• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Awards


Τετ 31 Δεκ 2003

ΗΟ! ΗΟ! ΗΟ! ΤΟ OSCAR ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΤΣΑ!


Oscar Preview



Γιατί το κάνω αυτό; 31 Δεκεμβρίου, ένα βήμα πριν από τη λήξη ενός Μatrix έτους (όπου Matrix σημαίνει ότι στην αρχή προμηνυόταν πολύ καλό, μετά με προσγείωσε ανώμαλα και τελικά κατάφερε να με κάνει να λέω «άντε, τελείωνε») και εγώ ξεκινάω ένα ακόμα Oscar Predictions. Σαν τα προηγούμενα; Όχι. Ο λόγος είναι ότι πλέον έχουμε ένα ελάχιστο βαρόμετρο όσον αφορά αυτό το ψάρεμα στα-σχεδόν-τυφλά, τις υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες. Δεν είναι η απάντηση σε όλα, αλλά συνήθως η απουσία από τις κατηγορίες των Σφαιρών σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος να προβάρεις τα καλά σου δάκρυα για την βραδιά των Οσκαρ. Βέβαια φέτος, μια απλή ματιά στους υποψήφιους των σφαιρών θα σας οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι στις κυριότερες κατηγορίες όλοι μέσα είναι, αλλά για να δούμε τι θα καταφέρουμε να βγάλουμε απ’ το καπέλο του ταχυδακτυλουργού.

BEST FILM: Να σας πω την αμαρτία μου; Τρομερό το Return Of The King. Καταπληκτικό, με σκηνές που είναι ικανές να παρασύρουν έναν γνήσιο φαν του Tolkien σε ένα όργιο αυτοερωτισμού... αλλά δεν πιστεύω ότι θα το χτυπήσει το αγαλματίδιο. Προς θεού, δεν του λείπει τίποτα, το κρεσέντο των χαρακτήρων και της έντασης είναι τέλειο, αλλά σαν ταινία είναι πραγματικά ό,τι απεχθάνεται η ακαδημία. Τα κακεντρεχή σχόλια δίνουν και παίρνουν («οτιδήποτε παρεμβάλλεται ανάμεσα στα ειδικά εφέ είναι για γέλια»), και έχω αρχίσει να σκέφτομαι ότι δεν θα του δοθεί το Όσκαρ, ούτε καν από υποχρέωση.. Προσανατολίζομαι περισσότερο προς το Mystic River, το οποίο αν και έχει καιρό που βγήκε, παραμένει το αγαπημένο των κριτικών-και είναι σημαντικό το γεγονός ότι συζητιέται ακόμα- και ότι απαντά χτύπημα -χτύπημα στα βραβεία που έχει κερδίσει ως τώρα ο Άρχοντας. Χλωμότατο πλέον το Cold Mountain, το οποίο δεν προκάλεσε ουδεμία αίσθηση με την έξοδο του (αντιθέτως, οι κριτικές ήταν από μέτριες μέχρι αδιάφορες), με κύριο μείον το ότι απ’ ότι φαίνεται είναι μια ταινία ψυχρή όσο και το βουνό του τίτλου. Εντάξει, Miramax από πίσω αλλά κάποια στιγμή πρέπει να κρατηθούν και τα προσχήματα γιατί οι Weinstein έχουν γίνει αντικείμενο μίσους με τις επιθετικές τους καμπάνιες και την PR λογική τους. Ψυχρό βέβαια είναι και το Master And Commander (στο οποίο περιέργως πολλοί αναφέρονται ακόμα ως «η ταινία με τους πειρατές»), αλλά έχει περισσότερες συμπάθειες από την καινούρια απόπειρα του Minghella να βουτήξει με βουντού το Όσκαρ. Η αξία και η καλλιτεχνική αρτιότητα της ταινίας του Weir είναι δεδομένη αλλά το Master And Commander είναι λίγο απ’ όλα, λίγο δράμα, λίγο περιπέτεια, λίγο ντοκιμαντέρ, με το άθροισμα να είναι λιγότερο από τα επιμέρους. Στις χρυσές σφαίρες είναι και το Seabiscuit αλλά συνεχίζω να επιμένω ότι οι ελπίδες του είναι ελάχιστες (πάντως η κίνηση να βγει σε DVD αυτή την περίοδο ήταν πολύ σοφή, μιας που είχε σχεδόν ξεχαστεί). Στην κατηγορία των κωμωδιών βρίσκουμε και τα Lost In Translation και Big Fish, αλλά δύσκολα και τα δύο θα χωρέσουν στην πεντάδα των nomination. Μάλλον το Lost In Translation θα επιβιώσει. Να σημειωθεί φυσικά η παντελής έλλειψη από την πεντάδα των υποψηφιοτήτων καλύτερης δραματικής ταινίας των Thirteen και κυρίως του In America, που απ’ ότι φαίνεται ενθουσίασαν τους λάθος κύκλους. Θα είναι κρίμα πάντως τα φετινά Όσκαρ να είναι υπόθεση μόνο των Big Boys. Η εκδίκηση του Hollywood απέναντι στις μικρές ταινίες, που τόλμησαν να αμφισβητήσουν την απαγόρευση των screenings; Θεωρίες συνομωσίας ε; Α, και κάτι τελευταίο. Το The Last Samurai το είδε κανείς πουθενά;..

BEST DIRECTOR: Εδώ τα πράγματα είναι απλούστερα. Πολύ, πολύ απλούστερα. Όλα ξεκινάνε και τελειώνουν στον Peter Jackson. O Nεοζηλανδός σκηνοθέτης είναι ο μοναδικός υπεύθυνος του ότι το Return Of The King δεν έγινε ένα επικό μπάχαλο και ΔΕΝ - ΔΕΝ γίνεται να αγνοηθεί. Η ταινία μπορεί, αλλά αυτός όχι. Με δεδομένο αυτό, το υπόλοιπο (ας πούμε το 40%) των πιθανοτήτων μοιράζεται ανάμεσα τον Clint Eastwood (o οποίος βέβαια έχει το ατού ότι έκανε μια πιο «δύσκολη» ταινία) και τον Peter Weir, αντιπρόσωπος μιας παλιάς καλής κινηματογραφικής σχολής. Η Sofia Coppola θα παρηγορηθεί με τη σκέψη ότι έχει καιρό μπροστά της. Πάντως η μονομαχία Eastwood - Jackson θα είναι το κλου της βραδιάς.

ΒEST ACTOR: Εδώ δεν άλλαξε τίποτα. Ο Sean Penn (για το Mystic River) είναι η πρώτη μου επιλογή (και πολλών άλλων). Όσο θυμάμαι ότι είχε προταθεί για το I Am Sam... τώρα είναι η ευκαιρία να βραβευθεί το ταλέντο του για έναν σοβαρό ρόλο. Άλλωστε, τον Saddam τον πιάσανε οπότε πόσο πια να πληγωθεί το εγώ της κυβέρνησης άμα το πάρει ο λυσσασμένος liberal Sean; Κατά πόδας στις πιθανότητες ακολουθεί ο Russel -λέγε με θεσμό- Crowe ενώ αυτός ο Kingsley με ανησυχεί. Ο Cruise προτάθηκε στους καλύτερους ηθοποιούς δραματικής ταινίας αλλά τη θεσούλα στις nomination των Όσκαρ θα του την φάει ο Bill Murray, o οποίος πάντως είναι εξαιρετικά απίθανο να κερδίσει. Σημαντικά μειωμένες, στον συρφετό των μεγάλων ονομάτων οι πιθανότητες nomination για τον Paul Giamatti. Όνειρο ήταν και πέρασε..

ΒEST ACTRESS: Εδώ θα έχουμε ενδιαφέρον. Τα νέα είναι ότι η Blanchett είναι πολύ δυνατή, και θα συνεχίσει να είναι. Φυσικά ο ρόλος που θα την εκτοξεύσει προβλέπεται να είναι αυτός στο The Missing, και όχι αυτός στο μέτριο Veronica Guerin, αλλά το θέμα είναι ότι παραμένει «καυτή». Η Nicole Kidman προτάθηκε για το Cold Mountain, αλλά οι κινηματογραφικοί κύκλοι έχουν αρχίζει να κουράζονται από την -όχι και τόσο- λανθάνουσα μεγαλομανία της. Τα μυστηριώδη νέα έρχονται από την κατεύθυνση της Charlize Theron, και του Monster, το οποίο την σπρώχνει πάαααρα πολύ προς τη βραδιά των Όσκαρ (ήδη της εξασφάλισε ένα βραβείο από την NBR). Αυτό που προκαλεί για σκέψη σχετικά με υποψηφιότητες στις χρυσές σφαίρες είναι η Evan Rachel Wood, η οποία ίσως είναι το dark horse της κατηγορίας, και με την αξία της φυσικά, για τον ρόλο της στο Thirteen. Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι κανείς δεν μιλάει για την Naomi Watts και είναι κρίμα (ιδίως από την στιγμή που είναι υποψήφια για Golden Globe η Thurman, για το Kill Bill).

ΒEST SUPPORTING ACTOR: Και εδώ πάμε για Mystic River, για τον Tim Robbins. Oι μετοχές του William Macy (Seabiscuit) που είχαν πέσει από καιρό βρίσκουν μια αναπάντεχη βοήθεια στις Χρυσές Σφαίρες, ενώ αυτές των Paul Bettany (Master And Commander) και Benicio Del Toro (21 Grams) δεν είχαν αυτή την τύχη και βυθίζονται ταχύτατα. Αυτός που παραμένει ακμαιότατος (και γενικότερα δηλαδή!) είναι ο Albert Finney, που ίσως εξελιχθεί στον νέο μέντορα του Tim Burton μετά τον Price. Δύο είναι τα νέα ονόματα της κατηγορίας, αυτό του Ken Wanatabe για το The Last Samurai (εδώ μπαίνουν και εξωκινηματογραφικοί λόγοι φυσικά μια που οι εθνικές μειονότητες δεν είναι παίξε γέλασε) και ο Alec Baldwin για το The Cooler, το οποίο πρώτα θα το δω και μετά θα εκφέρω άποψη. Από κει και πέρα, να πω και εγώ κάτι δικό μου; Θα ήθελα πολύ να δω στην κατηγορία τον Sean Astin... εγώ το είπα, τώρα εσείς κάντε το ότι θέλετε. Δεν είμαι και πολύ τρελός πάντως.

ΒEST SUPPORTING ACTRESS: Χμμμ.. εδώ τώρα πατάμε στο σκοτάδι. Η Renee ακούγεται ότι είναι ό,τι καλύτερο έχει να παρουσιάσει το Cold Mountain και το βραβείο κατά πάσα πιθανότητα είναι δικό της. Kατά πόδας και η… αφράτη Scarlett, η οποία θα συνεχίσει να είναι στα στόματα όλων λόγω και του ρόλου της στο Girl With A Pearl Earring…και ως γνωστόν, «they talk about me therefore I am».. Άλλωστε, η εταιρία έκανε αγώνα για να χωρέσει την Scarlett στην κατηγορία αυτή και όχι στην Best Actress. Η Marcia Gay Harden υποχωρεί σημαντικά - έως ολοκληρωτικά, ενώ επιθετικές διαθέσεις έχει τόσο η Hope Davis (American Splendor) όσο και η Holly Hunter (Thirteen).

SCREENPLAY: Σημαντική ένεση ηθικού για το Cold Mountain, αν και ξέραμε ότι το adapted θα παιχτεί κατά πάσα πιθανότατα ανάμεσα σε αυτό, το Mystic River και το Return Of The King. Φυσικά υπάρχουν και τα Big Fish και House Of Sand And Fog, αλλά τουλάχιστον το πρώτο περνάει σε δεύτερη μοίρα. Όσο για το original screenplay, πιστοποιείται η μονομαχία In America και Lost in Translation, με την προσωπική μου προτίμηση να πηγαίνει στον Jim Sheridan.

Στις τεχνικές κατηγορίες το Return Of The King αναμένεται να σαρώσει, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος ανταγωνισμός στα Original Score, Visual Effects, Sound, Sound Editing, Make up, αλλά και πιθανότατα στο Art Direction, ενώ στο Οriginal Song μαζί με το Into The West της Lennox, υπάρχουν τα Big Fish (Man Of The Hour) και Cold Mountain (You Will Be My Ain True Love). Όσον αφορά την ξενόγλωσση ταινία, και εδώ μονομαχία έχουμε, ανάμεσα στα Les Invasions Barbares και το Good Bye, Lenin!, το οποίο εκτιμώ ότι έχει και τις πιο πολλές πιθανότητες νίκης.

Μην παραλείψω να δώσω το κυριότερο βραβείο της φετινής χρονιάς, αυτό του καλύτερου κοινού, σε σας, τους αναγνώστες του Cine.gr. Η ανταπόκριση σας είναι αυτό που μας κάνει να λέμε «όχι, δεν θα έρθω για καφέ, σήμερα το πρόγραμμα έχει Oscar Predictions» χωρίς να το μετανιώνουμε ούτε για μια στιγμή. Συνεχίστε να μας παρακολουθείτε, γιατί όπως ξέρετε ήδη, ο Άη Βασίλης θα σας γεμίσει την κάλτσα με δώρα αλλά μια φορά, αλλά το cine θα συνεχίσει για όλη τη χρονιά!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

Θοδωρής Σαρλάς

 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.