• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineDVD


Τρί 17 Μαϊ 2005

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ RELOADED!




Συνέχεια των προτάσεων που από την περασμένη εβδομάδα έκαναν την εμφάνιση τους στις προθήκες των βίντεο κλαμπς. Κεντρική αναφορά γίνεται γύρω από την ταινία “Kinsey” που αναφέρεται στις μελέτες γύρω από την σεξουαλική ζωή των αμερικάνων στην περίοδο μετά τον πόλεμο. Ταυτόχρονα προτείνονται και φιλμς σαν την “Πτήση του Φοίνικα” και το “Τραύμα” των οποίων η πορεία στις αίθουσες ήταν δραματική, αλλά ελπίζουν σε καλύτερη πορεία στο Home Theater. Και όλα αυτά ενώ βρισκόμαστε στην αναμονή της κυκλοφορίας του “Ray” μιας από τις φετινές εκπλήξεις των Oscars…



Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ



25 λέξεις – Σε μια Αμερική που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της μετά τον μεγάλο πόλεμο, που οι ιδέες και οι ελευθερίες διακρίνονται για τον συντηρητισμό τους, ο Δόκτορας Κίνσει, ενάντια στο κατεστημένο παρουσιάζει μια τεράστια μελέτη γύρω από τις σεξουαλικές προτιμήσεις των Αμερικάνων.

Στο Ράφι – Ίσως οι περισσότεροι να γνωρίζουν πως η μορφή του μελετητή βιολόγου Άλφρεντ Π. Κίνσει, είναι από τις πιο διφορούμενες που πέρασαν στην διάρκεια του περασμένου αιώνα από τις σελίδες των επιστημονικών εγχειριδίων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Οι μισοί θεωρούν τον ψηλό ξερακιανό άντρα με το απλανές και αόριστο βλέμμα, σαν αυτόν που ανέδειξε το πραγματικό σεξουαλικό πρόσωπο της Αστερόεσσας, που κρύβεται πίσω από το προσωπείο του πουριτανισμού και της εγκράτειας. Για τους υπόλοιπους, τους εχθρούς, ο Κίνσει, δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένας ανώμαλος σεξιστής, που δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εκτός φυσιολογικών ορίων ονειρώξεις του προκειμένου να κάνει το όνομα του γνωστό, σε μια περίοδο που οι ανατρεπτικοί διώκονται συστηματικά από τους ευρισκόμενους στα υψηλά κλιμάκια της διοίκησης.

Η ιστορία του έργου αρχίζει να ξετυλίγεται περίπου από την μέση της και μετά, όταν ο δρ Κίνσει γίνεται ο πρώτος που δέχεται να δώσει συνέντευξη στους τρεις νεαρούς βοηθούς του, που εκτός από γραμματειακή υποστήριξη, αποτέλεσαν – το φιλμ το καθιστά σαφές – εργαλεία δουλειάς για τις μελέτες του. Ταυτόχρονα όμως υπάρχουν πάμπολλα φλάσμπακ που οριοθετούν το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γαλουχήθηκε η σκέψη, η ματιά του Κίνσει. Από τις πρώτες απορίες όντας πρόσκοπος, στην ρήξη με τον ακραίο και φανατικό ιεροκήρυκα πατέρα τους και από την μελέτη εκατομμυρίων διαφορετικών εντόμων που αποτέλεσαν και την σπίθα να ξεκινήσει την μελέτη στους ανθρώπου μέχρι την γνωριμία του με την Κατ, την σύντροφο της ζωής του, που πρωτοσυνάντησε στο πανεπιστήμιο που δίδασκε, και έμελλε να σταθεί στο πλάι του μέχρι τα βαθιά του γεράματα.

Η μελέτη της πορείας του Κίνσει από το μηδέν στο ζενίθ και κατόπιν στην καθοδική πτώση και την απομόνωση, δεν γίνεται δίχως ο δημιουργός Bill Condon να πάρει σαφή θέση. Ο σκηνοθέτης του περίφημου “Gods And Monsters” τάσσεται σαφέστατα υπέρ των θέσεων του Αμερικάνου μελετητή, δίχως να νοιάζεται σε καμία περίπτωση για τις ακραίες – πραγματικά - μεθόδους που χρησιμοποίησε ο Κίνσει, τόσο για να εξερευνήσει τον εσωτερικό του κόσμο, όσο και για να παρατηρήσει τις αντιδράσεις στα σεξουαλικά ερεθίσματα, των συνανθρώπων του.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του περίφημου μελετητή, που στα 1948 έμελλε να αλλάξει τον τρόπο σκέψης ενός ολόκληρου έθνους, με την έκδοση του βιβλίου που έγινε κορυφαίο μπεστ σέλλερ, ο Liam Neeson κάνει μια από τις πιο σπουδαίες ερμηνείες της καριέρας του. Δυστυχώς για τον Ιρλανδικής καταγωγής ηθοποιό, η ταύτιση του με το πρόσωπο του Oscar Schindler, της προσωπικότητας που υποδύθηκε πριν από μια δεκαετία στην “Λίστα” του Spielberg, παραμένει αναλλοίωτη και δύσκολα πιστεύω θα μπορέσει ποτέ να την ξεπεράσει. Ακόμη πιο δυναμική παρουσία είναι αυτή της Laura Linney, που παίζει μια συγκλονιστική σύζυγο, που παρασυρμένη από το δημιουργικό όνειρο του άντρα της αρκείται στο να υπομείνει τα πάντα: Τις ιδιοτροπίες του, τις ιδιαιτερότητες του, τις στενοχώριες του στα δύσκολα και την ανείπωτη πικρία του όταν το πλάνο του πλέον δεν στήριζε κανείς.

Αρκετά σημαντικές πάντως είναι και οι περιφερειακές εμφανίσεις, από την τριπλέτα Timothy Hutton, Chris O`Donnell και Peter Sarsgaard (κυρίως) στους ρόλους των τριών βοηθών του Κίνσει, του βετεράνου ρολίστα John Lithgow που είναι εξαίρετος ως υπερ-συντηρητικός πατέρας και του Oliver Platt του διπρόσωπου ιμπρεσάριου που άλλοτε στήριζε και άλλοτε υπέθαλπτε το έργο του Κίνσει.

Disc – Σε ότι αφορά στην έκδοση DVD της ταινίας από την Prooptiki, μόνο καλά σχόλια μπορώ να κάνω, κάτι που αφορά περισσότερο στα πολύ όμορφα τεχνικά χαρακτηριστικά, παρά στην συσκευασία της κυκλοφορίας (κουτί, εξώφυλλο, μενού, extras). Εντύπωση μου προκάλεσε η πολύ προσεγμένη ηχητική μπάντα Dolby Digital 5.1 που έχει μελετηθεί ακόμη και στην πιο μικρή της λεπτομέρεια, ώστε να αποδώσει σωστά, άσχετα αν η ταινία δεν ανήκει στην κατηγορία αυτή ώστε στηρίζεται στο εντυπωσιακό της σάουντρακ. Η σκηνή στην οποία οι φάτσες των συνεντευξιαζόμενων δημιουργούν ένα τόξο σε όλη την έκταση της επικράτειας της Αμερικής, διαθέτει πραγματικά ονειρικό διαχωρισμό και οι αντηχήσεις των φωνών μου έφεραν στο μυαλό μια αντίστοιχη ηχητική στιγμή στο αναλόγου ρυθμού και ύφους “A Beautiful Mind”…

Η εικόνα σε αναμορφικό κάδρο widescreen 2.35/1 είναι εξαιρετική, στηριζόμενη κατά κύριο λόγο στην υπέροχη κινηματογράφηση που τονίζει με όμορφο τρόπο τόσο την λεπτομέρεια των εσωτερικών χώρων που κατά κύριο λόγο κινείται η υπόθεση. Τα πρόσθετα δεν είναι περιορισμένα είναι όμως σχετικά αδιάφορα αφού οι συνεντεύξεις κατά κύριο λόγο είναι αδιάφορες (εκτός του σκηνοθέτη που είναι καταιγιστικός) και τα πλάνα από τα γυρίσματαελάχιστα ταρβάνε την προσοχή του θεατή.

Μμμμ… - Το “Kinsey” είναι από τις ταινίες που σπάνια θα βρει κανείς σε μια περίοπτη θέσης δισκοθήκης. Και μάλιστα ελληνικής όπου τέτοιου είδους νέο-αμερικάνικου ύφους παραγωγές δεν έχουν καμία πέραση. Αξίζει πάντως να την παρακολουθήσετε αφού διαθέτει όμορφο ρυθμό, καλές ερμηνείες ενώ και το θέμα άσχετα αν αναπτύσσεται πενήντα χρόνια πριν, είναι διαχρονικό και παγκόσμιου ενδιαφέροντος!

ΕΙΚΟΝΑ –
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars (7/10)
ΗΧΟΣ –
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars
8/10 Stars (8/10)
EXTRAS –
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (4/10)
KINSEY – –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (6/10)





ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ



25 λέξεις – Επιστρέφοντας πίσω στην πατρίδα και σχεδόν έχοντας χάσει την δουλειά τους, αφού η πετρελαιοπηγή στην οποία εργάζονταν μέχρι τώρα στέρεψε, μια ομάδα εργατών της εταιρίας Άμακορ, θα πέσει σε τυφώνα πάνω από την έρημο Γκόμπι με αποτέλεσμα το αεροσκάφος τους να τσακιστεί στους καυτούς αμμόλοφους…

Στο Ράφι – Λίγοι πρέπει να είναι αυτοί που να έχουν παρακολουθήσει έστω και στην τηλεοπτική της αναπαραγωγή την ταινία του 1965, στην οποία ο μόνιμος ερμηνευτής «καλώς χαρακτήρων» Jimmy Stewart, υποδύθηκε τον κακότροπο, εγωιστή και απότομο κυβερνήτη της Ντακότα που χάθηκε στην έρημο. Μια ματιά πάντως στα box offices της περιόδου καθιστά σαφές πάντως πως το φιλμ υπήρξε μια από τι πιο σπουδαίες επιτυχίες της σεζόν, με τις αίθουσες να είναι κατάμεστες για πολύ καιρό ακόμη και στην χώρα μας. Και γιατί όχι θα πρόσθετα εγώ…

Το να χαθεί ένα αεροσκάφος γεμάτο κόσμο πριν από σαράντα χρόνια ήταν ένα γεγονός που προκαλούσε εντυπώσεις αφού ο πλανήτης δεν είχε ακόμη τυλιχθεί από εκατοντάδες δορυφόρους που παρακολουθούν άγρυπνα το τι συμβαίνει σε κάθε γωνιά του. Είναι δηλαδή δυνατόν σήμερα, που οι τηλεπικοινωνίες βρίσκονται σε αφάνταστα επίπεδα να μην είναι δυνατόν να εντοπιστεί ένα χαμένο αεροσκάφος σε λίγα λεπτά. Και από την άλλη με τέτοιες απορίες θα ήταν δυνατόν να παρακολουθούσαμε περισσότερες από δέκα ταινίες τον χρόνο, θα αναρωτιόταν ο φανατικός κινηματογραφόφιλος?

Υποχωρώντας λοιπόν στην αρχική απαίτηση του σκηνοθέτη John Moore, μπορούμε με άνεση να παρακολουθήσουμε τις περιπέτειες των ταλαιπωρημένων εργατών (ανάμεσα τους και μία δυναμικότατη κυρία παρακαλώ) που κάτω από τον καυτό Μογγολικό ήλιο πρέπει να κάνουν το παν για να αναστήσουν το κατεστραμμένο αεροπλάνο τους από την τέφρα του. Όπως δηλαδή και το πουλί Φοίνικας που χαρίζει με ευκολία το όνομα του στο νεοσύστατο αεροπλανάκι.

Η ομάδα πάντως που καλείται να στηρίξει το ριμέικ του “Φοίνικα” δεν είναι τυχαία, αν και βεβαίως δεν έχει καμία σχέση με το all star cast του πρωτότυπου. Τον Stewart αντικαθιστά ο Dennis Quaid, ο οποίος μας κάνει σαφές πως έχει υπογράψει ένα σπουδαίο συμβόλαιο με την FOX και (μετά το “Day After Tomorrow”) δείχνει να το πανηγυρίζει ανάλογα. Στο πλάι του ο πολύ καλός Giovanni Ribisi, στέκεται όμορφα σαν μυστηριώδης Έλιοτ, που αναλαμβάνει το κτίσιμο του Φοίνικα αλλά και η – όχι τόσο λαμπερή όσο στο “Lord Of The Rings” – Miranda Otto, που δεν κατάλαβα ο δημιουργός γιατί την έχει τοποθετήσει σαν γυναίκα τόσο ακραία δυναμική…

Disc – Αν υπάρχει πάντως ένας λόγος που ο θεατής θα θυμάται το “Flight Of The Phoenix” είναι η σεκάνς της πτώσης του αεροπλάνου, εν μέσω μιας πολύχρωμης αγριεμένης αμμοθύελλας, που είναι ότι πιο εντυπωσιακό έχω δει μέχρι τώρα πάνω σε αυτό το θέμα. Την τελευταία φορά μια αντίστοιχη πτώση στον “Ναυαγό” επιδείκνυε μόνον το εσωτερικό του αεροσκάφους, ενώ τώρα η προοπτική του γκρεμίσματος είναι σαφέστατα πιο πλήρης. Βασικό ρόλο σε αυτό αλλά και σε όλη την ταινία παίζει η ηχητική μπάντα του έργου (που δίνεται σε δύο μορφές Dolby Digital 5.1 και DTS) που σε πολλά σημεία μοιάζει αριστουργηματική. Και είναι πραγματικά πολύ δύσκολο για μια ταινία που το σεναριακό ενδιαφέρον της χάνεται πολύ νωρίς, να διαθέτει ένα τόσο ισχυρό σάουντρακ που μάχεται μέχρι τελευταίου δευτερολέπτου.

Η εικόνα σε αναμορφικό κάδρο widescreen 2.35, από την Fox σε διανομή της Odeon, κινείται σε λιγότερο εντυπωσιακά επίπεδα, αν και το προσπαθεί με τους τόνους σέπιας που χρησιμοποιεί αλλά και τα διαρκή φίλτρα για να τονίσει την αγριότητα της ερήμου. Στα πρόσθετα έχετε την ευκαιρία να δείτε το φιλμ συνοδεία του σχολιασμού των συντελεστών του, να παρακολουθήσετε ένα 45λεπτο φιλμάκι με τον τίτλο “The Phoenix Diaries” Που μελετά την πορεία του φιλμ μέρα με την μέρα, κομμένες και εναλλακτικές σκηνές.

Μμμμ… - Μια ανοιξιάτικη πρόταση, που μπορεί να μην φτάνει σε υψηλά επίπεδα ενδιαφέροντος, δεν είναι όμως δα καμία παρακατιανή παραγωγή, όταν από πίσω υπάρχει ολόκληρο το στούντιο της Fox. Για home cinema βραδιές περιπέτειας…


ΕΙΚΟΝΑ –
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars
7/10 Stars (7/10)
ΗΧΟΣ –
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars
9/10 Stars (9/10)
EXTRAS –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (6/10)
THE FLIGHT OF THE PHOENIX
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (4/10)







25 λέξεις – Χαμένος στον μπερδεμένο εσωτερικό του κόσμο, ο Μπεν, αμέσως μετά το αυτοκινητιστικό δυστύχημα που κόστισε την ζωή της γυναίκας του, ζει έναν πραγματικό εφιάλτη, με τις μνήμες να τον βομβαρδίζουν διαρκώς. Η απόπειρα να ξαναφτιάξει την ζωή του ίσως να τον βοηθήσει να ξεφύγει από το μαρτύριο.

Στο Ράφι – Βρετανικής κατασκευής θρίλερ, που αποδεικνύει πως η ίωση των φετινών μεταφυσικού περιεχομένου ταινιών πέρασε και ένθεν του Ατλαντικού. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα πρωτότυπο σεναριακό πρώτο βήμα, όπως είδαμε στο “Birth” ή στο “Forgotten”. Αντίθετα η ταινία ξεκινά εντελώς κοινότυπα με έναν άντρα να βρίσκεται σε κώμα, την σύζυγο του να είναι νεκρή αλλά ταυτόχρονα ολόκληρο το βρετανικό έθνος εντελώς αναπάντεχα να θρηνεί τον χαμό μιας πολύ δημοφιλούς τραγουδίστριας. Δύο θάνατοι που πολύ γρήγορα θα συνδεθούν σε ένα όχι και τόσο κατατοπιστικό περιβάλλον.

Σε γενικές γραμμές η τελευταία δημιουργία του Marc Evans που δημιούργησε ένα μικρό ονοματάκι με το προηγούμενο φιλμάκι του, το επίσης θρίλερ “My Little Eye”, που προσωπικά είχα απορρίψει, δεν μου προκαλεί αποξαρχής θετικές εντυπώσεις, με συνέπεια και το δεύτερο μέρος της εκεί που θα έπρεπε να κορυφωθεί η αγωνία, να μην με προκαλεί ανάλογα. Αρωγός σε αυτήν την όχι τόσο θετική κρίση μου στέκεται και η παρουσία του Colin Firth, ενός performer που ακόμη δεν έχω κατατάξει στην κατηγορία των καλών ερμηνευτών παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες του στην κομεντί και κυρίως στα “Bridget Jones”. Η ταινία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του, γεγονός που δεν εκμεταλλεύεται διόλου και αφήνει την ευκαιρία να πάει τελικά χαμένη. Η Mena Suvari πάντως στο πιο ξανθό της είναι μια πραγματική κούκλα. Θα ήθελα πολύ να παίζει πιο συχνά σε γνωστότερες παραγωγές…

Disc – Αν για το “Trauma” ως φιλμ αναφέρομαι με μέτρια συναισθήματα, για το DVD που προσφέρει η Prooptiki, πρέπει να μιλήσω με πλήρη απογοήτευση. Δεν είναι δυνατόν μια επταετία μετά την είσοδο του ψηφιακού δίσκου στην Ελλάδα μας να κυκλοφορούν ακόμη ταινίες με οπτικό φορμά fullscreen 4/3 και ήχο Dolby Surround. Δεν υπάρχουν περαιτέρω σχόλια για το δισκάκι. Λυπούμαι αλλά είναι κάκιστο! Και παρασύρει μαζί του στην καταστροφή και το έργο που δεν εξίζει φυσικά τέτοιας τύχης.

Μμμμ… - Σε μια σεζόν που ακόμη δεν έχουμε δει ένα θρίλερ της προκοπής – αν μπορεί να μην εκληφθεί ως αναλαμπή το “Saw” – το “Trauma” συνεχίζει την σκυταλοδρομία των ανολοκλήρωτων θρίλερς, που σε κάποιο τομέα εξ ορισμού πάσχουν. Δείτε το με την ανάλογη χαλαρότητα δίχως να είστε προετοιμασμένοι για κάτι σπουδαίο.

ΕΙΚΟΝΑ –
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars (3/10)
ΗΧΟΣ –
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (4/10)
EXTRAS –
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (4/10)
TRAUMA
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (4/10)





Το CineDVD είναι μια προσφορά του



ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Η στήλη CineDVD και η εταιρία διανομής ODEON σας δίνουν την ευκαιρία να κερδίσετε τρία πανέμορφα σετ της τελευταίας ταινίας του Pedro AlmodovarLa Mala Educacion”.

Περισσότερα στην σελίδα του διαγωνισμού!!!


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.