• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Where are you, Adam ?
Cytanet Live Streaming


Σάβ 10 Σεπ 2005

EVERLASTING REGRETS - Ασιατικό το μέλλον του σινεμά.




Από όποια σκοπιά και να το κοιτάξει κανείς το ζήτημα, δύσκολα θα καταλήξει σε αντίθετο συμπέρασμα. Το μέλλον του κινηματογράφου εντέλει βλέπει προς Ανατολάς, μια διαπίστωση βεβαίως που δεν είναι αποτέλεσμα της παρακολούθησης ενός μεγάλου αριθμού ταινιών εδώ στην Βενετία, αλλά από την γενική συμπεριφορά του Ασιατικού σινεμά τα τελευταία χρόνια. Ειδικά όμως στην Μόστρα, το φαινόμενο αυτό είναι ακόμη πιο σαφές όταν οι ανατολίτες πήραν την τιμητική πρεμιέρα του φεστιβάλ, είχαν την ταινία που το ντεμπούτο της παρακολούθησε ο περισσότερος κόσμος (Lady Vengeance), ενώ στην εκπνοή σχεδόν των προβολών παρουσίασαν και μια καταπληκτική ταινία, που βαδίζει στις ίδιες ακριβώς ράγες που έχουν καθορίσει οι μεγάλοι σκηνοθέτες της Ασίας, εδώ και λίγο καιρό.

Στην λαμπερή πρωτεύουσα της νύχτας, την πολύχρωμη και πολύβουη Σαγκάη, κάνει τα πρώτα ενήλικα βήματα της στα μέσα της δεκαετίας του 30, η Κιγιάο, μια όμορφη κοπέλα, που συμμετέχει στον δημοφιλή διαγωνισμό για την ανάδειξη της ομορφότερης καλλονής της πόλης. Η τιμητική δεύτερη θέση στον διαγωνισμό, θα της ανοίξει νέους ορίζοντες με μεγάλες ευκαιρίες για καριέρα αλλά θα τη φέρει σε επαφή με σημαντικά πρόσωπα της κοσμικής Σαγκάης. Η ίδια, δεμένη με άρρηκτους δεσμούς με την πατρίδα της, για χρόνια θα παραμείνει στον τόπο που μεγάλωσε δίχως να θελήσει ποτέ να ξεπεράσει τα στενά της όρια, όπως έκαναν τα περισσότερα πρόσωπα της συντροφιάς της αλλά και το σύνολο των αντρών που την αγάπησαν.

Η άκρως πολιτικοποιημένη ταινία του τόσο ταλαντούχου Stanley Kwan, χωρίζεται χρονικά σε δύο επίπεδα, αυτό που προηγείται και αυτό που έπεται της στιγμής που ο Μάο Τσετούνγκ ανέλαβε τα ηνία της Κίνας, μετατρέποντας της στο σύμβολο της σοσιαλιστικής κοινωνίας. Μέσα σε αυτό το πέρασμα των ετών, η Σάγκαη, από μητρόπολη της διασκέδασης, του κεφιού και του Κινέζικου γκλάμουρ, θα μετατραπεί και αυτή σε μια πόλη λαϊκής βάσης, δίχως πατρικίους, που τα πάντα πρέπει να είναι ίσα μεταξύ των συντρόφων. Η Κιγιάο εν μέσω των ανατρεπτικών της μεταμορφώσεων, αποτελεί την προσωποποίηση της Σαγκάης, μιας πόλης που δεν αποχωρίστηκε ποτέ, ακόμη και αν έφτασε στα συναισθηματικά της όρια για να το πράξει.

Την γυναίκα που η κάμερα ακολουθεί για τρεις τουλάχιστον δεκαετίες, όπως και την πόλη που την μεγάλωσε ερμηνεύει έξοχα η Sammi Cheng, Μια από τις πρωταγωνίστριες που κέρδισαν πολλά φλας κατά την διάρκεια της επίσκεψης της στην Βενετία. Ο περίφημος Tony Leung παίζει τον φωτογράφο Τζενγκ, έναν καλό της φίλο που ακόμη και στο τέλος δεν της αποκάλυψε τον μυστικό του έρωτα γι` αυτήν, ενώ ο Hu Jun παίζει τον λατρεμένο για την Κιγιάο, πράκτορα Λι, που με την είσοδο της δεκαετίας του `50 θα την εγκαταλείψει, φεύγοντας στο εξωτερικό, κάτι που συνηθιζόταν αρκετά στην σκοτεινή αυτή περίοδο της χώρας. Συγκλονιστική μουσική επένδυση και φωτογραφία, για το φιλμ που κέρδισε την δική μου ψήφο στην κούρσα για το Χρυσό Λιοντάρι.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.