ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Πεμ 06 Ιουλ 2017
LifeArt Media Festival: Ένα νέο φεστιβάλ με έμφαση στις νέες τεχνολογίεςΔευ 05 Ιουν 2017
To Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας (FeCHA) επιστρέφει και φέτος στον θερινό κινηματογράφο ΛαΐςΚυρ 28 Μαϊ 2017
Το κόκκινο χαλί του 70ου Φεστιβάλ των Κανών: Ο ΑπολογισμόςΤρί 23 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο διεθνής τύπος γράφει για τη Θυσία του Ιερού ΕλαφιούΔευ 22 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλάει για τις θυσίες του The Killing of a Sacred DeerCine Festival
Τρί 16 Φεβ 2016
Μπερλινάλε 2016: Μόνος στο Σαράγεβο ή στο Βερολίνο;

Πέμπτη μέρα σήμερα στο 66o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου και το Cine.gr βρίσκεται ακόμα στην γερμανική πρωτεύουσα μεταδίδοντας καθημερινά όλα τα νεότερα μέσα κι έξω από τις αίθουσες. Βρισκόμαστε στα μισά του φεστιβάλ και σήμερα μπορούμε με ανακούφιση να πούμε ότι είδαμε επιτέλους μια ταινία που μας εξέγειρε, δικαιολογώντας την παρουσία της σε αυτή τη σπουδαία διοργάνωση και δη στο διαγωνιστικό τμήμα.

Αυτή δεν είναι άλλη από το «Smrt u Sarajevu (Death in Sarajevo)» του Danis Tanović. Η έβδομη μεγάλου μήκους ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας σκηνοθέτη, για το «No Man`s Land», καταπιάνεται με τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα της σύγχρονης Βοσνίας, τα οποία μέσα από το εξαιρετικά δομημένο σενάριο αντηχούν και αντικατοπτρίζουν ζητήματα που αφορούν ολόκληρη την Ευρώπη. Απεικονίζει ένα έθνος στοιχειωμένο από πολλά τραύματα του παρελθόντος, διαθέτοντας ένα παρόν χωρίς άγκυρα κοινωνικής συνοχής, που κοιτάει προς την Ευρώπη με ένα μείγμα ελπίδας και σκεπτικισμού.

Εμπνευσμένο από ένα θεατρικό του Μπερνάρ-Ανρί Λεβί με τίτλο "Hotel Europe" στην συνέντευξη τύπου που ακολούθησε ο Βόσνιος σκηνοθέτης Danis Tanović δήλωσε πως το έργο προετοιμαζόταν για την εκατονταετηρίδα του βομβαρδισμού του Σαράγεβο: «Η αρχική ιδέα ήταν να προσαρμοστεί ένα θεατρικό παιχνίδι αλλά σύντομα διαπίστωσα ότι χρειαζόμασταν περισσότερο χώρο και άλλο μέσω για να ειπωθεί». Για όσο διάστημα πρόλαβα να κάτσω η συζήτηση και οι ερωτήσεις αφορούσαν την κατάσταση που επικρατεί στην τωρινή Βοσνία.

Η μέρα συνεχίστηκε με μια υπερβολικά μελοδραματική άσκηση στην πληκτικότητα. Ο λόγος για το «Alone in Berlin», την πρώτη απόπειρα σκηνοθεσίας του ηθοποιού Vincent Perez. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού το οποίο στη διάρκεια του Β` Παγκοσμίου Πολέμου, παρότρυνε τους συμπατριώτες του να αντιταχθούν στο ναζιστικό καθεστώς, μέσω καρτών που άφηνε σε διάφορα σημεία του Βερολίνου. Δομημένο και φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζει πολλές άλλες ταινίες που βλέπουμε σχεδόν κάθε χρόνο για τον Β `Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτό που παρακολουθήσαμε το πρωί στην Berlinale Palast δεν είναι τίποτε άλλο από μια αλά καρτ ποστάλ, απολύτως συμβατική, αφήγηση γεγονότων που δεν καταφέρνει σχεδόν ποτέ να πει μια συνεκτική και εμπλεκόμενη για τον θεατή ιστορία, διαθέτοντας ως μοναδικό ατού την Emma Thompson.

Η ηθοποιός ήταν το ατού και στην συνέντευξη τύπου που ακολούθησε χάρη στο βρετανικό της χιούμορ και γενικά το πόσο cool είναι με όλα αυτά. Πρώτη ερώτηση που τέθηκε, ήταν η γνώμη της ηθοποιού σχετικά με την στάση της Βρετανίας για το προσφυγικό. Χαριτολογώντας σχετικά με τον τρόπο που ξεκίνησε η συζήτηση η Thompson απάντησε ότι «η αίσθηση ότι οι άνθρωποι γυρίζουν την πλάτη τους στους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια και που δεν είναι σε θέση να πουν την αλήθεια αλλά και τι αισθάνονται είναι κάτι το επίκαιρο αυτή την στιγμή», παραδίδοντας τον λόγο στο συμπρωταγωνιστή της Daniel Brühl ο οποίος πρόσθεσε ότι: «Το θέμα με το οποίο ασχολείται το φιλμ εξακολουθεί, δυστυχώς, να είναι πολύ σχετικό με την σημερινή κατάσταση σε όλη την Ευρώπη, και ειδικά σε αυτή τη χώρα, υπάρχει μια κίνηση προς τα δεξιά. Νομίζω ότι όλοι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί έτσι ώστε να μην δηλητηριαστούμε από όλους αυτούς τους ανθρώπους αυξάνοντας την ρατσιστική και φασιστική συμπεριφορά».

Θέμα συζήτησης έγινε και η απόφαση να ειπωθεί η συγκεκριμένη ιστορία στα αγγλικά. Γερμανικά και όχι μόνο μέλη του Τύπου εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους με την απόφαση, καθώς και με το κάστινγκ δύο ηθοποιών που δεν είναι Γερμανοί. Ωστόσο, ο διευθυντής και το καστ του, δήλωσε ότι επέλεξε να γυρίσει την ταινία στα αγγλικά γιατί είναι στην τελική μια ευρωπαϊκή ιστορία. Επισημαίνοντας ότι είναι γιος ενός ισπανικού πατέρα και μιας γερμανίδας μητέρας που γεννήθηκε στην Ελβετία, ο Perez είπε ότι θεωρεί τον εαυτό του ως εντελώς ευρωπαίο και ως ευρωπαίος, ήθελε πραγματικά να κάνει γνωστή την ιστορία σε διεθνές επίπεδο.

Στη συνέχεια παραβρέθηκα στην επίσημη προβολή της ταινίας «Maggie`s Plan» στο πανέμορφο Friedrichstadt-Palast παρουσία των συντελεστών. Με εξαιρετικές ερμηνείες από ένα all-star cast με επικεφαλής τους Greta Gerwig, Ethan Hawke, Julianne Moore και Bill Hader, η σκηνοθέτης Rebecca Miller παραδίδει μια ταινία που λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.

Ιδιότροπη, κουλτουριάρικη (με την καλή έννοια), χιουμοριστική, ρομαντική, το «Maggie`s Plan» είναι από εκείνα τα έργα που δεν απαιτούν πολλή σκέψη και που μπορείς να απολαύσεις ευχάριστα όχι μόνο μια, αλλά πολλές φορές.

Λίγο νωρίτερα είχε προηγηθεί η συνέντευξη τύπου της ταινίας στην οποία έδωσαν το παρόν οι Rebecca Miller, Julianne Moore, Greta Gerwig και ο παραγωγός Damon Cardasis. Οι ερωτήσεις που τέθηκαν και απαντήθηκαν κάλυψαν πολλά θέματα. Παρόλο που ήταν άρρωστη (στα BAFTA δήλωσε ότι έχει λαρυγγίτιδα), αυτό δεν εμπόδισε την Moore από το να μιλήσει για την συνεργασία της με την Miller καθώς και τις προσωπικές της απόψεις σχετικά με την υιοθεσία σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια: «Το να έχει κάποιος οικογένεια είναι ένα θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κάθε άτομο πρέπει να έχει το δικαίωμα να έχει μια οικογένεια». Σε κάποιο σημείο της συζήτησης ανέφερε ότι το έργο αποτελεί την πρώτη φορά που ο Ethan Hawke, ο οποίος έχει κάνει περίπου 40 ταινίες, συνεργάζεται με μια γυναίκα σκηνοθέτη: «Αυτό από μόνο λέει κάτι».

φωτογραφίες συνεντεύξεων τύπου: Γιώργος Δαβίτος
--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για την 66η Μπερλινάλε
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.