ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Τρί 21 Μαρ 2017
Ο Γιάννης Σακαρίδης και ο Βασίλης Κουκαλάνι μας ξεναγούν στην Πλατεία ΑμερικήςΣάβ 21 Μαϊ 2016
Κάννες 2016: «Η βία λειτουργεί από μόνη της ως χαρακτήρας στην ταινία»Τετ 13 Απρ 2016
Κάννες 2015: Η Στρατιώτης του Λοράν Λαριβιέρ κερδίζει την μάχη τηςΠεμ 07 Απρ 2016
Ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνίστριες του Ixcanul μιλούν στο Cine.gr περί Μάγια, ηφαιστείων και άλλων δαιμονίωνΤετ 06 Απρ 2016
Ορκισμένες Παρθένες φλερτάρουν με την Αργυρή ΆρκτοCineντευξη
Παρ 17 Φεβ 2006
Απόστολος Σουγκλάκος

Συνέντευξη στους: Στάμο Δημητρόπουλο, Γιάννη Δηράκη
Σε ξέρουμε τέσσερις δεκαετίες;
Όχι τέσσερις, είναι πολλές. Τουλάχιστον 30 χρόνια, στον κινηματογράφο και στην πάλη. Στην πάλη ξεκίνησα από 11 χρονών. Από μικρό παιδί.
Στη γειτονιά;
Ναι, στα Ταμπούρια που έμενα, στα Μανιάτικα, στον Πειραιά, γιατί είμαι και Πειραιώτης, ήταν ένας μεγάλος χώρος, ένα θέατρο που φιλοξενούσε θιάσους και συν τοις άλλοις γίνονταν παλαιστικοί αγώνες, άλλες μέρες. Όταν λέμε θιάσους, εννοούμε τους καλούς τότε ηθοποιούς. Ιστορικό θέατρο. Και πήγα εγώ μια φορά, είδα εκεί που παλεύανε, πιτσιρικάς, και μάλιστα χώθηκα μέσα στο τσάμπα, και είδα τότε τον Καρυστινό κι όλους αυτούς οι οποίοι έμελλε μετά να είναι αντίπαλοί μου. Στο πρόσωπο αυτών, είδα τον Σουγκλάκο. Ότι γουστάρω να γίνω παλαιστής. Είχα όμως ήδη περάσει από πυγμαχία, ποδόσφαιρο, έπαιζα στον Άρη Πειραιώς τερματοφύλακας, στον Εθνικό Πειραιώς τερματοφύλακας, μου άρεσε να είμαι τερματοφύλακας. Πέταγα σφαίρα με τον Λεμονή του Ολυμπιακού, δηλαδή είχα κάνει πολλά πράγματα. Στην ηλικία από 9 μέχρι 11 είχα κάνει πολλά πράγματα αλλά δεν την έβρισκα. Μέχρι που είδα αυτούς κι έδεσε το γλυκό, πήγα ρώτησα πού γράφεσαι, πήγα στο Καραϊσκάκη μετά και γράφτηκα στον Ολυμπιακό, στην Ελληνορωμαϊκή και μετά με πήρε ο αείμνηστος ο Καρπόζηλος, μια μεγάλη δόξα της εποχής και μ’ έβαλε στο χώρο του κατς. Ήταν πολλοί παλαιστές, μεγάλες φίρμες, εγώ όμως ήμουν πιτσιρικάς. Αλλά την άρπαξα την πάλη αμέσως. Μου άρεσε το κατς. Πώς σ’ αρέσει εσένα η δουλειά που κάνεις; Βάλε τώρα 100 φορές πάνω. Και με το που μπήκα στο κατς, καπέλωσα φίρμες και παλαιστές οι οποίοι ήταν 15 και 20 χρόνια. Δηλαδή από μικρός μπήκα κατευθείαν στο βωμό της δόξας. Και συγχρόνως έπαιζα και σε ταινίες.
Αυτό πώς προέκυψε;

Οι άλλοι παλαιστές πώς έβλεπαν την καριέρα σου στο σινεμά;

Ποιος είναι ο πιο δύσκολος αγώνας που θυμάσαι;
Εκεί που είχα φάει πολύ ξύλο κι ήταν να με εκτελέσουν κιόλας ήταν στη Νιγηρία με το Μάικ Πάουερ. Αυτός στη Νιγηρία ήτανε Θεός. Δηλαδή αν ρωτήσεις ένα Νιγηριανό απ’ αυτούς που πουλάνε τα cd για τον Μάικ Πάουερ, τον ξέρουν όλοι. Τώρα έχει τζιν ρούχα, εργοστάσια κλπ. Παλεύαμε και κατάλαβα ότι αν δεν καθόμουνα να χάσω… Την ώρα που τον κοπάναγα, μου βάλαν ένα όπλο στο κεφάλι. Ήταν ένας αγώνας δύσκολος, με την έννοια ότι ήμουν έφηβος και είχα την αγωνία αν θα κατέβω από το ρινγκ και δεν με καθαρίσουνε. Ώσπου τελικά, αναγκάστηκα και έχασα. Ήταν αγώνας με πολύ σασπένς.
Με την τηλεόραση πώς ασχολήθηκες;
Τη χρησιμοποιούσα σαν μέσο επικοινωνίας. Έτυχε να κολλήσω με τον Μικρούτσικο και να κολλήσει κι αυτός μ’ εμένα, στο “Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό” στο MEGA και μετά ακολούθησαν άλλες εκπομπές. Το είχα για προβολή δική μου, να μην ξεχνιέμαι.
Τι να ξεχαστείς; Στο 1ο Φεστιβάλ Cult που έγινε και είχες βραβευτεί, είχε γίνει χαμός!

Και πώς εξηγείς όλο αυτό τον πανικό που γίνεται κάθε χρόνο στο Cult Festival;
Να σου πω κάτι; Η νέα γενιά βλέπει τις ταινίες τις παλιές και βλέπει τη διαφορά. Γιατί σήμερα πια ο κινηματογράφος ο Ελληνικός είναι για την πάρτη αυτών που φτιάχνουν τις ταινίες. Ξέρεις, η κουλτούρα, αυτή η ασυδοσία. Και βλέπεις τώρα τον τότε εμπορικό κινηματογράφο, την πιο ξεφτίλα ελληνική ταινία, τη βάζει στον ΑΝΤ1 και βάζει στο MEGA ποδόσφαιρο. Και βλέπεις ότι η διαφορά είναι μικρή και πολλές φορές η Βλαχοπούλου περνάει και το ποδόσφαιρο. Ο κόσμος και ειδικά οι μεγάλοι, έχουν μεγαλώσει κι έχουν γαλουχηθεί κι έχουν ζήσει και γεράσει και πεθάνει με τις ταινίες. Βλέποντας όμως και τις άλλες ταινίες, τις πατάτες -γιατί είναι όλες πατάτες, όλες ξεφτίλα είναι, χαλιούνται εκατομμύρια- παραμένουν ερασταί. Και λένε στα παιδιά τους. Τα παιδιά τώρα, πάνε επειδή τους αρέσει η κουλτούρα, ανήσυχα νιάτα αλλά σου λέει κάποια στιγμή δε γαμιόμαστε; Βλέπουμε ένα μαλάκα και περπατάει δυο ώρες στο δάσος… Για τέτοιες ταινίες σου λέω (γέλια). Για να κερδίσεις κάτι, πρέπει να αγωνιστείς, να κουραστείς. Κι έρχονται αυτοί και ξαναγυρνάνε στον ελληνικό κινηματογράφο, τον παλιό. Βλέποντας σκηνές ή γειτονιές ή ηθοποιούς, βλέπουν ότι ενώ δεν είχαν τα μέσα, τα λεφτά, έχει κάνει μια καλύτερη ταινία ο παλιός απ’ το σημερινό που του έχουν 50 άτομα συνεργείο, τρώνε-πίνουνε-γλεντάνε και κάνει μια ταινία για πάρτη του. Και γι’ αυτό η νεολαία γυρνάει στον παλιό κινηματογράφο και ιδιαίτερα στον ερωτικό, γιατί του λέει ο πατέρας του ότι «χάρη στον Γκουζγκούνη, πλακωνόμουνα στη μαλακία και δεν τρελάθηκα». Γιατί ξέρεις, λένε τώρα ότι σε κράτη που είναι αυστηρά και δεν υπάρχει η οπτική μεριά της τσόντας και το πορνό είναι απαγορευμένο, τα εγκλήματα είναι αυξημένα. Έγινε ένα γκάλοπ στην Αμερική για τα τηλέφωνα, τα 090 και σου λέει ότι έπεσε η εγκληματικότητα. Γιατί ο άλλος ηρεμεί. Δεν έχει γκόμενα ρε παιδί μου, γιατί δεν αξίζει ή δε γουστάρει ή ο χρόνος δεν του το επιτρέπει. Πάει και βλέπει μια τσόντα και ηρεμεί. Τα παλιά χρόνια πηγαίνανε κάποιοι και κατεβάζανε τα σώβρακά τους. Οι άνθρωποι είχαν φάει φλας και λέγανε ότι είναι τρελοί. Δεν είναι τρελός, απωθημένα έχει. Πιστεύω ότι το μόνο πράγμα που δε θα τελειώσει ποτέ, ενώ το τραγούδι τελειώνει και μένει μια ανάμνηση, είναι ο σινεμάς. Όσα χρόνια και να περάσουνε θα υπάρχει και ειδικά η νεολαία, το παιδί το δικό μου, το δικό σου, θα βλέπει κινηματογράφο. Γιατί ο κινηματογράφος είναι μια μαγεία. Γι’ αυτό και λέγεται έβδομη τέχνη. Σε μεταφέρει από δω που συζητάμε κατευθείαν και σε πάει στο φεγγάρι. Ο σινεμάς είναι άλλο πράγμα. Έχει πέσει όμως σε άσχημα χέρια. Σε ξεφτίλες ανθρώπους. Σε σκουληκάνθρωπους που μπήκανε στο χώρο για να τα πάρουνε, είχανε ένα μέσο, ένα υπουργό, πήρανε απ’ το κέντρο κινηματογράφου και μειώσανε τον κινηματογράφο και κλείσανε κινηματογράφοι. Η καλή ταινία, ο καλός σινεμάς, θα δουλεύει πάντοτε. Και να σου πω και κάτι άλλο. Αν βάλουμε σε κινηματογράφους σημερινούς, στα Village κλπ., ταινίες ελληνικές, ερωτικές κλπ. και κάνουνε εβδομάδα ελληνικού κινηματογράφου, ξέρεις τι έχει να γίνει; Της πουτάνας! Πού το ξέρω; Από το γκάλοπ που κάνω εγώ, που προχωράω και ένα χρόνο μου λένε «τι θα γίνει, πότε θα γίνει…».
Είναι και αντίδραση στην τηλεόραση και σε όσα είναι «στη μόδα»; Θυμάμαι πέρσι που βραβεύτηκε ο Γκουζγκούνης και είπες ότι «είναι μια μεγάλη στιγμή, όχι από αυτές που λένε οι τηλεοράσεις…» κι από κάτω έγινε χαμός.

Στην εποχή μας ποιοι χρειάζονται ξύλο;
Σε ποιον τομέα;
Στην πολιτική ας πούμε. Αν μπορούσαμε να σου φέρουμε κάποιον εδώ να τον δείρεις, ποιος θα ήθελες να είναι;
Δεν έχω αντιπάθειες. Νομίζω ότι είναι γνωστό πια. Οι Έλληνες πολιτικοί έχουν μάθει ότι αυτοί κάνουν μια δουλειά, ένα επάγγελμα, διεκδικούν μια καρέκλα και μόλις την κερδίσουνε σταματάνε να ασχολούνται με την καρέκλα και κάθονται κι απολαμβάνουν τα αγαθά που τους προσφέραμε εμείς. Κι αυτοί ψάχνουν δουλειά. Πώς είναι αυτοί που κάνουν αίτηση να πάνε στον ΟΤΕ, στο Δημόσιο; Έτσι κι αυτοί. Να δεις τώρα με τις εκλογές, θα παρακαλάνε, θα παίρνουνε τηλέφωνα… Μην τα ψάχνετε. Μπαίνουν στη δουλειά τους και μόλις μπαίνουν, μας γράφουν στ’ α*****α τους. Αυτό δεν έχει καμιά σημασία όμως, δεν μπορείς να πεις ότι «θα τον πλακώσω». Το ξέρεις ότι είναι έτσι.
Ο Σουγκλάκος δε φοβάται τίποτα;

Και πώς απομονώνεσαι; Δεν γίνεται χαμός όταν βγαίνεις στο δρόμο;

Κι εκεί που λέγαμε ότι το Cult πέθανε, ξαφνικά είδαμε καινούργια παιδιά να γυρίζουν ταινίες…
Μακάρι τα παιδιά να κάνουνε… είναι ωραίο. Γιατί μπορεί απ’ αυτούς όλους να βγει κάποιος που να ξεφύγει απ’ τους άλλους και να γίνει πρώτος ας πούμε και να ‘χει σαν πρότυπο τις ταινίες αυτές.
Τι έχεις να τους πεις;
Να αντέχουνε στα οικονομικά, γιατί για να κάνεις μια ταινιούλα, όσο να ‘ναι… Και το παιδί αν δεν έχει και λεφτά, πρέπει να τα μαζέψει σαν τον Φωκίωνα (Μπόγρη)… Ξέρεις, κάναμε την ταινία (Επιστροφή των Καθαρμάτων) και σκέψου ότι εγώ κράταγα το μικρόφωνο όταν δεν έπαιζα. Εμένα μ’ αρέσουν αυτά γιατί τα θυμάμαι από μωρό. Θέλει να έχεις το πάθος, να έχεις την κ***α να κάνεις κάτι τέτοιο αλλά αυτό που σε κωλώνει είναι το οικονομικό. Εάν κάποιοι μπορούν να το ξεπερνάνε αυτό με χορηγίες κλπ, να προχωρήσουνε γιατί δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα απ’ το να κάνεις μια ταινία και να κάθεσαι να τη βλέπεις και να λες «αυτή την έκανα εγώ». Νομίζω ότι από τη μεριά του σκηνοθέτη, μέσα τους έχουν μια άλλη κουλτούρα. Βλέπουν εμένα ή τον άλλο και λένε «αυτό είναι δημιούργημα δικό μου». Ανεξάρτητα αν εγώ έχω γράψει ιστορία. Να προχωρήσουνε και να μην κωλώσουνε με τίποτα, να κάνουνε ταινίες. Είναι ό,τι καλύτερο και για μας και για όλους. Δε βλέπεις τα σήριαλ τι κάνουνε; Παίρνουν τους παλιούς ηθοποιούς για να «σηκωθούν». Άμα κάνει κάποιος ταινίες, κάποια στιγμή θα παίξω κι εγώ. Εγώ δεν περιμένω πότε θα κάνει αυτός ταινία, εγώ έχω παίξει κι έχω κλείσει. Αλλά θέλω να σου πω ότι και αυτό μου αρέσει εμένα. Γιατί θα μου βγάλει ένα ψώνιο, γιατί εγώ είμαι ψωνάρα! Το να πάω να κάνω τώρα μια ταινία σε τέτοιο στυλ με πιτσιρικάδες, το γουστάρω, μ’ αρέσει. Και μόνο που θα μου λέει «θα κάνεις αυτό, θα κάνεις εκείνο…», επειδή τα έχω κάνει αυτά σε πολλές ταινίες, είμαι σε θέση να κάτσω απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ, χωρίς να φάω, δεν μ’ ενδιαφέρει και να κάτσω σε μια καρέκλα και να περιμένω να μου πει ο σκηνοθέτης. Ξέρεις ποια είναι η ομορφιά της ταινίας, η ηδονή; Τώρα έχει βγει το βίντεο και το βλέπεις κι είναι άσχημο για μένα που έχω κάνει με το φιλμ. Δεν το ‘βλεπες τότε. Το φιλμ είναι η αγωνία, πώς είσαι, τι είσαι, θα σου κρατήσουν τα πλάνα αυτά που νόμιζες ή θα τα κόψει ο γ******ς ο σκηνοθέτης… Και πήγαινες στο σινεμά και καθόσουν και περίμενες κι έβλεπες τη φάτσα σου κι έλεγες «Παναγίτσα μου!». Είναι μεγάλο πράγμα ο σινεμάς! Κι εγώ που δεν έχω αλλάξει τη διαδρομή της ζωής μου και κάνω μόνο πράγματα γύρω απ’ αυτά, το ψώνιο μου είναι πολύ αυξημένο και δε θα γίνω καλά ποτέ. Και θα γουστάριζα να κάνω μια άλλη ταινία με έναν άλλο Φωκίωνα ή με τον Φωκίωνα. Και με το παιδί έχουμε συζητήσει, μου λέει «Αποστόλη δεν έχω λεφτά»… Αλλά κι αυτός έχει την ψωνάρα μέσα του, έκανε μια δουλειά στην αρχή, ήταν μια τελείως χύμα ταινία αυτή που έκανε, για τελείως «χεβυμεταλάδες»… Καλή δουλειά, μ’ άρεσε και δημιούργησε κι ένα κοινό. Τώρα πιστεύω ότι στις επόμενες ταινίες του θα είναι πολύ καλύτερος.
Έχουν ήδη περάσει 4 χρόνια. Τελικά η ιδέα του Νίκου (Τριανταφυλλίδη) για το Cult Festival ήταν καλή;
Βέβαια. Εγώ θέλω να τον ευχαριστήσω το Νίκο μέσα από το “νταλαβέρι” αυτό που κάνουμε γιατί με είχε πάρει ένα τηλέφωνο και μου λέει «Αποστόλη, ξέρεις, θα κάνω καλτ φεστιβάλ και θέλω να σε βραβεύσω». Του λέω «τι να με βραβεύσεις;». Και μετά μπήκα στο πετσί. Όλα αυτά ήταν ιδέα του Νίκου. Εγώ απλά συμμετείχα και θέλω να τον ευχαριστήσω γιατί έφερε ανάσταση και γύρισε τα πράγματα τα πάνω-κάτω. Από αυτό το κατεστημένο, την κακομοιριά, τη δυστυχία, από την τηλεόραση, τις ταινίες και τις μαλακίες, ο Νίκος έφερε νεολαία στο χώρο αυτό και έβαλε σε άλλους οράματα και σκέψεις και ιδέες να προχωρήσουν και να κάνουν κι αυτοί μια ταινία. Να μιλήσουν για το σινεμά αυτό. Και ξέθαψε πολλούς. Ξέθαψε ας πούμε εμένα. Ποιος ήξερε ότι έχω κάνει τη δεκαετία του ’80 το «Ρεμάλι της Αθήνας» ή τα «Καθάρματα»;
Είχα πάθει σοκ στο Ρεμάλι της Αθήνας.
Στην προβολή είχε γίνει χαμός με τα εισιτήρια τότε. Κι ήταν ταινία λιτή. Εγώ δεν είχα ρούχα! Ένα τζιν και μια μπλούζα. Και λέγανε οι σινεματζήδες στον παραγωγό, τον Σπέντζο, «καλά, ο πρωταγωνιστής δε μπορεί να βάλει τίποτα ρούχα;». Εγώ ήμουνα αυτός που ήμουνα. Και τώρα ο Νικολάκης με ξαναγυρνάει πάλι πίσω.
Τι να περιμένουμε την Παρασκευή;
Θα παίξει κομμάτια από διάφορες ταινίες μου και θα βγω εγώ, θα κάνω κάτι χάπενινγκ, θα προλογίσω, θα τραγουδίσω κάτι ραπ τραγούδια με τη χρυσή φωνή μου που είναι για τους κουφούς, έχω βγάλει κι ένα τραγούδι που λέει «άδικο, δεν είναι άδικο, αυτή η Ελλάδα να θυμίζει ένα τρελάδικο;», θα το πω σαν πρώτη εκτέλεση, θα παρουσιάσω και διάφορους. Τον μεγάλο παρουσιαστή και τραγουδιστή Κώστα Βενετσάνο που θα πει την «Στέλλα». Ο Βενετσάνος είναι ο παρουσιαστής του Καρναβαλιού του Μοσχάτου. Και στην παλιά εποχή ήταν ο Οικονομίδης, ο Μαστοράκης κι ο Βενετσάνος. Θα έχω τον φίλο μου το Λουιτζέλο που θα κάνει ταχυδακτυλουργικά, θα πει ένα τραγούδι ο Ταμπάκης… Ό,τι μου ‘ρθει! Ένα μπάχαλο! Θα μπαίνει ο ένας, θα βγαίνει ο άλλος, θα ‘ναι ωραία γιατί δε θα ‘ναι εκείνο το στημένο, το «πάρτε κύριε λαχεία». Θα ‘ναι τα λαχεία χύμα και πας και παίρνεις.
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.