• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Παρ 27 Φεβ 2004

Midnight in the Garden of Good and Evil – 1997




Η συγκεκριμένη ταινία του Clint Eastwood θεωρείται από τις μέτριές του. Αν την κρίνει κανείς με αντικειμενικά κριτήρια, μάλλον δικαίως. Παρ’ όλο που καταπιάνεται δυναμικά με το κείμενο του John Berendt ωστόσο αυτό έκρυβε πολλές παγίδες, σε κάποιες από τις οποίες έπεσε ακόμη και ο οξυδερκής Eastwood. Η ταινία δεν κατορθώνει να αποκτήσει ταυτότητα και φαίνεται να αμφιταλαντεύεται όσον αφορά στις αρχικές της προθέσεις. Τι θέλει να είναι τελικά? Μία εικονογραφημένη αφήγηση ανεκδοτολογικού υλικού ή ένα καλοστημένο δικαστικό δράμα. Κανείς μπορεί να βρει τρωτά και στις δύο προσεγγίσεις. Αν φυσικά το επιθυμεί. Η ύπαρξη αρκετών υποπλοκών μέσα στην κεντρική ιστορία κατέστησε δύσκολη την αψεγάδιαστη μεταφορά του κειμένου στην οθόνη ακόμη και από και ένα σκηνοθέτη με τις χάρες και την δεξιότητα του Eastwood. Αυτές τις χάρες αναλογιζόμενη θα την βαθμολογούσα με ...

7/10

Ωραία! Και τώρα που τελειώσαμε με τα υποχρεωτικά, όσοι από σας το επιθυμείτε, ακολουθείστε με στην μαγευτική Σαβάνα! Στη Σαβάνα ο χρόνος κυλά διαφορετικά, ο έρωτας είναι βασανιστικός, η ζωή είναι ειρωνική, οι άνθρωποι έχουν σκελετούς στην ντουλάπα τους, το τοπίο είναι γοτθικό, η καθημερινότητα ράθυμη, η ατμόσφαιρα παγανιστική, η αποπλάνηση απαραίτητη. This place is fantastic; it`s like "Gone With The Wind" on mescaline. They walk imaginary pets here, Garland---on a fucking leash. And they`re all heavily armed and drunk. New York is boring! όπως θα ακούσετε τον ξεναγό σας, σ’ αυτήν αλλόκοτη έκθεση πεπραγμένων των χαρακτήρων της ταινίας, John Kelso, να λέει.

Ο John Kelso, δημοσιογράφος από τη Νέα Υόρκη, επισκέπτεται την Σαβάνα προκειμένου να καλύψει για το περιοδικό που εργάζεται το μεγαλοπρεπές πάρτυ που δίνει κάθε Χριστούγεννα ο εκατομμυριούχος Jim Williams. Ο Kelso μαγεύεται από τον τόπο, μαγνητίζεται από την πολύπλοκη φυσιογνωμία του εκκεντρικού εκατομμυριούχου, ερωτεύεται την Mandy, έρχεται σε επαφή με όλες τις τοπικές «ατραξιόν» ( άνθρωποι που κάνουν βόλτα αόρατα σκυλιά, ιέρειες βουντού, τραβεστί κ.λ.π) και βιώνει έναν φόνο και μία δικαστική διαδικασία. Ταυτόχρονα έρχεται σ’ επαφή με όλες τις όψεις του καλού και του κακού. Θα τις ανακαλύψει μέσα του και θα διαπιστώσει το πόσο θολή είναι η γραμμή που τα χωρίζει. Θα έλεγα μάλλον ότι η ταινία καταπιάνεται με αυτές τις γνωστές περιοχές του γκρί. Ξέρετε, εκεί που το μαύρο και το άσπρο έχουν πολύ μικρή διαφορά και συχνά μοιάζουν ξεθωριασμένα, αναλόγως της γωνίας που τα βλέπει κανείς.

Ο Eastwood δράττεται της ευκαιρίας να κάνει αυτό που ξέρει τόσο καλά: να μας διηγηθεί ιστορίες. Με ειλικρίνεια και γλαφυρότητα. Η ιστορία του φόνου του εραστή του Jim Williams, η ιστορία του έρωτα του Kelso με την Mandy, η ιστορία της ιέρειας βουντού, η ιστορία της εκπληκτικής Lady Chamblis (τραβεστί που υποδύεται τον εαυτό της) όλες αν και πολύ χαλαρά δεμένες, συναποτελούν αυτό το ενδιαφέρον μωσαϊκό, μία πανοραμική εικόνα της Σαβάνα.

Η ταινία είναι γυρισμένη με τον γνωστό αργόσυρτο τρόπο του Eastwood. Η αφήγησή του μοιάζει φαινομενικά επίπεδη όμως περικλείει μία τρομερή ένταση. Ο ρυθμός μελετημένος. Σκηνές ολοκληρωμένες, αργές όμως ποτέ βαρετές ή άνευ περιεχομένου. Οι χαρακτήρες στα όρια του γκροτέσκο. Ο σκηνοθέτης κατάφερε να αποδώσει το ανεκδοτολογικού περιεχομένου και καθόλου fiction μυθιστόρημα κομψά, χαλαρά, the southern way! Λίγο του ξέφυγε η αστυνομική ιστορία όμως αυτό μάλλον δεν έχω την διάθεση να το σχολιάσω περαιτέρω.

Το όλο εγχείρημα στέφθηκε με μία εξαιρετική ερμηνεία του Spacey, μία λειτουργική παρουσία του Cusack και χαρακτηριστικές όμως όχι τόσο σφιχτές προσεγγίσεις των υπολοίπων (στον ρόλο της Mandy η κόρη του Eastwood δεν μας ενθουσιάζει με το ταλέντο της μας αφοπλίζει όμως με την ομορφιά της).

Η ταινία απευθύνεται στους λίγους, σ’ αυτούς που διαθέτουν το ταμπεραμέντο να «χαθούν» μέσα της. Αυτοί θα την ερωτευτούν (όπως και εγώ) και για αυτούς αποκλειστικά η βαθμολογία θα ανέβει στα

Βαθμολογία: 9/10


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.