ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Δευ 05 Σεπ 2005
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΟΒΑ...
Αναγνωριστικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σε γενικές γραμμές το πρώτο διήμερο προβολών της φετινής Mostra. Βασικότερο στοιχείο που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά είναι η παρουσία εκατοντάδων στρατιωτών που παρατεταγμένοι σε σειρά λίγο πριν την είσοδο στους χώρους του φεστιβάλ δίνουν την εντύπωση στρατιωτικοποιημένης ζώνης. Και πραγματικά όμως κάπως έτσι έχουν τα πράγματα από την στιγμή που η γειτονική μας χώρα είναι από τους βασικότερους στόχους τρομοκρατών αυτή τη στιγμή.


Ένας Ledger φυσικά που συμμετέχει και στο φιλμ που ξεχώρισα άμεσα σαν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία του χειμώνα τον Casanova. Μια ταινία που διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα τις δώσουν εισιτήρια, δηλαδή γνώριμο σεναριακό υπόβαθρο στην χώρα μας, καλό cast, ρομαντικές τοποθεσίες – η Βενετία ακόμη και στα ψηφιακά της κυριολεκτικά σκίζει – και κάνει κλικ στον γυναικείο πληθυσμό που θα την στηρίζει δίχως άλλο. Αν τη γύριζε και άλλος από τον Hallstrom θα μιλούσαμε με ακόμη καλύτερα λόγια…
Στους πρωταγωνιστές τώρα που δεν κατάφεραν να διατηρήσουν ψηλά την καλλιτεχνική τους σημαία θα πρέπει πρώτο πρώτο να βάλω τον Chan-wook Park, που βεβαίως παρουσίασε και πάλι μια ταινία - Sympathy For Lady Vengeance – που μένει αξέχαστη στο θεατή χάρη στο παντελώς ακραίο της ύφος, αλλά της λείπει αυτό το σημείο της έκπληξης που έκανε τον Oldboy να ξεχωρίσει. Σίγουρα ο Κορεάτης θα συγκινήσει πολλούς από τους οπαδούς του αλλά πιθανότατα θα απογοητεύσει άλλους τόσους.

Καλές αναφορές μπορώ ακόμη να κάνω για μερικές ταινίες της παγκοσμιοποίησης όπως το Fragile του Jaume Balaguero, το The Exorcism Of Emily Rose του Scott Derrickson και το επικού ασιατικού χαρακτήρα Seven Swords του Tsui Hark. Σε γενικές γραμμές πάντως το κινηματογραφικό πανηγύρι της Βενετίας τα πηγαίνει – χάρη και στο άνοιγμα που έκανε προς τα πολύ Δυτικά – υπερβολικά καλά εισπρακτικά, αφού ακόμη και στις μεταμεσονύχτιες προβολές, ακόμη και ταινιών που δεν θεωρούνται φεστιβαλικές σαν το Four Brothers του John Singleton οι αίθουσες να είναι γεμάτες.
Και μια και μιλούμε για αίθουσες να κάνω μια μικρή παρένθεση σχολιάζοντας το επίπεδο των προβολών, που προσωπικά είναι από τις καλύτερες οπτικοακουστικές εμπειρίες που μπορεί να έχει κανείς σε κινηματογραφική αίθουσα. Αποτέλεσμα βεβαίως που προκύπτει όταν ο θεατής παρακολουθεί το φιλμ στο μέγεθος που του αρμόζει (τουλάχιστον εικοσαμετρου πλάτους οθόνη) και στην σωστή αναλογία του 2,35 προς 1 που στην κυριολεξία μαγεύει.

Είναι πράγματι πάντως πολύ εντυπωσιακό να κυκλοφορεί κανείς στους χώρους της Mostra – ακόμη και με αυτό το παντελώς εκνευριστικό ψιλόβροχο – ξέροντας πως από κάποια γωνιά θα πεταχτεί ένα γνώριμο από την μεγάλη οθόνη πρόσωπο όπως μου συνέβη σήμερα το πρωί με τον Richard Roxburgh που δίχως το προσπέρο του κακού που υποδύεται συνήθως είναι πραγματικά πολύ ευχάριστος στην όψη.
Το πρόγραμμα συνεχίζεται πολύ δυναμικά τις επόμενες ώρες όπου θα συμπληρωθεί η πρώτη εβδομάδα προβολών με ταινίες όπως το PROOF του John Madden που θα φέρει στην Βενετία τόσο τον δημιουργό της όσο και την Gwyneth Paltrow, το ELIZABETHTOWN του αγαπημένου Cameron Crowe, το THE BROTHERS GRIMM του Terry Gilliam ξανά με τον Heath Ledger ο οποίος εξελίσσεται στον άνθρωπο λάστιχο της διοργάνωσης, τον CINDERELLA MAN του Ron Howard αλλά και Ευρωπαϊκές παραγωγές όπως το PERSONA NON GRATA του Krzysztof Zanussi και το LES AMANTS REGULIERS του Philippe Garrel.
Φυσικά για όλες τις ταινίες που το cine.gr είδε πρώτο θα ενημερωθείτε διεξοδικότερα με την επιστροφή στα πάτρια εδάφη όπου θα γίνει πλήρης ανάλυσή τους. Όπως και για καθετί που συμβαίνει στους χώρους του φεστιβάλ, που όπως προανέφερα με την παρουσία τόσων πολλών ένστολων στις θύρες εισόδου εξαφανίστηκε κάθε υπόνοια και φόβος που είχα στο μυαλό μου για πολεμικό ρεπορτάζ. Μείνετε συντονισμένοι ακολουθούν τα καλύτερα…
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.