• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Παρ 10 Μαρ 2017

19ο ΦΝΘ: Ένα μίλι μακριά η Αποφοίτηση






Φτάσαμε αισίως στην 8η μέρα του φεστιβάλ, δηλαδή μόλις δυο μέρες πριν τη λήξη του και με χαρά διαπιστώνουμε τη μεγάλη προσέλευση του κοινού, με την πληρότητα να αγγίζει το 100% κυρίως στις απογευματινές και βραδινές προβολές. Μαζί με το κοινό, διανύουμε κι εμείς χιλιόμετρα από το Ολύμπιον, στο Λιμάνι και πάλι πίσω στην Αγορά του φεστιβάλ για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το φετινό πρόγραμμα, δίνοντας έμφαση στο νεοσύστατο διαγωνιστικό τμήμα. Κάπως έτσι, παρακολουθήσαμε τo The Extra Mile, της Βικτώριας Βελλοπούλου, μία από τις ελληνικές συμμετοχές του διαγωνιστικού, την Αποφοίτηση, της Κλερ Σιμόν από το τμήμα "Κινηματογράφος" και το Σαντοάγια των Άντρου Μπέκερ & Ντάνιελ Μέρερ από το τμήμα "Καλειδοσκόπιο".

The Extra Mile, της Βικτώριας Βελλοπούλου


Το ντοκιμαντέρ της Βικτώριας Βελλοπούλου ακολουθεί τον νεαρό Λευτέρη Παρασκευά, έναν νεαρό κομμωτή που διακατέχεται από μεγάλη ευαισθησία απέναντι στους αδύναμους αλλά κι ένα πάθος για τον αθλητισμό. Ο Λευτέρης ζει κι εργάζεται στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης και capital controls, περνώντας τον ελεύθερο χρόνο του είτε δίπλα σε άτομα με κινητικές και νοητικές δυσκολίες είτε στην προετοιμασία του για το πιο δύσκολο τρίαθλο του κόσμου, το Arch to Arch. Η ονομασία του προέρχεται από το σημείο εκκίνησης που είναι η Μαρμάρινη Αψίδα του Λονδίνου και τον τερματισμό του που είναι η Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι. Για να φτάσει από το ένα σημείο στο άλλο, θα πρέπει να τρέξει 140 χιλιόμετρα μέχρι το Ντόβερ, στη συνέχεια να κολυμπήσει 33,8 χιλιόμετρα διασχίζοντας το στενό της Μάγχης και φτάνοντας στη στεριά να διανύσει την απόσταση των 296 χιλιομέτρων με ποδήλατο για να τερματίσει. Με το συγκεκριμένο εγχείρημα θα αγγίξει τα όρια των δυνατοτήτων του αν και ανώτερος σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό και να ενισχύσει οικονομικά ανθρώπους με κινητικές και νοητικές δυσκολίες. Το φιλμ της Βικτώριας Βελλιοπούλου αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσπάθεια, που καλύπτει όλο το φάσμα του θέματός της. Χτίζει το πορτρέτο ενός ανιδιοτελούς ανθρώπου, ερευνώντας τα κίνητρά του και καταγράφοντας τη δραστηριότητά του, η οποία τον οδήγησε να πάρει αυτή την απόφαση, ενώ μέσα από συνεντεύξεις όχι μόνο του ίδιου, αλλά και των φίλων και συνεργατών του ξεδιπλώνει πολλά στοιχεία του χαρακτήρα του. Η κάμερα τον ακολουθεί στην προετοιμασία του, αποτυπώνει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, ενώ στη συνέχεια καταγράφει λεπτό προς λεπτό το ριψοκίνδυνο εγχείρημά του. Με την Ελλάδα της κρίσης να είναι παρούσα στην αρχή και στο τέλος του φιλμ αφήνοντας μια γλυκόπικρη γεύση, το προφίλ του κεντρικού ήρωα καταφέρνει να δώσει έμπνευση και ελπίδα, ανεξαρτήτως αποτελέσματος αλλά και να μας υπενθυμίσει ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να κοιτούν το ανέφικτο κατάματα.

Η αποφοίτηση, της Κλερ Σιμόν

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι χρειάζεται για να ασχοληθεί κανείς με την τέχνη του κινηματογράφου; Το φιλμ της Κλερ Σιμόν είναι το πλέον αρμόδιο για να σας απαντήσει, καθώς τρυπώνει στα άδυτα της περίφημης σχολής κινηματογράφου La Fémis του Παρισιού και μας μεταφέρει στις εισαγωγικές εξετάσεις των εκκολαπτόμενων κινηματογραφιστών, μια διαδικασία αγχωτική και ψυχοφθόρα για την πλειοψηφία των υποψηφίων. Χωρίς τον παραμικρό σχολιασμό ή συνέντευξης όσων μας παρουσιάζονται, η Σιμόν μας μεταφέρει αυτούσια τα όσα συμβαίνουν χωρίς την παραμικρή παρέμβαση, επιτρέποντάς μας να παρατηρήσουμε μόνοι μας τα όσα εξελίσσονται στις κλειστές πόρτες της La Fémis. Η διαδικασία έχει μεγάλο ενδιαφέρον, με τους υποψηφίους να παρουσιάζουν τον εαυτό τους και το όραμά τους στις αρμόδιες επιτροπές, προσπαθώντας να αποδείξουν όχι μόνο το ταλέντο τους, αλλά και το πάθος τους για τον κινηματογράφο, ενώ μόλις τελειώσει το χρονικό όριο της συνέντευξής τους, παρακολουθούμε τις ατέρμονες συζητήσεις και τον γόνιμο διάλογο των μελών της επιτροπής, που μέσα από συμφωνίες και διαφωνίες πρέπει να καταλήξουν στην άκρως επιλεκτική λίστα των εισακτέων. Η Κλαιρ Σιμόν έχει εξασφαλίσει για εμάς ένα μοναδικό ταξίδι στη διαδικασία επιλογής των κινηματογραφιστών του μέλλοντος, μεταφέροντας το καρδιοχτύπι και την αγωνία των εξεταζομένων, καταγράφοντας παράλληλα τον τρόπο με τον οποίο μια γενιά κινηματογραφιστών δίνει τη σκυτάλη τους απογόνους της.

Σαντοάγια των Άντρου Μπέκερ & Ντάνιελ Μέρερ

Το απομονωμένο χωριό Σαντοάγια της Γαλικίας δανείζει το όνομά του στο ντοκιμαντέρ των Άντρου Μπέκερ και Ντάνιελ Μέρερ, το οποίο μαγνητίζει τον θεατή μέσα από μία μυστηριώδη υπόθεση, που θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό ακόμα και για ένα θρίλερ. Όλα ξεκίνησαν όταν ένα προοδευτικό ζευγάρι Ολλανδών, ο Μάρτιν και η Μάργκο άφησαν την πατρίδα τους για να ταξιδέψουν σ`όλο τον κόσμο, αναζητώντας το μέρος που θα ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους. Το μέρος αυτό βρέθηκε, και δεν ήταν άλλο από το Σαντοάγια, ένα χωριό που μετρούσε για κατοίκους μόλις μία 4μελή οικογένεια. Το ζευγάρι ονειρεύονταν να ζήσει καλλιεργώντας τη γη του, δημιουργώντας μια πρωτότυπη φάρμα, μακριά από τους περιορισμούς και τους κανόνες που συνθέτουν την πολυπλοκότητα μιας πόλης. Κι ενώ η συμβίωση των δυο μοναδικών οικογενειών στο χωριό ξεκίνησε ομαλά, εξελίχθηκε σε βεντέτα και κορυφώθηκε με τη μυστηριώδη εξαφάνιση του Μάρτιν. Το φιλμ χρησιμοποιεί δικό του υλικό, πλάνα τραβηγμένα από την οικογένεια των Ολλανδών ή από το αρχείο της υπόθεσης, ενώ μέσα από συνεντεύξεις των εναπομεινάντων κατοίκων προσπαθεί να ξετυλίξει το νήμα του παρασκηνίου που οδήγησε τις δυο οικογένειες σε έντονη αντιπαράθεση. Οι δυο σκηνοθέτες καταγράφουν το χρονικό μιας χρόνιας βεντέτας, χωρίς να γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι την κατάληξή της, μέχρι που τη λύση του μυστηρίου τη δίνει ο ίδιος ο χρόνος. Ένα φιλμ με αρχή, μέση και τέλος, που δημιουργεί θλίψη για την ανθρωποφαγία που χαρακτηρίζει τις μικρές κοινότητες αλλά και την εχθρότητα με την οποία υποδέχονται οι άνθρωποι το διαφορετικό. Ένα αδιαμφισβήτητο φαβορί για το φετινό βραβείο κοινού.

Οι φωτογραφίες από τα στιγμιότυπα του φεστιβάλ ανήκουν στην Motionteam Photo Press Agency



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.