ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Πεμ 06 Ιουλ 2017
LifeArt Media Festival: Ένα νέο φεστιβάλ με έμφαση στις νέες τεχνολογίεςΔευ 05 Ιουν 2017
To Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας (FeCHA) επιστρέφει και φέτος στον θερινό κινηματογράφο ΛαΐςΚυρ 28 Μαϊ 2017
Το κόκκινο χαλί του 70ου Φεστιβάλ των Κανών: Ο ΑπολογισμόςΤρί 23 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο διεθνής τύπος γράφει για τη Θυσία του Ιερού ΕλαφιούΔευ 22 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλάει για τις θυσίες του The Killing of a Sacred DeerCine Festival
Τετ 02 Δεκ 2015
Ματιές στο διαγωνιστικό του 28ου Πανοράματος

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το παλιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, είναι ένας σταθερός θεσμός κάθε φθινοπώρου των τελευταίων 28 χρόνων. Διοργανώνεται από τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη και δίνει κάθε χρόνο την ευκαιρία στο σινεφίλ (και όχι μόνο) κοινό να έρθει σε μια ουσιαστική επαφή με το ευρωπαϊκό σινεμά, αλλά και με πολλούς από τους σπουδαίους δημιουργούς του.
Παράλληλα γίνονται και διαφόρων ειδών αφιερώματα, μεταξύ των οποίων στο συνολικό έργο των εκάστοτε καλεσμένων δημιουργών, καθώς και προβολές ταινιών κλασικού κινηματογράφου, ώστε η επαφή με το σινεμά να ενέχει και το κατάλληλο ιστορικό υπόβαθρο και συνεπώς να γίνεται πιο ολοκληρωμένη. Πέραν αυτών, γίνονται και ορισμένες avant-premieres διάφορων αξιόλογων έργων, ενώ υπάρχει και το διαγωνιστικό τμήμα, όπως σε κάθε φεστιβάλ.
Φέτος το πρόγραμμα περιλάμβανε 11 ταινίες για το διαγωνιστικό τμήμα, εκ των οποίων οι τρεις ελληνικές, καθώς και αφιερώματα στον Βασίλη Βαφέα, σε Αιγυπτιώτες του ελληνικού σινεμά, στον Όρσον Γουέλς και τον Μπερτράν Ταβερνιέ. Η διαφορά όμως, με προηγούμενες χρονιές είναι ότι πλέον η διάρκεια είναι αρκετά συντομότερη (μόλις μία βδομάδα) και ο προϋπολογισμός σαφέστατα μικρότερος. Είναι σαφώς καλό που ακόμα κι έτσι γίνονται οι προσπάθειες ώστε το Πανόραμα να λαμβάνει χώρα, και που στην περιορισμένη του διάρκεια αφήνει και πάλι το δικό του στίγμα, είναι όμως προφανές πως χρειάζεται πλέον μεγαλύτερη στήριξη και από το κοινό ώστε ο σημαντικός αυτός θεσμός να επιβιώσει. Ας δούμε με ανάλυση τρεις από τις ταινίες του διαγωνιστικού που είδαμε...
The Violators

Η ταινία παρουσιάζει ενδιαφέρον κυρίως ως προς τους χαρακτήρες, η χημεία των οποίων χτίζεται μεθοδικά και αποτελεσματικά, ενώ η σκηνοθέτης εκμαιεύει δυνατές ερμηνείες από τις δύο πρωταγωνίστριες. Ιδιαίτερα η Σέλι, παγιδευμένη και αβέβαιη μέσα στο πάντα δυσοίωνο περιβάλλον της, διαθέτει έναν αυθόρμητο και «αντιστατικό» χαρακτήρα που η Lauren McQueen με δυναμισμό ενσαρκώνει. Το σενάριο, όμως, δεν αποδεικνύεται αντίστοιχα δυνατό. Είναι κατά βάση σαν μια συνεχής ροή από γεγονότα που συμβαίνουν στους χαρακτήρες, χωρίς να υπάρχει κάποιος σαφής προσανατολισμός ή μια κεντρική ιδέα που να το καθιστά στιβαρό. Οτιδήποτε συμβαίνει είναι κυρίως για να κατευθύνει συναισθηματικά τους ήρωες και συνεπώς να επηρεάζει τη δράση τους, αφήνοντας αρκετά ανεκμετάλλευτα μονοπάτια που εν δυνάμει θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η κατά κύριο λόγο ισχνή πλοκή.
Βαθμολογία:



In The Shadow of Women

Το έργο είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και ευχάριστο στην παρακολούθηση, με τεχνική απλότητα, φωτογραφία και διαλόγους που παραπέμπουν άμεσα στη νουβέλ βαγκ. Όμορφη αισθητικά είναι και η χρήση ενός αφηγητή που παρεμβάλλεται αραιά, αποδίδοντας με έναν ρομαντικά ποιητικό τρόπο τα συναισθήματα των ηρώων, σαν να πρόκειται για μια αθώα "boy meets girl" ιστορία. Οι χαρακτήρες, όμως, είναι αρκετά πιο συμβατικοί και κοινότυποι από αυτούς που μας έχει συνηθίσει ο Γκοντάρ, με συνέπεια το τελικό αποτέλεσμα να μην επιβιώνει ιδιαίτερα στην κινηματογραφική μνήμη μας. Διαθέτει όμως, μια γοητεία που δεν συναντάμε συχνά πλέον, ενώ η εύστοχα σύντομη διάρκειά του δεν του επιτρέπει να πλατειάσει, ούτε βέβαια και να κουράσει στη θέαση.
Βαθμολογία:



Invisible

Χρησιμοποιεί έναν εξαιρετικό Στάνκογλου, ο οποίος γίνεται κυριολεκτικά όλο το έργο. Όσο κι αν προσπαθεί εκείνος όμως, ο χαρακτήρας του έχει ορισμένες ελλείψεις, όπως και γενικότερα το σενάριο των Ο Αθανίτη και Μακρή, που δεν καταφέρνει να τον καταστήσει ιδιαίτερα ανάγλυφο. Τον βλέπουμε να αντιμετωπίζει σιωπηλά τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει, αλλά είναι αποφασισμένος να εκδικηθεί, οπότε χρησιμοποιεί τα χρήματα της αποζημίωσής του για την αγορά όπλου, που (υποθέτουμε ότι) η ηθική του δεν του επιτρέπει να το χρησιμοποιήσει. Παρά την προσπάθεια του Στάνκογλου για μια εσωτερική ερμηνεία, μόνο ο σκληρός εξωτερικός κόσμος που περιβάλλει τον Άρη τελικά διερευνάται, με τον εσωτερικό να παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητο έδαφος. Η κατάληξη θα λειτουργούσε καλύτερα ως κάθαρση για τον πρωταγωνιστή αν η σχέση του με το γιο του είχε δραματουργική υπόσταση. Πάντως, μια παρόμοια αλλά βαθύτερη και πιο ουσιαστική προσέγγιση ήταν αυτή του Λυγίζου με το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού, με τη διαφορά ότι εκεί η ανεργία αναγόταν στην πείνα. Η ουσία όμως, παραμένει η ίδια.
Βαθμολογία:


-----------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.