ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Πεμ 06 Ιουλ 2017
LifeArt Media Festival: Ένα νέο φεστιβάλ με έμφαση στις νέες τεχνολογίεςΔευ 05 Ιουν 2017
To Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας (FeCHA) επιστρέφει και φέτος στον θερινό κινηματογράφο ΛαΐςΚυρ 28 Μαϊ 2017
Το κόκκινο χαλί του 70ου Φεστιβάλ των Κανών: Ο ΑπολογισμόςΤρί 23 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο διεθνής τύπος γράφει για τη Θυσία του Ιερού ΕλαφιούΔευ 22 Μαϊ 2017
Κάνες 2017: Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλάει για τις θυσίες του The Killing of a Sacred DeerCine Festival
Παρ 03 Μαρ 2017
19ο ΦΝΘ: Έναρξη με νοσταλγούς του Rock`n`Roll

Με μια από τις πιο σύντομες τελετές που έχουμε να θυμόμαστε εδώ και πολύ καιρό ξεκίνησε το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, η οποία μετρούσε το πολύ 15 λεπτά. Σε μια κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον τα φώτα έσβησαν και στην οθόνη εμφανίστηκαν παλιές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης, οι οποίες ξαφνικά αλλοιώνονταν υπό τους beatbox ήχους του πειραματικού μουσικού καλλιτέχνη Νίκου Δημηνάκη, που εμφανίστηκε στη σκηνή με το σαξόφωνό του. Σύντομα εμφανίστηκε δίπλα του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο οποίος μας παρουσίασε τον καλλιτέχνη που αποτελεί και το "βασικό θέμα" του ντοκιμαντέρ "Beatbox και αερόφωνα" που θα προβληθεί αύριο το βράδυ στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη.

Έπειτα από τη σύντομη αυτή μουσική έναρξη ο Ορέστης Ανδρεαδάκης κάλεσε στη σκηνή τη διευθύντρια του φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό και μαζί έκαναν μια σύντομη εισαγωγή για τη φετινή διοργάνωση και τις αλλαγές που έχει επιφέρει η νέα διεύθυνση. Μέσα σ’αυτές υπολογίζονται τα νέα τμήματα του φετινού προγράμματος, και το κυριότερο... το γεγονός ότι από αυτή τη χρονιά το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ αποκτά διαγωνιστικό τμήμα, μια κίνηση που θα ενισχύσει τον ανταγωνιστικό του χαρακτήρα απέναντι στις διεθνείς διοργανώσεις. Δώδεκα ταινίες διαγωνίζονται λοιπόν για τον Χρυσό Αλέξανδρο, από τις οποίες οι δύο είναι ελληνικές, ενώ μία είναι συμπαραγωγή Ελλάδας, Αυστρίας και Βελγίου. Στη συνέχεια, κι ενώ στο κοινό υπήρχε πληθώρα προσωπικοτήτων της πολιτικής ηγεσίας, κανείς δεν ανέβηκε στη σκηνή όπως συνηθίζονταν τα τελευταία χρόνια, με τους Ανδρεαδάκη και Ζαλαντό να δίνουν πάσα για την ταινία έναρξης με συνοπτικές διαδικασίες. Ο λόγος για το μουσικό ντοκιμαντέρ του Πολ Ντάγκντεϊλ "Οι Rolling Stones ολέ ολέ ολέ!: Ταξιδεύοντας στη Λατινική Αμερική", που αποτελούσε μια πραγματικά κατάλληλη πρόταση για να ανοίξει ένα φεστιβάλ. Μετά την προβολή ακολούθησε πάρτι στον ισόγειο χώρο του Ολύμπιον, με τους Rolling Stones να μη λείπουν από τα ηχεία, ούτε φυσικά και η άφθονη μπύρα από τον καθιερωμένο χορηγό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Το ντοκιμαντέρ του Ντάγκντεϊλ ακολουθεί τους Ρόλινγκ Στόουνς κατά την περιοδεία τους στη Λατινική Αμερική, η οποία είχε ως τελικό σταθμό έναν δύσκολο για τα δεδομένα προορισμό, την Αβάνα, με το βρετανικό συγκρότημα να γίνεται το πρώτο γκρουπ στην ιστορία που έπαιξε μπροστά σε ακροατήριο 1,2 εκατομμυρίων στην πρωτεύουσα της Κούβας. Το κέντρο βάρους πέφτει από τη μια στα μέλη του συγκροτήματος που παρά τα χρόνια τους συνεχίζουν σε άψογη φόρμα να προσφέρουν διασκέδαση και στις πρωτεύουσες της Λατινικής Αμερικής από την άλλη, που ξεδιπλώνονται στην οθόνη σε όλο τους το μεγαλείο, παρουσιάζοντας απλόχερα τον πολιτισμό, την κουλτούρα τους και την ιστορία τους.

Δεδομένου ότι σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής, ήταν κάποτε παράνομο να ακούει κανείς Rolling Stones, με τους παραβάτες να δέχονται μέχρι και ποινή φυλάκισης για τα μουσικά τους ακούσματα, η επιλογή αυτής της περιοδείας στο συγκεκριμένο αυτό γεωγραφικό πλαίσιο δίνει στο ντοκιμαντέρ διαφορετική βαρύτητα, διαχωρίζοντάς το από ένα συνηθισμένο μουσικό ντοκιμαντέρ. Η πορεία των χωρών από την απολυταρχία προς τον εκδημοκρατισμό είναι αδύνατο να αγνοηθεί και καθώς η περιοδεία φτάνει στον τελικό της σταθμό, το φιλμ αναπόφευκτα καταλήγει και στο αποκορύφωμά του.
O Ντάγκντεϊλ πετυχαίνει να αποτυπώσει τον συναυλιακό ρυθμό κάθε πόλης που επισκέπτονται οι θρυλικοί Rolling Stones, κι εκεί που θαρρεί κανείς ότι το σκηνικό επαναλαμβάνεται σε κάθε πρωτεύουσα, έρχεται η σειρά της Κούβας για να απογειώσει το φιλμ και να του δώσει την τονωτική ένεση που χρειαζόταν, με την επιτυχή καταγραφή μιας συναρπαστικής συναυλίας, που έμελλε να γράψει τη δική της σελίδα στο νέο κεφάλαιο της ιστορίας του πολύπαθου νησιού της Καραϊβικής.
φωτογραφίες από Φανή Τρυψάνη - Motion Team Photo Press Agency
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.