια σκηνή, ο
Duvall την έκανε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Εγώ παίρνω το μέρος εκείνου που πήρε το Όσκαρ πάντως.

Δεν είναι απαραίτητο να συμπαθείς τον
Steven Spielberg. Ακόμα κι αν έχεις δει όλες του τις ταινίες και σου άρεσαν παραπάνω από τις μισές, έχεις δικαίωμα να τον απεχθάνεσαι. Όπως λέει κι ένας φίλος μου που δύσκολα συμπαθεί κάποιον, ο
Spielberg έπεισε τον
Francois Truffaut να παίξει στο
Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου. Ναι, ξεκίνησε καλά, έκανε το
Jaws, το
Ε.Τ. ο Εξωγήινος, το
Schindler`s List, τα
Indiana Jones και τελευταία το
Munich. Όμως ο
Truffaut απλά ήθελε να δει από κοντά τις αμερικάνικες μεθόδους παραγωγής. Τι σημαίνει αυτό; Ο
Spielberg είναι ένας σημαντικός σκηνοθέτης αλλά ταυτόχρονα και ο άνθρωπος που δημιούργησε όλες τις κλισέ αναφορές στην χολιγουντιανή κινηματογραφική κουλτούρα. Αν δεις φακό στην ομίχλη/σκοτάδι, πρωταγωνιστές να κοιτάνε τρομαγμένοι κάτι που εμείς δεν βλέπουμε, τον ήλιο να δύει, αναφορές στη Disney, κάποιον να εμφανίζεται στον καθρέφτη του αυτοκινήτου, τον
Tom Hanks, τον
Harrison Ford ή τον
Tom Cruise τότε ξέρεις ότι βλέπεις
Spielberg. Για τα τέσσερα τελευταία μάλιστα δεν πρόκειται να τον συγχωρήσω ποτέ. Όπως και για το γεγονός πως ήταν από τους πρώτους σκηνοθέτες που μας έμαθε το product placement σε μια ταινία και πήρε από το σινεμά την φαινομενική αλλά κατά τ`άλλα σημαντική για τον θεατή αθωότητα. Στο
Ε.Τ. ευρηματικά αλλά ύπουλα μας έπεισε πως ο εξωγήινος τρελαίνεται για τα Reece`s Pieces καραμελάκια, ενώ 20 χρόνια μετά τοποθέτησε τουλάχιστον 12 διαφημιστικά προϊόντα στο
Minority Report. Το
The Terminal λογικά είναι διδακτική ύλη σε σχολές marketing. Κι ενώ εμένα όλες του οι ταινίες μου φαίνονται καρμπόν δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι εκτός από την εμμονή του για σωστά special effects, έβαλε το χεράκι του στα
The Goonies (1985) και
Gremlins (1984).

Ο
Emile Hirsch είναι ο ηθοποιός που συνήθως υποδύεται τον προβληματισμένο νέο, που είναι ευαίσθητος αλλά κάνει "αλητείες". Είναι η προσωποποίηση της αμερικανικής νεολαίας που δεν θέλει να είναι mainstream. Μετά από κάποιους ρόλους στην τηλεόραση και κάποιες κινηματογραφικές εμφανίσεις, έπαιξε μαζί με τον
Kevin Kline στο
The Emperor`s Club (την ταινία που σου θυμίζει το
Κύκλο Των Χαμένων Ποιητών). Κάποια στιγμή αποφάσισε να απαλλαγεί από αυτόν τον εφηβικό χαρακτήρα κι έτσι πρωταγωνίστησε στο
The Girl Next Door για να κάνει τη μετάβαση σε ποιο leading ρόλους. Το κατάφερε λίγο αργότερα υποδυόμενος τον έμπορο ναρκωτικών στην ταινία
Alpha Dog. Όχι άσχημα αν σκεφτείς ότι είναι 24 χρονών και τον έχει σκηνοθετήσει ο
Nick Cassavetes, ο
Sean Penn και ο
Gus Van Sant. Βέβαια μετά πάει και λέει δημόσια ότι ο «
James Dean μου έμαθε να μην τρέχω, ο
River Phoenix να μην παίρνω ναρκωτικά και ο
Marlon Brando να μην τρώω πολλά cheeseburgers» και σου αλλάζει τη γνώμη.

Δεν μπορείς να υποδύεσαι τον αντί-ήρωα όταν έχεις φάτσα σαν του
Leonardo DiCaprio. Ακόμα κι όταν παίρνει την άγρια έκφραση του μοιάζει σαν ένα μικρό απροστάτευτο αγοράκι που του έπεσε κάτω το παγωτό. Είμαι λίγο υπερβολική-ειδικά αφού μου άρεσε στο
The Beach - αλλά κατάλαβες τι εννοώ. Ο
Leonardo υποδύεται χαρακτήρες που έχουν κάποιο πρόβλημα με το παρελθόν τους ή ψυχολογική ανισορροπία μεταξύ του "θέλω" και του "πρέπει". Αν βάλεις 4 ταινίες του στο mute και παγώσεις την εικόνα-όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε από πείραμα φιλικής μου παρέας - αποδεικνύεται πως σε όλες παίρνει τις ίδιες εκφράσεις παρόλο που πρόκειται για εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες. Και για να μην χαρακτηριστούν οι φίλοι μου κακεντρεχείς, οι ταινίες είναι:
The Departed,
Body of Lies,
Blood Diamond και
Shutter Island. Ο
Leonardo ξεκίνησε κάνοντας διαφημίσεις για γάλα, έκανε το
Romeo + Juliet και τον
Τιτανικό και μετά έγινε ο αγαπημένος του
Martin Scorsese. Θέλω να τον ευχαριστήσω που απέρριψε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο
American Psycho, που δεν ήταν αρκετά καλός όσο ο
Hayden Christensen για τον ρόλο του Anakin Skywalker στο
Star Wars: Episode II- Attack of the Clones και που δεν γέμισε το μάτι του
Tarantino ώστε να γίνει ο Hans Landa στο
Inglourious Basterds. Είναι τρεις ταινίες που απόλαυσα. Να σημειώσω πως ο
Leonardo εκτός από τύχη μάλλον έχει ταλέντο και σίγουρα κρίση, γιατί συμμετείχε σε ταινιάρες, αυτό όμως μερικές φορές περνάει και δεν αγγίζει καθόλου τον ασυνείδητο επικριτή.