Τρί 06 Σεπ 2005
ΔΕΝ ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ... - PART I
Και πως θα μπορούσε άλλωστε να λείψει από το διεθνές κινηματογραφικό πανηγύρι της Βενετίας. Ακόμη περισσότερες αφίξεις πολύ σημαντικών προσώπων της έβδομης τέχνης επιφύλασσε και η Δευτέρα. Προσώπων που στόλισαν ακόμη περισσότερο την βιτρίνα του αναμφισβήτητα πιο χολιγουντιανού δεκαήμερου φιλμικού κολάζ της Ευρώπης. Αλλά και από τις προβολές της ημέρας μπορώ να πω πως έμεινα σχετικά ικανοποιημένος - αχ, αυτός ο
Ferrara - γεμίζοντας με ακόμη περισσότερες κινηματογραφικές αναμνήσεις το σακούλι.

Ποιους είδαμε λοιπόν από κοντά, ποιους ευχαριστηθήκαμε, ποιοι μας μούτρωσαν, ποιοι μας χαμογέλασαν και τελικά από ποιους σχηματίσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις. Το σίγουρο είναι πως αξέχαστη στην μνήμη μου θα μείνει η λυπημένη όψη της
Renee Zellweger - που εδώ πιθανότατα αντιπροσωπεύει μια από τις χειρότερες παρουσίες της σε ταινία στην καριέρα της στο
Cinderella Man - την στιγμή που θα έπρεπε να αποχωριστεί τους δημοσιογράφους, με την ατζέντη της να την τραβά με μανία για αν συνεχίσει τις δύσκολες υποχρεώσεις της ημέρας. Απίστευτα φιλική, μόνιμα χαμογελαστή, διαχυτική και ευχάριστη, η ξανθούλα (σήμερα)
Renee, κέρδισε δίχως αντίπαλο τον τίτλο του πιο συμπαθούς σταρ της ημέρας.

Στην αντίπερα όμως άκρη του ρινγκ παραμονεύει ο James J Braddock - λέγε με και
Russell Crowe, τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι τα ακριβώς αντίθετα. Απότομος, αγέλαστος, με διαρκείς τάσης επίθεσης προς τους εκπροσώπους του τύπου, ο
Gladiator με το μάτι του να γυαλίζει, έδειξε για ακόμη μια φορά το κακό - δυστυχώς - του πρόσωπο. Ο
Crowe, κυριάρχησε της Συνέντευξης Τύπου απαντώντας ακόμη και σε ερωτήσεις που δεν απευθύνονταν σε αυτόν δείχνοντας ξεκάθαρα στον σκηνοθέτη
Ron Howard το ποιος είναι το αφεντικό του πάνελ. Κατόπιν της press conference ήταν διάχυτη στην αίθουσα η αίσθηση της και πάλι μυστήριας συμπεριφοράς του.

Όσο για την ταινία, λίγο πολύ τα πράγματα είναι γνωστά. Ουσιαστικά αποτελεί την επανάληψη μιας σημαντική πυγμαχικής μάχης, εν μέσω της μεγάλης depression που μάστιζε την Αμ,ερική στη δεκαετία του Τριάντα. Καλά σκηνικά, μελετημένοι χώροι και αυτό είναι όλο. Οι χαρακτήρες πεζοί και αδιάφοροι ειδικά αυτός της νοικοκυρούλας
Zellweger που την περίμενα πιο εκλεκτική πλέον στις επιλογές της.

Ακόμη, είχα την τύχη να συναντήσω και όλο το σετ του
Proof από κοντά, καλλιτέχνες μεγάλης αξίας, σε μια πολύ σπουδαία ταινία. Όλο και από κοντά; Όχι ακριβώς αφού η
Gwyneth Paltrow αντιμετωπίζοντας ένα προσωπικό της πρόβλημα υποχρεωτικά βρέθηκε μακριά από το Lido, με αποτέλεσμα να μιλά στην αίθουσα μέσω του κινητού του σκηνοθέτη
John Madden. Απίσυετα πράγματα προσφέρει τελικά η τεχνολογία. Πάντως άφησε καλούς παραστάτες να προωθήσουν το φιλμ, τον βετεράνο και πολύ μεγάλο Βρετανό
Anthony Hopkins, πάντοτε κομψό μέσα στο λινό του κοστούμι, με το πουκάμισο απέξω, θυμίζοντας έντονα την ειρωνική φιγούρα του Δρ Λέκτερ, αλλά και τον υπερβολικά ανερχόμενο
Jake Gyllenhaal, ο οποίος δεν χαμογελά αλλά παραμένει σοβαρός και σιωπηλός - πιθανότατα και κουρασμένος από τις συνεχείς συνεντεύξεις.