ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Τρί 21 Μαρ 2017
Ο Γιάννης Σακαρίδης και ο Βασίλης Κουκαλάνι μας ξεναγούν στην Πλατεία ΑμερικήςΣάβ 21 Μαϊ 2016
Κάννες 2016: «Η βία λειτουργεί από μόνη της ως χαρακτήρας στην ταινία»Τετ 13 Απρ 2016
Κάννες 2015: Η Στρατιώτης του Λοράν Λαριβιέρ κερδίζει την μάχη τηςΠεμ 07 Απρ 2016
Ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνίστριες του Ixcanul μιλούν στο Cine.gr περί Μάγια, ηφαιστείων και άλλων δαιμονίωνΤετ 06 Απρ 2016
Ορκισμένες Παρθένες φλερτάρουν με την Αργυρή ΆρκτοCineντευξη
Πεμ 05 Οκτ 2006
Derek Sieg: «Είμαι άνθρωπος που του αρέσει να περνάει χρόνο μόνος του»
Ο αμερικανος σκηνοθέτης του ‘Swedish Auto’, Derek Sieg, ήρθε από το Λος Αντζελες στην Αθήνα για τις Νυχτες Πρεμιέρας. Παρ’όλο που μένει σε μικρή απόσταση από το πλούσιο προάστιο του Χόλυγουντ, ο Derek δεν πλησιάσε τη βιομηχανία του αλλά προτίμησε μια πιο ευρωπαική αισθητική για την ανεξάρτητη ταινία του. Λάτρης του ευρωπαικού κινηματογράφου και του 35mm, μας μιλάει για την πρώτη του ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της ‘Πόλης των Αγγέλων’ και ενθουσίασε κοινό και κριτικούς.
«Γενικά, είμαι άνθρωπος που του αρέσει να περνάει χρόνο μόνος του. Όχι αποκλειστικά αλλά γενικά μου αρέσει. Ήταν μια ιδέα που ξεκίνησε με αφορμή την μετακόμισή μου (από το Charlottesville, Virginia) στο Λος Άντζελες. Εκεί έμενα στο κέντρο της πόλης ενώ οι περισσότεροι μένουν στα προάστια, στο Χόλυγουντ...Πέρναγα πολύ χρόνο μόνος μου και περιφερόμουν στους δρόμους της πόλης. Όταν άρχισα να γράφω το σενάριο η ιδέα ήρθε φυσικά ακριβώς γιατί πέρναγα τη συγκεκριμένη φάση στη ζωή μου.»
- Έχεις σκηνοθετήσει κάποια φιλμ μικρού μήκους, όπως το ‘Hard Attack’, και συνεργαστήκες με τον Terrence Malick στο ‘The New World’. Πώς σε βοήθησε η προηγούμενη εμπειρία σου στη διεκπεραίωση αυτού του φιλμ;
«Βασικά και πολύ συγκεκριμένα, είχα κάνει ένα φιλμάκι ενός λεπτού το οποίο αναπτύχθηκε για να γίνει το ‘Swedish Auto’. Ήταν για δύο ανθρώπους οι οποίοι παρακολουθούν ο ένας τον άλλον χωρίς κανένας από τους δύο να το γνωρίζει. Ήθελα να εξελίξω την ιστορία και να παρουσιάσω περισσότερο τους χαρακτήρες. Όσον αφορά στη συνεργασία μου με τον Malick...δεν δούλεψα κοντά του. Ήμουν ο κανένας μέσα σε ένα πολυπληθές φιλμ. Ήμουν εκπαιδευόμενος (μετά το πανεπιστήμιο) στα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας. Ήταν όμως συναρπαστικά γιατί όταν όλοι έφευγαν και έμενε μόνο ο σκηνοθέτης και 2-3 ηθοποιοί εγώ μπορούσα να κάτσω εκεί και να παρακολουθώ. Τελικά κατέληξα να γίνω και extra στην ταινία...»
- Μετά την προβολή της ταινίας στις Νύχτες Πρεμιέρας είπες πως σου αρέσει ο ιταλικός και ο γαλλικός κινηματογράφος. Η ταινία έχει μια αισθητική που αποδεικνύει πως είσαι επηρεασμένος από ευρωπαικά στοιχεία. Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι σκηνοθέτες που σε επηρέασαν και που θαυμάζεις τη δουλειά τους;
«Ναι, βασικά υπάρχουν πολλοί. Ιδιαίτερα μου αρέσει ο Vittorio De Sica και ταινίες του όπως το ‘Bicycle Thieves’. Θαυμάζω τον τρόπο που παρουσιάζει τους διάφορους τύπους χαρακτήρων αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αφηγείται μια απλή ιστορία. Ένας ακόμα σκηνοθέτης που μου αρέσει και δεν έχω αναφέρει ποτέ-και δεν ξέρω γιατί- είναι ο Bergman και υπήρξε μεγάλη επιρροή για μένα.»
- Η January Jones και ο Lukas Haas είναι δύο έμπειροι και γνωστοί ηθοποιοί. Ο Haas μάλιστα συμμετείχε και στο ‘Mars Attack’ του Burton και στο ‘Everyone Says I Love You’ του Woody Allen. Πως τους πλησιάσατε και πώς ήταν η συνεργασία μαζί τους;
«Δεν ήταν εύκολο γιατί είναι μια ανεξάρτητη ταινία. Και το καστινγκ ήταν δύσκολο γιατί όλες οι πόρτες ήταν κλειστές. Δεν είχαμε υπεύθυνο διανομής ρόλων αλλά όταν τελικά αποκτήσαμε του είπαμε ότι ζητάμε νέους ανθρώπους για την ταινία. Έτυχε να ξέρει προσωπικά την January και της έδωσε το σενάριο. Της άρεσε πολύ και αμέσως δέχτηκε! Με τον Lukas ήταν λίγο διαφορετικά. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε τον κατάλληλο ηθοποιό για τον ρόλο. Ήμασταν δύο εβδομάδες πριν την έναρξη των γυρισμάτων και ακόμα δεν είχαμε βασικό ηθοποιό. Ένας από τους παραγωγούς έδωσε το σενάριο στον Lukas κι ευτυχώς του άρεσε πολύ. Γενικά ο Lukas ενδιαφέρεται πολύ για τις ανεξάρτητες παραγωγές. Η συνεργασία μαζί του ήταν άψογη. Και με όλους τους ηθοποιούς. Ήταν όλοι πολύ επαγγελματίες, πάντα στην ώρα τους. Ο Lukas ιδιαίτερα με βοήθησε πολύ, ήξερε πάντα τα λόγια του, ήταν πολύ εύκολο να δουλεύω μαζί του.»
- Το ‘Swedish Auto’ διαδραματίζεται στην πόλη απ’ όπου κατάγεσαι και μεγάλωσες. Όταν έγραφες το σενάριο σκεφτόσουν πως θα γυριστεί η ταινία εκεί;
«Σίγουρα το σκεφτόμουν. Όταν έγραφα το σενάριο σημείωνα πάνω στο χαρτί ακόμα και τις συγκεκριμένες τοποθεσίες που θα εξελισσόταν η πλοκή. Έμενα στο Charlottesville επί είκοσι χρόνια και μου έλειπε λίγο η πόλη μου όσο ήμουν στο Λος Άντζελες. Σκεφτόμουν τις τοποθεσίες, ήξερα πολύ καλά και το ρεστοράν και το συνεργείο αυτοκινήτων που συμπεριέλαβα στην ταινία. Μάλιστα το συγκεκριμένο συνεργείο δεν ήταν η αρχική επιλογή μου αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ καλύτερο.»
- Πώς αντέδρασαν οι κάτοικοι της πόλης κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αλλά και όταν είδαν το φιλμ;
«Πολύ καλή ερώτηση! Ήταν καταπληκτικοί! Η ταινία δε θα γινόταν χωρίς τη βοήθειά τους. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συναντήσαμε πολλές δυσκολίες. Όλοι οι συντελεστές ήρθαν από διάφορα μέρη της Αμερικής και δεν είχαμε τα λεφτά για να τους πάμε σε ξενοδοχεία. Έτσι χρησιμοποίησα ό,τι επαφή είχα στην πόλη για να βρω δωμάτιο, γκαράζ ή σπίτι για να τους φιλοξενήσει! Τελικά όλοι οι συντελεστές, τεχνικοί ήχου, εικόνας κ.α, συνολικά 50-60 άτομα φιλοξενήθηκαν για έξι εβδομάδες από τους ντόπιους. Ήταν εξαιρετικά γενναιόδωροι. Η ταινία δεν έχει προβληθεί ακόμα στη Βιρτζίνια αλλά θα ‘ανοίξει’ το Virginia Home φεστιβάλ σε τρεις βδομάδες από τώρα.»
- Η ταινία προβλήθηκε και στο L.A Festival.
«Ναι. Η πρεμιέρα του ‘Swedish Auto’ ήταν στο Λος Άντζελες.Ήταν πολύ ωραία, τα φεστιβάλ μ’αρέσουν πολύ.Το καλό με το συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι ότι όλοι είναι εκεί. Έχεις όλους τους δημοσιογράφους κι όλους τους ανθρώπους της βιομηχανίας εκεί. Είναι πολύ βοηθητικό για μια ανεξάρτητη ταινία σαν τη δική μου γιατί μπορείς να δείξεις τη δουλειά σου σε όλους αυτούς τους ανθρώπους. Επίσης οι ρεπόρτερ έγραψαν πολύ καλές κριτικές για την ταινία.»
- Η μουσική επένδυση της ταινίας ήταν δική σου επιλογη;
«Ναι, εγώ διάλεξα τη μουσική. Όταν έγραφα το σενάριο σκεφτόμουν και τα κομμάτια που θα ταίριαζαν. Ξέρεις...η μουσική είναι πολύ σημαντική σε μια ταινία και ήταν κάτι που ήθελα να το κάνω γιατί είναι και διασκεδαστικό. Το τελευταίο κομμάτι της ταινίας μόνο δεν ήξερα...κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων κάποιος μου έδωσε ένα cd όπου άκουσα το τραγούδι, το λάτρεψα και το έβαλα στη τελευταία σκηνή με τη January.»
- Γιατί Volvo;
«Βασικά ξεκίνησα με Saab του ’65. Αλλά μετά μία παραγωγός που ήθελε να χρηματοδοτήσει την ταινία πρότεινε να χρησιμοποιήσουμε Volvo προκειμένου να μας βοηθήσει.Αποδείχτηκε ότι είχε η ίδια ένα Volvo…το ίδιο Volvo που χρησιμοποιήσαμε για την ταινία. Η χρήση ενός τέτοιου σουηδικού αυτοκινήτου δεν είχε κάτι το συμβολικό, απλά...μου αρέσουν τα καμπυλωτά αυτοκίνητα!»
- Πως σου φάνηκαν οι Νύχτες Πρεμιέρας και η Αθήνα;
«Δεν είχα ξανάρθει στην Αθήνα. Γνώρισα τους καλύτερους ανθρώπους εδώ!Οι διοργανωτές φρόντισαν να περάσουμε πολύ καλά, μας έδειξαν αξιοθέατα, πήγα στην Ακρόπολη. Μου άρεσε να βρίσκομαι σε μια πόλη με τέτοια ιστορία και πολιτισμό. Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία. Πρόλαβα και δύο λεπτά ήλιου (γέλια)...Αλλά πήγαμε και για μπάνιο στη Βουλιαγμένη και ήταν τέλεια.»
-Η επόμενη ταινία;
«Γράφω ένα σενάριο για έναν άντρα που μόλις χώρισε μετά από μια πολύ δύσκολη σχέση. Πηγαίνει να μείνει με τον πατέρα του, ο οποίος είναι ανθρωπολόγος...μελετά τον Εμφύλιο. Εκεί γνωρίζει και ερωτεύεται μια κοπέλα. Η ταινία θα διαπραγματεύεται τις διαπροσωπικές σχέσεις αλλά και την ιστορία τόσο του κόσμου αλλά και των ανθρώπων. Μ’αρέσει πολύ η ιστορία, ξέρεις.. ο καθένας έχει και την δική του ιστορία. Όταν κάποιος γνωρίζει μια κοπέλα πρέπει να χειριστεί και τη δική του ‘ιστορία’ αλλά και τη δική της. Γιατί ο άνθρωπος πρέπει να δεχτεί τη δική του ιστορία πρώτα για να μάθει να αντιμετωπίζει και των άλλων. Η ιστορία επηρεάζει πολύ τις ζωές των ανθρώπων.»
To ‘Swedish Auto’ απέσπασε στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας το Βραβείο Κοινού (για ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος), με βάση τις καθημερινές ψηφοφορίες του κοινού.
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.