ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Πεμ 06 Ιουλ 2017
LifeArt Media Festival: Ένα νέο φεστιβάλ με έμφαση στις νέες τεχνολογίεςΔευ 05 Ιουν 2017
To Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας (FeCHA) επιστρέφει και φέτος στον θερινό κινηματογράφο ΛαΐςΚυρ 28 Μαϊ 2017
Το κόκκινο χαλί του 70ου Φεστιβάλ των Κανών: Ο ΑπολογισμόςΤρί 23 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο διεθνής τύπος γράφει για τη Θυσία του Ιερού ΕλαφιούΔευ 22 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλάει για τις θυσίες του The Killing of a Sacred DeerCine Festival
Πεμ 19 Μαϊ 2016
Κάννες 2016: Ο Βασιλιάς είναι νεκρός, Ζήτω ο Βασιλιάς!

La Mort de Louis XIV (Γαλλία)
Στην όγδοη μεγάλου μήκους ταινία του, το όνομα όμως του σκηνοθέτη Άλμπερτ Σέρα απέκτησε κύρος όταν το 2006 συμμετείχε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του φεστιβάλ των Καννών όπου ήταν υποψήφιος για την Χρυσή Κάμερα με το Η Τιμή της Ιπποσύνης, μια ελεύθερη προσαρμογή της ιστορία τους Δον Κιχώτη στην οποία συμμετείχαν ερασιτέχνες ηθοποιοί και κάτοικοι του χωριού του. Η πιο πρόσφατη όμως και σημαντικότερη στιγμή της καριέρας του έως τώρα είναι η απονομή της Χρυσής Λεοπάρδαλης για το Ιστορία του Θανάτου μου στο φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2013. Φέτος στις Ειδικές Προβολές ο Σέρα συμμετέχει με ένα φιλμ εποχής έχοντας μπροστά του όχι κάποιους άπειρους ηθοποιούς όπως συνηθίζει, αλλά έναν θρύλο του γαλλικού κινηματογράφου τον Ζαν-Πιερ Λεό τον φετινό καλλιτέχνη στον οποίο απονέμεται φέτος ο Τιμητικός Χρυσός Φοίνικας (στο πρόσφατο παρελθόν οι Agnès Varda, Κλίντ Ίστγουντ, Μανουέλ ντε Ολιβέιρα, Γούντι Άλεν και Μπερνάντο Μπερτολούτσι έχουν παραλάβει το ίδιο βραβείο).

Τι θα απογίνει τελικά;
Αργά και βασανιστικά, έτσι όπως κυλάνε οι ώρες ενός ανθρώπου που βρίσκεται κοντά στον θάνατο, έτσι κυλάει και το φιλμ του Καταλανού σκηνοθέτη, βάζοντας άμεσα τον θεατή στην ίδια ακριβώς θέση με τους αυλικούς του Λουδοβίκου που τον παρατηρούν, τον επεξεργάζονται και απλά τον συμπονούν χωρίς να μπορούν έστω και αν θέλουν να κάνουν το οτιδήποτε παραπάνω. Γυρισμένο εξ ολοκλήρου μέσα στα σκοτεινά δωμάτια του παλατιού χωρίς αχτίδα έντονου φωτός, το La Mort de Louis XIV δίνει την αίσθηση μιας προ-νεκρώσιμης ακολουθίας στην οποία όμως ο θρήνος δεν εκφράζεται γι’ αυτό και τα βουβά πρόσωπα που συγκρατούν οτιδήποτε κι αν είναι αυτό που νιώθουν για εκείνον αντικαθιστούν τις συναισθηματικές εξάρσεις.



--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 69ο Φεστιβάλ των Καννών
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.