ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Παρ 18 Ιαν 2008
Ερόικα του Μιχάλη Κακογιάννη (1960)Κυρ 25 Φεβ 2007
ΟΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙΚυρ 21 Ιαν 2007
O ΑτσίδαςΚυρ 07 Ιαν 2007
Στουρνάρα 288Κυρ 31 Δεκ 2006
Φωνάζει ο κλέφτης – 1965Σαν Παλιό (Ελληνικό) Cineμά
Κυρ 27 Φεβ 2005
ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ
1967- ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ

Το Πυρετός Στην Άσφαλτο (που απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1967) σε σενάριο του Νίκου Φώσκολου και σκηνοθεσία του Ντίνου Δημόπουλου, όπως άλλωστε καταδεικνύει και ο ίδιος ο τίτλος είναι μια δραματική ιστορία που κάλλιστα, όσο και αν μας ξενίζει ο όρος και μάλιστα σε ελληνική ταινία του ’67, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα road movie. Όλη η ταινία, με ελάχιστες εξαιρέσεις σκηνών που διεξάγονται σε εσωτερικούς χώρους, εξελίσσεται στους δρόμους σε μια αγωνιώδη προσπάθεια του Γιώργου Φούντα, που υποδύεται τον αστυνομικό, και των συνεργατών του να βρουν αίμα, απαραίτητο για την σοβαρή εγχείρηση που στην οποία πρόκειται να υποβληθεί η γυναίκα του, πηγαίνοντας από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και φεύγοντας με άδεια χέρια ενώ οι ελπίδες του εξανεμίζονται και η απογοήτευσή του μεγαλώνει καθώς κάθε λεπτό που περνά επιβαρύνει την ήδη δύσκολη κατάσταση.
Η δραματική ένταση είναι εξαιρετικά έντονη, άλλωστε το όνομα του Νίκου Φώσκολου είναι συνυφασμένο με την τραγικότητα αδιέξοδων περιστάσεων, στοιχείο φυσικά που η εκδήλωσή του αναμένεται και εδώ. Οι δυσκολίες λειτουργούν αθροιστικά καθώς διαβαθμίζονται μέχρι την τελική κορύφωση και ο Φώσκολος διαπλέκει τη μοίρα άσχετων μεταξύ τους ανθρώπων για να προωθήσει την εξέλιξη βρίσκοντας διέξοδο στην υπερβολή. Η υπερβολή μεταφράζεται σε συμπτώσεις αλλά και σε καταστάσεις που λαμβάνουν χώρα ταυτόχρονα απαιτώντας από τον ήρωα την ίδια προσοχή, για να αποδείξει τελικά την αφοσίωσή του επιλέγοντας «στρατόπεδο».
Έτσι ο ήρωας καλείται να αποδείξει την ευσυνειδησία του με τον πιο βάναυσο τρόπο, τοποθετώντας στο περιθώριο ό,τι αγαπά περισσότερο, ό,τι συγκροτεί την ευτυχία ακόμα και την ίδια του την ύπαρξη και θυσιάζοντας στο βωμό του καθήκοντος την προσωπική του ζωή, για να εισπράξει τελικά την «επιβράβευση» της κοινωνίας με ένα παράσημο αναγνώρισης της προσφοράς του. Στη διάρκεια της προσπάθειάς του, που ξεκινά με το φόβο της μη εκπλήρωσης αλλά και την ελπίδα της διάσωσης αυτών που αγαπά, παρακολουθούμε την εσωτερική ένταση, την αγωνία του να διατηρήσει την πίστη του απέναντι σ’αυτό που υπηρετεί και ακόμα την απελπισία και το ηθικό δίλημμα που κρύβεται πίσω από τις ενέργειες και τις αποφάσεις του, όταν ο απόλυτα δικαιολογημένος συναισθηματισμός τον σπρώχνει στο παράπτωμα της «κατάχρησης εξουσίας» για να συνετιστεί ψυχρά από τους συναδέλφους του την επόμενη αμέσως στιγμή και να καταλήξει υπέρ της κοινωνίας που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Η φυσιογνωμία του Γιώργου Φούντα εξυπηρετεί απόλυτα την εικόνα του έντιμου λαϊκού παιδιού που αυτοθυσιάζεται και προσεγγίζεται με απλότητα και ειλικρινή έκφραση από τον ίδιο, που φαίνεται να βιώνει με ψυχραιμία αλλά και ένταση την εσωτερική αγωνία του ήρωα που υποδύεται, ερμηνεία που του χάρισε βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1967, ενώ η σκηνοθεσία του Δημόπουλου ολοκληρώνει τη διαβαθμιστική αύξηση του τραγικού στοιχείου με τη γρήγορη εξέλιξη και τη συνεχή κίνηση στους δρόμους κερδίζοντας το βραβείο σκηνοθεσίας.
Βαθμολογία:






Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.