ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Τρί 08 Φεβ 2011
Το ΆδυτοΤετ 26 Ιαν 2011
Μαύρος ΚύκνοςΤρί 21 Σεπ 2010
Διαβάζοντας προσεκτικότερα το Shutter IslandΠαρ 09 Ιουλ 2010
Φτιάχνοντας ένα αριστούργημα: Se7en.Τετ 22 Οκτ 2008
ΠαγιδευμένοιCine-Making Of
Τρί 08 Φεβ 2011
Το Άδυτο
από Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους

Η εμπειρία αυτή άφησε ένα ανεξίτηλο σημάδι στον Ουίτ και τον οδήγησε στη δημιουργία, με τη βοήθεια του στενού του συνεργάτη Τζέιμς Κάμερον, μιας ταινίας εμπνευσμένης από το συγκλονιστικό αυτό γεγονός. Μαζί με τον σεναριογράφο Τζον Γκάρβιν, ο Ουίτ ύφανε μια κλασική ιστορία ενηλικίωσης, για έναν νεαρό που δεν τα πάει καλά με τον πατέρα του, μέχρι που η ύστατη δοκιμασία επιβίωσης τους φέρνει κοντά. Με φόντο έναν άγνωστο κόσμο, που είναι εξίσου όμορφος και τρομακτικός, το σενάριο εξετάζει τη δύναμη και την εύθραυστη φύση των δεσμών που αναπτύσσουμε, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με την οργή της φύσης και με τον θάνατο.
Ο Τζέιμς Κάμερον, ως παραγωγός, περιγράφει το πώς ξεκίνησε η δημιουργία της ταινίας: "Πέντε χρόνια πριν, ο Άντριου Ουίτ, στενός μου συνεργάτης, μου ανέφερε την ιδέα για το "Άδυτο", και την λάτρεψα. Με τον Άντριου είχαμε ζήσει στο παρελθόν μεγάλες περιπέτειες. Είχαμε καταδυθεί βαθιά στον ωκεανό, σε ανεξερεύνητα βάθη, για να εξερευνήσουμε και να ανακαλύψουμε άγνωστα σημεία του ωκεανού, αλλά και άγνωστους θαλάσσιους οργανισμούς, για το "Aliens of the Deep". Έχουμε εξερευνήσει επίσης τον Τιτανικό (για το "Ghosts of the Abyss") και το Bismarck."

Αν κι η γέννηση της ιδέας για το "Άδυτο" βασίζεται στην πραγματική εμπειρία του Ουίτ, ο Ουίτ κι ο Γκάρβιν δεν ήθελαν να αναπαραστήσουν το σχεδόν μοιραίο αυτό ταξίδι ως ντοκιμαντέρ. "Αντί να διηγηθώ την ακριβή ιστορία, ήταν πολύ πιο συναρπαστικό να χρησιμοποιήσω την ουσία της εμπειρίας" λέει ο σεναριογράφος/παραγωγός. "Θέλαμε να εισχωρήσουμε βαθιά και να εξετάσουμε τι συμβαίνει στους ανθρώπους όταν βρίσκονται σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον, κάτω από ακραία πίεση. Πως επιβιώνουν; Η ιστορία μας αφορά μια ομάδα ανθρώπων, που βρίσκονται σε μια αποστολή στην άγρια φύση της περιοχής Παπούα Νέα Γουινέα και παγιδεύονται. Εξελίσσεται σε μια ιστορία επιβίωσης και ενδοσκόπησης σε ένα ξένο περιβάλλον. Εξερευνούμε το πώς αντιδρούν κάτω από τόσο μεγάλη πίεση."

Συμφώνησε με την κεντρική ιδέα των Κάμερον και Ουίτ πως η ταινία δεν θα έπρεπε να είναι απλά μια περιπέτεια με καταδύσεις, αλλά να επικεντρώνεται στην οικογένεια και σε μια ομάδα φίλων που πρέπει να προσαρμοστούν όταν χάνουν όλα όσα θεωρούν δεδομένα. "Ήμασταν πολύ προσεκτικοί στο να βεβαιωθούμε πως το σενάριο θα ήταν ουσιαστικά μια ιστορία ενός πατέρα με τον γιο του" προσθέτει ο Γκάρβιν. "Είναι το ταξίδι ενηλικίωσης ενός νεαρού που διδάσκεται από τον πατέρα του κι από το περιβάλλον του σπηλαίου, πριν γίνει άντρας."
Ο Κάμερον αναφέρει πως έψαχναν για έναν νέο σκηνοθέτη για την ταινία, αλλά όχι έναν σκηνοθέτη που θα ήταν πρωτάρης. "Θέλαμε κάποιον που να έχει ήδη κάνει τα πρώτα του λάθη και που θα μπορούσε να μας δείξει κάτι" αναφέρει ο Κάμερον. "Θέλαμε κάποιον με ένα όραμα, που θα ήξερε πώς να το πραγματοποιήσει. Ο Άλιστερ έκανε ακριβώς αυτό με το "Kokoda". Ήταν μια πολύ δυνατή πρώτη ταινία και έδωσε την εντύπωση ενός ηθοποιού με πραγματική άποψη."

Το 3D ήταν στα σχέδια των δημιουργών από την αρχή. "Είπαμε: "Θέλουμε να σκηνοθετήσεις την ταινία αυτή αλλά θα είναι τρισδιάστατη."" προσθέτει ο Κάμερον. "Ο Άλιστερ και ο διευθυντής φωτογραφίας του, Τζουλς Ο`Λάφλιν, θα έπρεπε να προσηλυτιστούν στο HD. Έπρεπε να μάθουν το φωτισμό για τις ψηφιακές κάμερες, το πώς να χρησιμοποιούν το νέο σύστημα κάμερας. Ήταν μεγάλη πρόκληση το να τα κάνουν όλα αυτά στη δεύτερη μόλις τους ταινία, αλλά ανταπεξήλθαν και έγιναν δεξιοτέχνες. Δεν μας απογοήτευσαν."
Ο Γκρίρσον παραδέχεται πως δεν τον προσέλκυσε στο project αυτό μόνο η προοπτική συνεργασίας με τους Κάμερον και Ουίτ, αλλά του τράβηξε το ενδιαφέρον και η ιστορία, εξαιτίας των βαθύτερων θεμάτων της. "Με ενδιαφέρουν οι ιστορίες ανθρώπων κάτω από πίεση και το πώς αντιδρούν σε τέτοιες συνθήκες" εξηγεί ο σκηνοθέτης. "Το "Kokoda" είχε πολλά παρόμοια στοιχεία. Το "Άδυτο" έχει μια πολύ δυνατή σχέση πατέρα-γιου στην ιστορία του, η οποία μου κίνησε το ενδιαφέρον. Το στοιχείο του 3D ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα, αν και πιστεύω πως όταν το κοινό δει την ταινία σε 3D, θα ανακαλύψει έναν νέο κόσμο που δεν έχει ξαναδεί."

Ο ΜακΚάλουμ δέχθηκε την πρόκληση με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. "Μου αρέσουν οι προκλήσεις, αλλά και η ευκαιρία να συνεργάζομαι με ομοϊδεάτες" δηλώνει ο ΜακΚάλουμ. "Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν απλά η κατασκευή και η προετοιμασία όλων των σκηνικών στον χρόνο που είχαμε διαθέσιμο. Έπρεπε επίσης να έχω υπ’ όψιν μου τη διαδικασία του 3D, δίνοντας αρκετό βάθος και ύψος στα σκηνικά."
Πέρα από τη δημιουργία μιας σειράς υποβρύχιων σπηλαίων που θα κάνουν το κοινό να πιστέψει πως βρίσκεται πολλές λεύγες κάτω από το νερό, ο ΜακΚάλουμ έπρεπε να κατασκευάσει κι έναν τεράστιο "υπόγειο" καταρράκτη, σύμφωνα με τις οδηγίες στο σενάριο των Γκάρβιν και Ουίτ. "Το σκηνικό του καταρράκτη είχε 14 μέτρα ύψος, ενώ από την κορυφή του ανάβλυζε πραγματικός καταρράκτης. Είχαμε μια αντλία που μπορούσε να παρέχει 20.000 λίτρα νερού το λεπτό. Έμοιαζε λοιπόν πολύ αληθινός, αν και ήταν τοποθετημένος σε στούντιο."
Όλες οι υποβρύχιες σκηνές έλαβαν χώρα σε μια μεγάλη δεξαμενή νερού στα Village Roadshow Studios, στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας. Ο Ουίτ περιγράφει τα όσα επέτρεψε η δεξαμενή αυτή στην ομάδα να κατορθώσουν. "Η δεξαμενή είχε 40 μέτρα μήκος, 30 μέτρα πλάτος, 7 μέτρα βάθος και περιείχε 7.2 εκατομμύρια λίτρα νερό. Είναι από τις μεγαλύτερες δεξαμενές παγκοσμίως και μας επέτρεψε να χτίσουμε ένα πολύ μεγάλο υποβρύχιο σκηνικό."

"Ήταν μια ιδιαίτερα απολαυστική εμπειρία, διότι έμοιαζε να είναι πραγματικά αμιγής κινηματογράφηση, μιας και όλα είναι πολύ σιωπηλά και πρέπει να πεις την ιστορία με εικόνες" λέει ο Γκρίρσον αναφορικά με την σκηνοθεσία κάτω από το νερό. "Ήταν μεγάλη πρόκληση η επικοινωνία με όλους υποβρυχίως, ο φωτισμός και η χρήση της κάμερας, αλλά το απόλαυσα. Οι ηθοποιοί όμως μπορεί να σου πουν μια διαφορετική ιστορία…"
Για τον διευθυντή φωτογραφίας Τζουλς Ο`Λάφλιν, η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη διάρκεια της παραγωγής ήταν ο φωτισμός του συστήματος σπηλαίων. "Δεν απαιτείται καθημερινά από έναν διευθυντή φωτογραφίας να φωτίσει ένα σπήλαιο" σημειώνει ο Ο`Λάφλιν. "Είναι ένα πολύ ξένο περιβάλλον, το οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι δεν επισκέπτονται ποτέ. Είναι επίσης ένα περιβάλλον όπου δεν υπάρχει καθόλου φυσικό φως, το φως το φέρνουν οι χαρακτήρες της ταινίας. Η απεικόνιση λοιπόν του σπηλαίου και της ιστορίας μέσα από τον φωτισμό αυτό ήταν μια συναρπαστική πρόκληση."

Ο Ουίτ συνεργάστηκε στενά με τον Κάμερον και τον Πέις στην ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνικών για τη χρήση του Cameron/Pace Fusion 3D Camera System. Ο Ουίτ εξηγεί το σκεπτικό του όσον αφορά τον σχεδιασμό, αλλά και το τι σημαίνει για το κοινό το νέο αυτό σύστημα: "Το καλό 3D είναι εύκολο να το παρακολουθήσεις. Το κακό 3D προκαλεί πόνο στα μάτια σου, δεν μπορώ να το πω πιο απλά. Το κακό 3D προέρχεται από ανθρώπους που δεν έχω καταλάβει πλήρως πως λειτουργεί. Το καλό 3D δεν σου αποσπά την προσοχή. Παρακολουθείς την ταινία, παρασύρεσαι σε αυτή. Είσαι σε έναν άλλο κόσμο και δεν παρατηρείς καν πως την παρακολουθείς σε 3D."
Ο Ουίτ και ο Γκάρβιν έγραφαν το σενάριο γνωρίζοντας πως οι σκηνές τους θα μεταφέρονταν στην μεγάλη οθόνη σε τρισδιάστατη μορφή. "Όταν γράφαμε το σενάριο, αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο το ότι είμαι δύτης σπηλαίων" αναφέρει ο Γκάρβιν. "Προσπάθησα να μεταδώσω την αίσθηση κλειστοφοβίας στο κοινό και, μιας και είναι τρισδιάστατη ταινία, αυτό ταίριαζε απόλυτα στο συγκεκριμένο είδος ταινίας. Πάντα θέλαμε το 3D στοιχείο του "Αδύτου" να μας βοηθήσει στο να πούμε την ιστορία. Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο περιβάλλον για να γυρίσεις μια τρισδιάστατη ταινία από ένα κλειστοφοβικό σύστημα σπηλαίων."
Ο Τζέιμς Κάμερον εξηγεί το πώς η δύναμη του 3D βοήθησε στη διήγηση της ιστορίας αυτής: "Όταν παρακολουθείς μια ταινία, σε παρασύρει η ιστορία, οι περιπέτειες των χαρακτήρων, δεν χρειάζεται να είναι μια μεγάλη παραγωγή επιστημονικής φαντασίας για να κερδίσει απ`αυτό. Το 3D λειτουργεί πραγματικά όταν έχεις ένα κλειστοφοβικό σκηνικό, διότι νιώθεις τον τοίχο ακριβώς εκεί, την οροφή ακριβώς εκεί. Γνωρίζαμε ενστικτωδώς πως το σύστημα των σπηλαίων και το 3D θα ταίριαζαν απόλυτα."
Έχοντας στο πλευρό του την έμπειρη ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία του "Avatar", η σκηνοθεσία μιας 3D ταινίας δεν ήταν ένα υπερβολικά δύσκολο έργο για τον Γκρίρσον. Ένιωθε τυχερός που είχε δίπλα του και πάντα διαθέσιμους τους καλύτερους στο αντικείμενο αυτό. "Από την πλευρά του σκηνοθέτη, το να δουλεύεις με το 3D δεν είναι πολύ πιο πολύπλοκο από ότι η συνηθισμένη σου δουλειά" εξηγεί ο Γκρίρσον. "Εφόσον βέβαια έχεις μια ομάδα που μπορεί να χειριστεί τα τεχνικά μέρη. Το εξαιρετικό στην συνεργασία με τον Άντριου, ο οποίος έχεις περάσει τόσο καιρό δουλεύοντας πάνω στο 3D και αναπτύσσοντας την τεχνολογία με τον Τζέιμς, είναι πως έχει μια δυνατή εργασιακή μεθοδολογία. Είναι προς τιμήν του το ότι έχει συνθέσει μια εκπληκτική ομάδα ανθρώπων με μεγάλη εμπειρία στο 3D."
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.