Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr
- Κριτική από το Cine.gr:
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

Στις πρώτες σκηνές βάλθηκα να κάνω συγκρίσεις με τον σουρεαλισμό του
Luis Bunuel, μέχρι που πολύ γρήγορα αντιλήφθηκα πως ήμουν εκτός θέματος. Ο Κυνόδοντας δεν είναι σουρεαλιστικός. Είναι υπερ-ρεαλιστικός και άμεσα αλληγορικός. Ανήκει στην σφαίρα της υπαρκτής φαντασίας, αφού συμβαίνει ολόγυρα μας. Μια βαθιά νοηματική πρόταση στην οποία πρέπει να ξεφλουδίσεις το προκλητικό περίβλημα και να δεις ολοφάνερα το πώς δομείται η πραγματικότητα μας. Μόνες ενστάσεις είναι το πολύ απότομο φινάλε, που στερεί εξέλιξης από την νοηματική, και η ύπαρξη περισσότερων προκλητικών σκηνών από ότι χρειάζονταν, αφού ο
Λάνθιμος αποδεικνύει πως μπορεί να αγγίξει αισθητικά τον δέκτη και χωρίς όλα τα επικίνδυνα παιχνίδια του.
Η αποκρυπτογράφηση έχει ως εξής: μεγαλώνουμε σε ένα κοινωνικό σύστημα για να γνωρίζουμε αυτά που το σύστημα θέλει. Μέσα του συστήματος είναι η εκπαίδευση και η ήδη εκπαιδευμένη οικογένεια. Θέτουμε από μικρά παιδιά δεδομένα, τα οποία δεν έχουμε αφεθεί να επεξεργαστούμε, επειδή αποστερούμαστε την ελευθερία να το κάνουμε και την πληροφόρηση να γνωρίζουμε. Μόνη ελπίδα απόδρασης είναι ο ψυχικός και σωματικός αυτοτραυματισμός προς την μεγάλη απόδραση. Ο
Λάνθιμος ενεργεί σαν μεγάλος δημιουργός και δεν παρεκκλίνει ποτέ από την αλληγορική του δυναμική. Κάνει σινεμά για γερά στομάχια και δοκιμασμένα στην κοινωνική ανάλυση μυαλά, ξεσκαρτάροντας κάθε αδόκιμο «μέλος» με την οπτική πρόκληση.

Το σινεμά δεν υπάρχει μονάχα για να χαϊδεύει την κατεστημένη μας ύπαρξη. Όπως κι ολόκληρη η τέχνη, έχει ποικίλους μηχανισμούς και τάσεις και μπορεί να είναι από εραστής μέχρι επαναστάτης. Ποτέ, όμως, δεν κρίνεται με το πώς θα κάναμε εμείς ένα έργο, αλλά με αυτό που δίνει ο δημιουργός. Αλλιώς, θα αποζητούσαμε μονάχα στρατευμένη τέχνη. Τείνουμε να πιστεύουμε πως όλα είναι ομαλά στον σύγχρονο πολιτισμό μας κι αυτό που επιδοκιμάζονταν χθες, γιουχάρεται σήμερα ως προκλητικό. Στερούμε, έτσι, το δικαίωμα της έκφρασης, όχι στον καλλιτέχνη, αλλά στον εαυτό μας. Γιατί ο αληθινός καλλιτέχνης γνωρίζει εκ του προοιμίου ότι όταν το έργο του προβάλλεται δημοσίως, δεν ανήκει πλέον σε αυτόν. Κι εμείς αντί να το βλέπουμε ως ευκαιρία για περεταίρω ωρίμανση, το αναθεματίζουμε και πάμε στο ασφαλές. Μαζί ακυρώνουμε δημιουργούς του παρελθόντος που έκαναν κάτι αντίστοιχο στην εποχή τους, αλλά αυτούς δεν τους αγγίζουμε ανοιχτά, γιατί φοβόμαστε την έτοιμη κατακραυγή. Ας μάθουμε το τι θα πει πρόκληση στην τέχνη και πότε αυτή γίνεται απλά για την πρόκληση. Αλλιώς εξισώνουμε την τέχνη με ένα αγώνα κατς. Ξέρω ότι δεν απευθύνομαι, με αυτόν το διδακτικό τόνο, στο σύνολο των ανθρώπων που αγαπούν την τέχνη, αλλά κάνω έκκληση να σεβόμαστε την δημιουργία και να μην αποκρύπτουμε ότι απλά δεν μας πάει εξ όψεως ή την άλλη άποψη χωρίς να την βάλουμε σε εσωτερική διεργασία. Η αρετή δεν είναι ένας δρόμος που αρχίζει με ροδοπέταλα. Πρώτα μπαίνουμε στα αγκάθια…
Βαθμολογία: 

(3/5)
Σταύρος Γανωτής
Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Σπίτι απομονωμένο στην εξοχή, με ψηλό φράχτη, στο οποίο ζουν πατέρας, μητέρα και τρία παιδιά ηλικίας περίπου 17-22 χρονών. Ο πατέρας είναι ο μόνος που βγαίνει από το σπίτι για την δουλειά του και τον εφοδιασμό. Τα τρία παιδιά δεν γνωρίζουν τίποτα για τον έξω κόσμο παρά μόνο μέσα από την εκπαίδευση τον γονιών: τα αεροπλάνα είναι ιπτάμενα μικρά παιχνίδια, ακριβώς στο μέγεθος ενός παιχνιδιού, τα ζόμπι κίτρινα λουλουδάκια, το μ…νί κάθε μεγάλη λάμπα, η γάτα ένα κακό θηρίο και η έξοδος από το σπίτι μπορεί να γίνει όταν πέσει ένας κυνόδοντας σου, κάτι που δύσκολα μπορεί να συμβεί. Ο πατέρας ανακουφίζει τις σεξουαλικές ανάγκες του γιού φέρνοντας κάποιες φορές μια υπάλληλό του, η οποία όμως εισάγει καινά δαιμόνια.
Η ταινία του
Λάνθιμου δεν είναι ούτε μυθιστόρημα ούτε ποίημα αλλά ένα καθαρότατο δοκίμιο όπως π.χ. ο «
Θείος από την Αμερική» του
Αλέν Ρενέ. Στην πραγματεία του αυτή ο σκηνοθέτης μιλάει για το πώς η εξουσία οργανώνει μια εκπαίδευση, δομεί μια γλώσσα λειτουργίας μέσα στον κόσμο, τέτοια ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της, όπως κάθε φορά αντιλαμβάνεται αυτές τις ανάγκες. Ο πατέρας-πατριάρχης-θεός του συστήματος της ταινίας (που λειτουργεί ως μετωνυμία μιας ολόκληρης κοινωνίας) θεωρεί την οικογένεια ως ένα αυτοσκοπό και ταυτόχρονα κλειστό κύκλωμα που πρέπει να εκφράζει (και να εξυπηρετεί) απλά τον ...ίδιο. Τα παιδιά είναι δικά του, άρα δεν ανήκουν στους εαυτούς τους, οπότε πρέπει να παραμείνουν σταθερές «εικόνες». Από την άλλη στήνει μια κατάσταση στην οποία να χωράει ένα είδος αυτάρκειας και «ευτυχίας», που αποτελεί και το πιο έξυπνο στοιχείο της ταινίας – κάποιες αντιδράσεις που προκύπτουν, δεν ανατρέπουν το μικροσύμπαν του πατέρα, απλά δηλώνουν τις διαλεκτικές αντιθέσεις κάθε συστήματος που κάποτε θα οδηγήσουν σε αλλαγές. Η αλληγορία για ολόκληρη την κοινωνία (κι όχι κάποια «κακή» κοινωνία) και την μετατροπή της Ανάγκης σε Μεταφυσική, είναι προφανής. Επιπρόσθετα, η ψυχρή σκέψη δεν στεγνώνει το φιλμ. Απολαμβάνεις την αφήγηση και την εξέλιξη αυτής της σκέψης στις λεπτομέρειές της, ως αν ήταν μια ενδιαφέρουσα ταινία πλοκής. Το καλό δοκίμιο είναι μείγμα στοχασμού και τέχνης. Το κάπως απότομο, «άκομψο» τέλος, δεν αναιρεί την αξία της. Τα συμπεράσματα έχουν βγει.
Βαθμολογία: 


(4/5)
(0 κακή |
μέτρια | 
ενδιαφέρουσα | 

καλή | 


πολύ καλή | 



αριστούργημα)
Χάρης Καλογερόπουλος
Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Ο Κυνόδοντας αποτελεί μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία. Ωστόσο, προειδοποιώ τους θεατές-πελάτες της διασκεδαστικής κινηματογραφικής βιομηχανίας πως δε θα καλοπεράσουν. Και αυτό διότι η θέαση του είναι ιδιαίτερα επίπονη. Ο
Λάνθιμος "γράφει" στην ουσία ένα δοκίμιο για τον καθημερινό φασισμό, παραθέτοντας μας μια κλασσική οικογενειοκρατική ιστορία. Μια ιστορία που σε πρώτο επίπεδο μπορεί να μοιάζει μεγεθυμένη, όμως σε καμία περίπτωση δε θα τη χαρακτηρίζαμε υπερβολική. Επίσης, η ταινία απέχει εξίσου πολύ απ`το να χαρακτηρισθεί κλειστοφοβική, παρά το ανάλογο DΝΑ του συγκεκριμένου θέματος. Και αυτό διότι ο έλληνας σκηνοθέτης αγκαλιάζει τη δραματουργία με μια λεπτή χιουμοριστική διάθεση, η οποία εξασφαλίζει άπλετο χώρο ελευθερίας στην ανάγνωση του θεατή.

Σε πρώτο και μοναδικό πλάνο έχουμε την πρωταγωνίστρια πενταμελή οικογένεια, την οποία συνθέτουν ο πατέρας-αφέντης, η συγκαταβατική, αλλά και κατευθυντήρια μητέρα, και τα τρία παιδιά: ένας γιος και δύο κόρες. Οικογένεια = μονωμένο σύστημα. Έχει διακριτά τείχη με το περιβάλλον, τα οποία είναι απαραβίαστα δια νόμου για τα νεαρότερα μέλη της. Το μονωμένο αυτό σύστημα χτίζεται αυστηρά απ`τους γονείς. Στο σπίτι, δηλαδή στο μονωμένο σύστημα, δεν υπάρχει τηλεόραση, ραδιόφωνο και οτιδήποτε θα μπορούσε να φέρει πληροφορίες του εξωτερικού περιβάλλοντος. Υπάρχουν μόνο βιντεοκασέτες, cds κλπ, που είναι αυστηρά επιλεγμένα από την κηδεμονεύουσα τάξη, η οποία επιπροσθέτως αποφασίζει απολυταρχικά για τη φύση των δραστηριοτήτων στις οποίες υποβάλει τα τέκνα της.

Η διαδικασία μόρφωσης, στην προκειμένη παραμόρφωσης, βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια των κηδεμόνων, οι οποίοι καθορίζουν μέχρι και του τελευταίου χιλιοστού τον αναπνεύσιμο αέρα των παιδιών τους. Το μονωμένο σύστημα σημαίνει μια αεροστεγή κατασκευή, που ακρωτηριάζει την αλληλεπίδραση με την πραγματικότητα. Τα τέκνα παραμορφώνονται απαρέγκλιτα -η παραμόρφωση συνίσταται στην απόσταση του συστήματος με την πραγματικότητα- σύμφωνα με τις αρχές του μονωμένου συστήματος που ακούσια τα περιβάλλει. Έτσι η φασιστικά ελεγχόμενη ενηλικίωση αποτελεί μια διεστραμμένη διαδικασία εκπαίδευσης, που έχει άκρως διαλυτικό χαρακτήρα για τον δέκτη. Τα παιδιά καλλιεργούνται ως άψυχη ύλη, η πνευματική ελευθερία και οι ιδιαιτερότητες τους καταποντίζονται, και τελικά πλάθονται σαν πηλός με το σχήμα των γονεϊκών διαταγών. Πολύ εύστοχα ο
Λάνθιμος παρομοιάζει την ανθρώπινη εκπαίδευση με αυτή των σκύλων, καθώς και στις δύο περιπτώσεις παραβλέπεται η έμψυχη φύση του εκπαιδευόμενου.
Ο πατέρας-αφέντης, και φαλλοκράτης όπως αποδεικνύεται, θα παραβεί τους κανόνες του μονωμένου συστήματος για μια και μόνο περίπτωση. Για την εισαγωγή θηλυκού "αντικειμένου" που θα ικανοποιεί τις σεξουαλικές ανάγκες του γιου του. Όμως και η Χριστίνα, το σεξουαλικό αντικείμενο, θα κριθεί ως επικίνδυνο καθώς μόνο και μόνο με την παρουσία της φέρει τα μέλη της οικογενείας απέναντι σε κάποια ταυτοτικά στοιχεία του υπαρκτού κόσμου. Σε κάποια ερεθίσματα που έχουν κριθεί ακατάλληλα από την κεφαλή του μονωμένου συστήματος. Έτσι η Χριστίνα θα γνωρίσει παραδειγματική τιμωρία. Δια νόμου, και δια ροπάλου!

Όμως εσύ ενήλικε θεατή μην εφησυχάζεις! Το μονωμένο σύστημα στο οποίο αναφέρεται ο
Λάνθιμος δεν έγκειται αποκλειστικά σε γυάλινες σφαίρες που εσωκλείονται τα ανήλικα τέκνα. Μπορεί και συ να είσαι παγιδευμένος! Παγιδευμένος πίσω απ`τα τείχη της απαράλλακτης καθημερινότητας σου. Μιας καθημερινότητας με μηδαμινές εισροές και εκροές. Καταδικασμένος να διαμορφώνεσαι καταναγκαστικά και αποκλειστικά απ`το στατικό περιβάλλον στο οποίο έχεις βυθιστεί. Ο άνθρωπος μορφώνεται αναπόφευκτα ως το πρόσωπο απ`το σύστημα που εκούσια ή ακούσια (εξ)υπηρετεί. Και με τον όρο σύστημα αναφέρομαι στο πεπερασμένο και οριοθετημένο περιβάλλον του κάθε οργανισμού.
Ουσιαστικά ο
Λάνθιμος καταγγέλλει μια ζωή δίχως έρωτα. Ως έρωτα δεν αναφερόμαστε στην πράξη της συνουσίας. Ως έρωτα αναφερόμαστε σε μια ευρύτερη διαδικασία πνευματικής συνδιαλλαγής. Βιωματικής ψηλάφησης του μη πεπερασμένου περιβάλλοντος. Μια διαδικασία ατέρμονης έκθεσης και αλληλεπίδρασης με το απέραντο τοπίο της πνευματικότητας. Ως έρωτα αναφέρουμε την πνευματική συνουσία, αυτή που μας επιτρέπει να προσαρτούμε διαρκώς νέους τόπους εντός μας, και μαζί τους να διευρύνουμε το φάσμα της "όρασης" μας. Αντ`αυτού έχουμε παραδοθεί εθελούσια σε μια ανέραστη και κομπιουτεραρισμένη ζωή. Σ`έναν αυτοπεριοριστικό ατομικό εγκλεισμό. Σε μια ζωή ανήδονων εκσπερματώσεων, όπου το μειδίαμα εμφανίζεται σαρκαστικά στα χείλη της ηδονής, που παραμένει πεισματικά ανέγγιχτη.

Άλλη μια αιχμηρή και υπόγεια αναφορά του
Λάνθιμου αμαυρώνει και τη φύση της ελιτιστικής Τέχνης, η οποία δίνοντας όρκους ποιότητας και ασπροδοντικής πανευδαιμονίας λειτουργεί καθησυχαστικά και συντηρητικά ως προς το κατεστημένο. Καθώς η δογματική αναγνωρισιμότητα της προάγει μια εξίσου πνευματική στασιμότητα. Η ελιτιστική Τέχνη ριζώνει έτσι σε λιμνάζοντα ύδατα. Σε αυτά που την έχει τοποθετήσει η κοινότητα με την απολυτότροπη κατάθεσή της. Σαφώς και ο
Λάνθιμος δεν αναφέρεται στην φύση της Τέχνης αυτής καθ`αυτής, αλλά στην στατική μεταχείριση που γνωρίζει από την απαίδευτη κοινωνία.
Ο Κυνόδοντας είναι μια ανεπανάληπτη κινηματογραφική εμπειρία. Η σκηνοθεσία βαδίζει σε πειραματικούς ατράπους, έχοντας ωστόσο το κέντρο βάρους της εστιασμένο στην καλή Ευρωπαϊκή σχολή. Τα κάδρα τεμαχίζουν τους ήρωες στα πλαίσια της διαμόρφωσης του κινηματογραφικού χώρου. Τόσο βάναυσα όσο τεμαχίζεται η ατομική ιδιαιτερότητα από τον απολυταρχικό φασισμό. Η φόρμα, παρότι παρουσιάζει υπερεαλιστικά στοιχεία, είναι προσηλωμένη στο ρεαλισμό. Η απειλιτική ατμόσφαιρα της πρωταγωνιστικής φασίζουσας νοοτροπίας οπτικοποιείται με στατικά πλάνα, μακρές σιωπές και βιαίες σκηνές. Ενώ και οι ερμηνείες, ακολουθώντας την ίδια κατεύθυνση, είναι εξαιρετικές. Με αποκορύφωμα τους δύο νεαρούς γυναικείους ρόλους που υποδύονται η
Αγγελική Παπούλια και η
Μαίρη Τσώνη.
Βαθμολογία: 







(9/10)
Γιώργος Ευθυμίου
Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009
Κυνόδοντας: είδος δοντιού στα θηλαστικά.
Κυνόδοντας: τα δεσμά της χειραγώγησης, ίσως τα δεσμά της αστικής κοινωνίας, ίσως οι προσωπικοί μας δαίμονες (σίγουρα ότι μας εμποδίζει να είμαστε πραγματικά ελεύθεροι).
Ο Κυνόδοντας με την πρώτη του σκηνή απευθύνεται στο κοινό του προειδοποιώντας και ίσως απειλώντας το ότι θα δοκιμάσει και ίσως θα εξαντλήσει τις πνευματικές του αντοχές. Και ναι τα καταφέρνει! Είναι σίγουρα μια ιδιαίτερη ταινία, ίσως και δύσκολη, μια ταινία που επιδέχεται ποικίλες αναγνώσεις κι ακόμη περισσότερες συζητήσεις. Αυτό, όμως, είναι και το μεγάλο στοίχημα που βάζει και κερδίζει ο
Λάνθιμος: να κάνει τον καθένα να δει την ταινία με τα δικά του μάτια. Σίγουρα θα σας κάνει να διαφωνήσετε, να προβληματιστείτε, αλλά κυρίως να σκεφτείτε...
Το μοναδικό μειονέκτημα της ταινίας είναι ότι έχει τη «στάμπα» του νέου δημιουργού (ενός δημιουργού σαφέστατα ικανού) ο οποίος, όμως, καταβάλει μια υπερπροσπάθεια για να εντυπωσιάσει το κοινό του. Επιδίδεται, λοιπόν, σε μια άνευ προηγουμένου σώρευση συμβολισμών που από ένα σημείο και μετά με έκαναν να λησμονήσω και σχεδόν να χάσω το βασικό νόημα της ταινίας.
Για να μην αδικήσω, όμως, ούτε την ταινία, ούτε τον
Γιώργο Λάνθιμο, θεωρώ ότι η ταινία θα καταφέρει (τουλάχιστον) να εντυπωσιάσει και τον πιο απαιτητικό θεατή.
Βαθμολογία: 


(3.5/5)
Σοφία Γουργουλιάνη
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009
Η ταινία Κυνόδοντας είναι
ένα κάποιο βλέμμα στο θεσμό της οικογένειας. Με τη χρήση ποικίλων συμβολισμών, που ακροβατούν ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον υπερρεαλισμό, ο θεατής εισάγεται σε μια νέα πραγματικότητα, η οποία οροθετείται από τον δημιουργό
Γιώργο Λάνθιμο. Η αποστασιοποιημένη σκηνοθετική ματιά, χρήζει το θεατή αμέτοχο, ηδονοβλεψία παρατηρητή μιας παράξενης για τα δεδομένα του, οικογενειακής υπόθεσης. Η ιστορία έχοντας πολλά επίπεδα ανάγνωσης προβληματίζει όχι μόνο ως προς την ερμηνεία της, αλλά και ως προς το κατά πόσο εξελίσσεται, καθώς πολλά ερωτήματα μένουν αναπάντητα ως το τέλος.
Παρόλα αυτά η εικόνα, η οποία είναι τεχνικά άρτια και καλλιτεχνικά προσεγμένη σε πολύ μεγάλο βαθμό, κεντρίζει το βλέμμα του θεατή. Το floral 70s décor λειτουργεί ως εξαιρετική αντίθεση στην πλοκή, ενώ οι ερμηνείες κυρίως των 3 παιδιών είναι πολύ δυνατές... Η ταινία αναμφισβήτητα χαράζει ένα νέο δρόμο και δημιουργεί ελπίδες για τυχόν αλλαγές στο κινηματογραφικό τοπίο της Ελλάδας. Από την άλλη υπάρχουν κάποιες σκηνές, των οποίων η βασική λειτουργία είναι η πρόθεση του σκηνοθέτη να σοκάρει, ενώ τα ευρήματα φαίνεται να χρησιμοποιούνται σε τόσο μεγάλο βαθμό με στόχο να καλύψουν τα κενά της αφήγησης.
Ελιζαμπέττα Ηλία – Γεωργιάδου
Ενας ψεύτικος κόσμος.
Μια διαφορετική ταινια που διχάζει και δέχεται συζήτηση!
Οι ηθοποιοί πεζουν έτσι όπως πρέπει να πέζουν δλδ σαν να είναι χαμένοι γτ στην πραγματικότητα της ταινίας είναι χαμενοι!
Έχουν δημιουργήσει οι γονείς τους ένας ψεύτικο κόσμο για τα παιδιά το υς-πρωταγωνιστες. και έτσι χάνονται και ειναι σαν μωρά που δν ξέρουν τι κάνουν!
Σε κάποιους αυτό μπορεί να φανει σαν λάθος!
Δείτε την ταινία γτ αξίζει και εχει παρεξηγηθεί!!
Λόγω της δημοτικότητας που έλαβε η ταινία στο εξωτερικό, έπεσε στα "χέρια" πολλών Ελλήνων "χολιγουντάκιδων", που αγνοούν, πλήρως, ότι ο κινηματογράφος είναι μία τέχνη και η τέχνη λειτουργεί ευλαβικά με το "σύστημα" "δούναι και λαβείν".
Η ταινία έπεσε στα "χέρια" εκείνων, που ο κινηματογράφος μετριέται σε "budget" και "box-office". Σε πολύ καλά εφέ ή σε χάλια εφέ. Σε ευνοϊκή ή όχι βαθμολογία του iMDB... Και η συνομοταξία των χολιγουντάκιδων και των υποκατηγοριών τους είναι τεράστια. Ας μην του βαφτίσω όλους "κάπως".
Η συνομοταξία αυτή, λοιπόν, με μαθηματική σιγουριά, δεν είχε ελπίδες να ευχαριστηθεί αυτή την ταινία. Μιλάμε για ένα κοινό, το οποίο γαλουχείται (από 1980 κι έπειτα) με ελαφριές κωμικές ταινίες (και με αυτές τις υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ, τις οποίες -μη νομίζετε- τις ευχαριστιέμαι και εγώ και με το παραπάνω μάλιστα!!!) Οπότε, φυσιολογική η όλη αυτή απέχθεια. Δε μου κάνει καμία εντύπωση. Όπως δεν κάνει και καμία εντύπωση στον σκηνοθέτη. Ο σκοπός του, έτσι κι αλλιώς επετεύχθη: Διακρίσεις και αναγνωρισιμότητα. Ξένες παραγωγές. Ενώ στην επερχόμενη ταινία του θα σκηνοθετήσει τόσο τον Κόλιν Φάρελ, όσο και την Νικόλ Κίντμαν...
Μήπως, όμως, και ο Λάνθιμος, στραφεί προς τη συνομοταξία; Το The Lobster, πάντως δεν έδειξε κάτι τέτοιο. Όμως, δεν άκουσα παράπονα για την ερμηνεία των μεγάλων ηθοποιών της ταινίας... Να σημειώσω εδώ πως ο Λάνθιμος αρέσκεται σε αυτή την υποκριτική. Με τους επίπεδους και χωρίς εκπλήξεις διαλόγους. Αν δείτε ποτέ όλες τις ταινίες του, θα το καταλάβετε. Έτσι, δε φταίνε οι ηθοποιοί... δεν είναι "κακοί" ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης γουστάρει τέτοιες ερμηνείες. Έπειτα δεν κάνει, απαραίτητα, η υποκριτική μία ταινία καλή... (θυμάστε τι λέγαμε; Μη σκέφτεστε Χόλιγουντ... Μη σκέφτεστε έναν θεό της υποκριτικής όπως τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και συγκρίνεται τους ηθοποιούς του Λάνθιμου... Ο Λάνθιμος προσπάθησε κάτι να δώσει, σε αντίθεση με τις τελευταίες ταινίες του Μέγιστου Ντε Νίρο, οι οποίες δεν είχανε τίποτε να δώσουν παρά από την ασυναγώνιστη υποκριτική του ικανότητα) Μην ξεχνάτε, επίσης, ότι ο υπέροχος Τσεχοσλοβακικός κινηματογράφος, στις δόξες του (Νέο Κύμα), οι σκηνοθέτες χρησιμοποιούσαν ερασιτέχνες ηθοποιούς... Καθότι, ένας αξιοσημείωτος πίνακας θα "πει" αυτό που θέλει να πει και με άσχημα χρώματα και με όμορφα...
Αυτά τα σχόλια αφορούσαν καθαρά τη "συνομοταξία". Πάμε και στην ταινία τώρα!
Η ταινία πραγματεύεται ένα εξειδικευμένο σενάριο. Και νομίζω ότι το φέρνει εις πέρας. Οι νωχελικές και επίπεδες ερμηνείες των ηθοποιών, βοηθούν το ήδη αρρωστημένο κλίμα, να βαρύνει περισσότερο. Αν και θεωρείται σινεφίλ η ταινία, το ιδιότυπο σενάριο της, έχει ξεκάθαρα μηνύματα. Εκείνο το "αρρωστημένο" σπίτι είναι μία μικρογραφία του δικού μας κόσμου. Τουλάχιστον, έτσι πιστεύει ο σκηνοθέτης, και μέσω του έργου του μας ζητά να το αναλογιστούμε και να πράξουμε αναλόγως, βλέποντας το πόσο εγκλωβισμένοι είμαστε. Έτσι μας βλέπει ο σκηνοθέτης, ίσως έτσι βλέπει και τον εαυτό του. Είναι γνωστό ότι ο άνθρωπος φοβάται να δει παρά πέρα, κι όταν πάει να δει παραπέρα πολλά εμπόδια εμφανίζονται στο διάβα του. Ο καθένας ας αναλογιστεί διαφορετικά το μήνυμα της ταινίας και ας πράξει αναλόγως ή να μείνει ως είναι...
Η σκηνοθεσία του Λάνθιμου είναι απλή και λιτή. Ξέρει ακριβώς πώς να δημιουργεί "αρρωστημένες" καταστάσεις. Η σκηνογραφία μέτρια. Το μοντάζ ΟΚ. Υπήρξαν, επίσης, συζητήσεις και για την παραγωγή... Σε αυτό δε φταίει κανείς συντελεστής από την ταινία, αλλά η χώρα μας, που έχει ξεγράψει εντελώς την κινηματογραφική βιομηχανία από τις σημειώσεις της. Αν κι εδώ που τα λέμε η χαμηλή παραγωγή της ταινίας τη βοηθά... οπότε μου αρέσει...
Δεν ξέρω αν αυτή η ταινία είναι Τέχνη ή μάπα. Αν είναι κουλτουριάρα ή ψευτοκουλτουριάρα. Αυτό που ξέρω είναι ότι ο Λάνθιμος προσπάθησε! Προσπάθησε να "δώσει" κάτι. Και έλαβε ό,τι έλαβε... Το κοινό, δεν έδωσε τίποτα, οπότε έλαβε τα αναμενόμενα.
Η ταινία είναι καλή. Η προσπάθεια ανάλογη. Όσοι ενδιαφέρονται για την εξέλιξη του ελληνικού κινηματογράφου πρέπει να τη δουν!!! Όσοι ενδιαφέρονται για το αν η επόμενη ταινία της Marvel θα έχει 100.000.000 μπάτζετ, τότε ας μην τη δουν ακόμα, ας μη χάσουν 2 ώρες από τη ζωή τους. Τη βλέπουν όταν είναι έτοιμοι ή, ακόμα, και ποτέ! (Να σημειώσω ότι και οι ταινίες της Marvel, σκίζουν!!! Μερικές τις απόλαυσα ιδιαίτερα!!!)
Για όλα τα παραπάνω
7.5/10
Σοβαρά τώρα, σας άρεσε αυτό το πράγμα? Και ακόμα χειρότερα, το θεωρείτε τέχνη? Μακράν η χειρότερη ταινία που έχω δει στη ζωή μου (και δεν είμαι και μικρός, έχω δει πολλές). Αυτό που με στεναχωρεί όμως είναι ότι η ταινία είναι ελληνική και το γεγονός ότι όντως σκότωσαν στην πραγματικότητα τη γάτα αυτή.
Χαρείτε λοιπόν αυτό το απόβρασμα του σινεμά...
Απαράδεκτο είναι το να βγαίνουν τέοιες αισχρές ταινίες! Και να έχουν και οσκαρικές αξιώσεις. Κρίμα που δεν υπάρχει 0 στη βαθμολογία... ή ακόμα καλύτερα -10. Είναι για αρνητική βαθμολογία αυτό το κατασκεύασμα! Παράδειγμα για το πως ΔΕΝ πρέπει να κάνεις κινηματογράφο! Δεν έχει να πει απολύτως τίποτα σε κανέναν, εκτός ίσως από κάποιους πολύ βαρεμένους ψευτοκουλτουριάρηδες που εκστασιάζονται με τέτοια αλλοπρόσαλλα "δημιουργήματα".
-10
(ΥΓ για σκηνοθεσία και ηθοποία καλύτερα να μη μιλήσουμε... εξάχρονα σε σχολικές γιορτές παίζουν πολύ καλύτερα!
Το dogtooth μια χαρά μπορεί να συγκριθεί με κάποιες από αυτές που έγραψες αγαπητέ/αγαπητή eldameldo.
Δεκτό να μην άρεσε σε κάποιους αισθητικά, αν καταλαβαίνω από το "τερατούργημα" σε σόκαρε μάλλον, αλλά απαράδεκτο να βγαίνει στις χειρότερες 50 του cine.gr.
Η αλήθεια είναι ότι αν δεν ήταν ελληνική η ταινία, θα την ήξερε σίγουρα λιγότερος κόσμος στο Ελλάντα ,αλλά θα απολάμβανε διθύραμβους και κανά 8άρι στην βαθμολογία. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι αν κάποιος είναι σινεφίλ θα του αρέσει η ταινία.
Υ.Γ. Δεν μου άρεσε το l.o.t.r. και έχω δει όλα τα american pie.
Σε καμία περίπτωση, το Dogtooth δεν συγκρίνεται με τις ταινίες που έγραψα, όχι από πλευράς είδους (γιατί είναι εντελώς διαφορετική κατηγορία), αλλά από πλευράς δουλειάς που έχει γίνει σε όλους τους τομείς, όπως σκηνοθεσία, ερμηνίες, σενάριο και νόημα. Κάτι που φυσικά απουσιάζει από τον Κυνόδοντα, κάνοντάς το άπειρο, ανέμπνευστο και άκρως ανώμαλο. Δεν με σόκαρε, με πρόσβαλε και με απώθησε, καθώς δεν το θεωρώ ταινία, αλλά μια ανώμαλη τσόντα.
Τώρα αν άρεσε μόνο στον σκηνοθέτη τους ηθοποιούς και 10 άτομα ακόμη, έχει αποτύχει σίγουρα σαν ταινία.
Η βαθμολογία του εδώ για μένα είναι σωστή και ευτυχώς δείχνει ότι η τέχνη του κινηματογράφου για τους περισσότερους δεν έχει χαθεί ακόμα.
Κάποτε ο Ελληνικός κινηματογράφος έβγαζε αξιόλογες ταινίες, τώρα πλεον ο Ελληνικός κινηματογράφος δεν υπάρχει πια.
GBIT έχεις απόλυτο δίκιο... οι περισσότεροι που βαθμολόγησαν αυτην την ταινία εδώ την είδαν μόνο και μόνο γιατί ακούστηκε.. και μετά ξανα έβαλαν στο dvd το american pie... πολυ καλή η ταινία.. 8/10
Φίλε μου savvas211 με όλο το σεβασμό, αλλά δε νομίζω το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που βαθμολόγησαν πολύ χαμηλά αυτήν την "ταινία", βλέπουν μόνο ταινίες τύπου American Pie. Σύγκρινέ μου το Dogtooth με Green Mile, Butterfly Effect, Inception, Forest Gump, Schindler`s List, Minority Report, Lord Of The Rings και πολλές άλλες που είναι εργάρες και ταινίες σταθμοί για όλους τους cinefil, ανεξαρτήτως γούστου και είδους προτίμησης και μετά μιλάμε.
Εγώ προσωπικά 1000 φορές να έχανα τον χρόνο μου με American Pie και Onion Movie παρά με αυτό εδώ το τερατούργημα κατ`εμε. Και πάλι βέβαια αυτή είναι η γνώμη μου που απ`ότι βλέπω συμφωνεί με την πλειοψηφία.
Φίλε μου savvas211 με όλο το σεβασμό, αλλά δε νομίζω το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που βαθμολόγησαν πολύ χαμηλά αυτήν την "ταινία", βλέπουν μόνο ταινίες τύπου American Pie. Σύγκρινέ μου το Dogtooth με Green Mile, Butterfly Effect, Inception, Forest Gump, Schindler`s List, Minority Report, Lord Of The Rings και πολλές άλλες που είναι εργάρες και ταινίες σταθμοί για όλους τους cinefil, ανεξαρτήτως γούστου και είδους προτίμησης και μετά μιλάμε.
Εγώ προσωπικά 1000 φορές να έχανα τον χρόνο μου με American Pie και Onion Movie παρά με αυτό εδώ το τερατούργημα κατ`εμε. Και πάλι βέβαια αυτή είναι η γνώμη μου που απ`ότι βλέπω συμφωνεί με την πλειοψηφία.
Χααχχαχαχαχα εισαι πραγματικα αστειος. Forest Gump.... εισαι αστειος
Για σένα μπορεί να φαίνεται αστείο, αλλά για μένα δεν είναι. Δες αυτά που θες να βλέπεις και τράβα αλλού. Το ότι δεν σ`αρέσει εσένα δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να αρέσει και στον υπόλοιπο κόσμο. Έλεος πια...
Ντροπή για την χώρα μας που βγάζουμε τέτοιες ταινίες, ανώμαλες και χωρίς ουσία. 100000000000 φορές Hollywood.
φιλε eldameldo ,
Οι συγκρισεις ταινιων διαφορετικων ειδων αλλα και οι συγκρισεις ταινιων γενικως, ειναι ποδοσφαιρικης λογικης τελικου σκορ.Παντελως αστοχη και υποκειμενικη.
Και ναι, το μεγαλυτερο ποσοστο αυτων που βαθμολογησαν την ταινια βλεπουν ταινιες της βιομηχανιας σαβουροκινηματογραφου.
Φίλε μου Marooned, δεν σύκγρινα το Dogtooth με τα υπόλοιπα που έγραψα από πλευράς είδους, αλλά από πλευράς σημαντικών ταινιών για τον κινηματογράφο ανεξαρτήτως είδους και προτιμήσεων. Και αυτό το έκανα γιατί κάποιοι έχουν μπερδέψει το cinema με την κάθε ουτοπία χωρίς νόημα που βγάζει ο κάθε καμμένος σκηνοθέτης και θεωρούν το Dogtooth, έργαρα με βαθμολογίες 8-10/10, όταν μάλιστα στην ταινία δεν υπάρχει ίχνος ηθοποιίας, είναι αποκρουστική και ανώμαλη, δείχνοντας γυμνό, λεσβιακό κλπ και σκοτώνοντας αθώα ζωάκια. Αυτό είναι ντροπή και αίσχος κατ`εμε.
Τώρα αν θεωρείς ταινίες όπως Schindler`s List, Inception, Lord Of The Rings, Green Mile, Forest Gump, Scent Of A Woman, King`s Speech και Argo ταινίες της βιομηχανίας σαβουροκινηματογράφου, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να δίνεις λεφτά για cinema... χαμένα πάνε.
h tainai einai poly megalh malakia aisxos aisxos skata skata skata skata skata mhn thn dei kanenas!
Πιστεύω ότι διακωμωδεί με ζήλο και μένος την κυρίαρχη ιδεολογία πάνω στην ηθική τής διαπαιδαγώγησης. Μια διαπαιδαγώγηση που μετατρέπει τα παιδιά σε πνευματικά ανάπηρους πολίτες.
Αριστουργηματική δημιουργία που μπορεί να την δει κανείς με περηφάνια.
10/10
Μια ταινία βγαλμένη... από τα σκουπίδια!!! Πραγματικά δεν θυμάμαι να έχω δει χειρότερη ταινία από αυτήν (αν μπορούμε να την θεωρήσουμε ταινία).
Απαίσιο από κάθε άποψη. Αίσχος και ντροπή.
Είναι καλό να βγαίνουν ταινίες σαν τον Κυνόδοντα, δύσκολες, σκληρές και μη-ψυχαγωγικές και εύπεπτες. Προτείνω μάλιστα κι άλλες όπως το Σπιρτόκουτο και το 45τ.μ. Αυτές είναι η ζωή κι ας βλέπουμε και άλλες μυθοπλασίες με χάπι εντ, τρα-λα-λα, τι ωραία που είναι όλα κλπ. Γιατί δεν είδες άλλη μια χαζή ταινία αλλά κάτι που σε τάραξε και σε έκανε να σκεφτείς, παρόλο που δε σου άρεσε και το θεώρησες χαμένο χρόνο. Το κατάλαβα από εμένα την ίδια: Σπούδασα κοινωνιολογία και μπορεί ως άνεργη να το θεωρώ τώρα χαμένο χρόνο, αλλά μου έδωσε πολλά και το πιο σημαντικό, να μάθω να κρίνω πιο σωστά και ψύχραιμα ότι βλέπω γύρω μου.
Δε θα τη σχολιαζα καλή ή κακή.. Ιδιαιτερη ταινια...με σκηνες που προκαλουν!
Μία ταινία που ανέβασε το επίπεδο του ελληνικού κινηματογράφου πολλές σκάλες, που πιάνει το θεατή από τα μούτρα και του αλλάζει την αντίληψη για το περιβάλλον του...
το σενάριο δεν είναι πρωτότυπο, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, αλλά η κινηματογράφηση είναι αξιοπρόσεκτη και η ερμηνεία του Χρήστου Στεργιόγλου αρκετά πειστική...
η σκηνοθεσία χαρίζει όμορφα πλάνα και εντελώς ρεαλιστικά...
το τέλος επίσης είναι ρεαλιστικότατο, αλλά δεν με εντυπωσίασε...
είναι μια πολύ δύσκολη ταινία για το αληθινό νόημα των λέξεων, τη φύση της κοινωνίας και το απεριόριστο της εφηβικής αθωώτητας...
αν τη συνέκρινα μόνο με ελληνικές ταινίες, θα έπαιρνε 10/10...
γενικότερα...
7,5-8/10...
anfield09...
Υ.Γ. άντε κύριε Λάνθιμε, περιμένουμε την επόμενη...
Τελικά χάρηκα που πήγε στα Όσκαρ αυτή η ταινία γιατί είχαν την ατυχία να δουν την κατάντια του νέου ελληνικού σινεμά πάρα πολλοί άνθρωποι. Όπως σωστά ειπώθηκε η ταινία αφορά ένα ιδιαίτερο μικρό κοινό. Απλά δεν καταλαβαίνω γιατί οι πάρα πολλοι που δεν τους άρεσε ο κυνόδοντας (και προφανώς έχουν την πιο αντικειμενική γνώμη αφού υπερτερούν σε υπερβολικό βαθμό σε σχέση με αυτούς που τους άρεσε) να χαρακτηρίζονται γκρινιάρηδες, ζηλιάρηδες και χαζοί.
Πολύ καλή ταινία. Δείχνει ότι η παντελής έλλειψη εξωτερικών, κοινωνικών ερεθισμάτων καθιστά τους ανθρώπους διανοητικά, κοινωνικά, πνευματικά και συναισθηματικά ανάπηρους. Το ιδιαίτερα ευρηματικό σενάριο δημιουργεί μια ανατριχιαστική και ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Το στοιχείο της αιμομιξίας δένει απόλυτα με το αρρωστημένο και προστατευτικό περιβάλλον. Μια ταινία, που προβληματίζει με τις ιδέες της και παράλληλα τρομάζει με τη σκοτεινότητα του ανθρώπινου ψυχισμού. Την συνιστώ ανεπιφύλακτα. Βαθμολογία: 8/10.
An i tainia den eixe ipopsifiotita sta Oscar den tha eixe parei oute to 1/10 twn aswn pou pire apo aftous pou tin vathmologisan edw. Giati poly apla den tha tin eixane dei. To kathe eidos tainias exei to diko tou koino. Den mporei i pio agapimeni sou tainia na einai px. to Spiderman, na eisai 15 xronwn kai na kathese na deis to Dogtooth epeidi akouses oti einai ipopsifio gia Oscar les kai oti paei sta Oscar prepei na aresei se olous.
Mazi me to Akadimia Platwnos oi kaliteres ellinikes tainies pou eida tin teleftaia 5etia. ...8/10
Με συγχωρείς φίλε μου, αλλά δε νομίζω σε όσους του έβαλαν 1/10 εδώ, η αγαπημένη τους ταινία να είναι το Spiderman. Εμένα τουλάχιστον που κοντεύω τα 30 και έχω σαν αγαπημένες ταινίες Lord Of The Rings, Inception, Green Mile, Minority Report και Forest Gump π.χ. , το Dogtooth δεν μου άρεσε καθόλου και μάλιστα το βρήκα και προσβλητικό για το κοινό. Και ναι, εγώ το είδα επειδή έμαθα ότι θα πάει στα Oscar σαν υποψήφια ξενόγλωσση ταινία και γενικά μ`αρέσει να έχω άποψη για τις ταινίες που είναι υποψήφιες για Oscar. Όπως π.χ. η μεγάλη έκπληξη για μένα φέτος ήταν το King`s Speech, το οποίο δεν περίμενα να με ενθουσιάσει τόσο. Anyway, γνώμες είναι αυτές.
Υ.Γ.: Από πρόσφατες Ελληνικές ταινίες το αγαπημένο μου παραμένει, το 5 Λεπτά Ακόμα, το οποίο είχε κάτι ξεχωριστό να προσφέρει για Ελληνικό.
Απαίσια ταινία, κακή υποκριτική, παιδική σκηνοθεσία, τρελλό/χαζό σενάριο.
Παιδιά, όσοι την βρήκαν "αριστούργημα" να πάτε σας παρακαλώ να κοιταχτείτε.
Σε ψυχίατρο.
Βαθμολογία: (- 10) / 10
(0 κακή |
μέτρια | 
ενδιαφέρουσα | 

καλή | 


πολύ καλή | 



αριστούργημα)
Ta logia einai peritta. As milisoun oi vathmologies.
Senario 1/10, Skinothesia 2/10, Ithopoiia 0/10
Genika 1/10
Αν αυτό το σκουπίδι σας άρεσε τότε είστε ανώμαλοι και διεστραμένοι. Το συγκαταλέγω στις χειρότερες μπαρούφες που έχουν βγει ποτέ. Και επίσης δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος άνθρωπος να συμπεριφέρεται σαν ρομπότ, όπως μάταια προσπαθούν να παίξουν οι ηθοποιοί στην ταινία για να μας το δείξουν αυτό. Όπως κι αν μεγαλώσει ένας άνθρωπος, έχει συναισθήματα και τα εκφράζει. Δεν γίνεται να μιλάει χωρίς κανένα συναίσθημα, γιατί έτσι είναι από τη φύση του. Οπότε την ηθοποιία μόνο απαίσια μπορείς να την χαρακτηρίσεις. Για την ανωμαλία που έχει το "έργο" δεν το συζητάω. Και επίσης έμαθα πως η γάτα που σκότωσαν ήταν αληθινή. Ντροπή σας. Θα πρέπει να σας κλείσουν φυλακή.
Υ.Γ.: "-Θέλεις να σου χαρίσω την στέκα μου?
-Πάρα πολύ.
-Εσύ τι θα μου δώσεις?"
Χαχαχα... ακόμα γελάω!!!
Έχω δει πολλές ελληνικές σαχλαμάρες, αλλά τέτοιο πράγμα πρώτη φορά είδα. Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου, που πιστεύω πως εγώ που είμαι ένας απλός θεατής, θα έπαιζα παρα πολύ καλύτερα απ΄τον καθένα που έπαιξε σε αυτή την ταινία. Ναι, η ηθοποιία είναι η χειρότερη που έχω δει ποτέ. Χειρότερη από κάθε B-Movie ταινία, χειρότερη από κάθε ερασιτεχνική ταινία που έχω δει ποτέ, ακόμα κι από τις ταινίες μικρού μήκους που υπάρχουν στο youtube. Το σενάριο είναι για τα σκουπίδια. Θα το είχα κλείσει στο πρώτο 10λεπτο, αλλά ήθελα να το δω μέχρι τέλους για να μπορώ να έχω μια γνώμη. Πραγματικά η ταινία είναι για να την βρίζεις. Η απόλυτη σαπίλα/καϊλα που έχει βγεί ποτέ. Και θέλανε να πάρουμε και oscar καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας... καλύτερα που δεν το πήραμε γιατί θα γινόμασταν ρεζίλι παγκοσμίως. Συγνώμη κύριε Λάνθιμε, αλλά εγώ μπορώ να φτιάξω καλύτερο σενάριο και σκηνοθεσία από σένα (και είναι η πρώτη φορά που το λέω αυτό στη ζωή μου!). Έλεος πια, τι άλλο θα δουν τα μάτια μας.
Βαθμολογία:0/10
genika i tainia mou arese!!!mou arese i idea,ayto pou ithele na perasei san minyma kai para polu oi ermineies!!!!vrika kai go oti to paratravikse kapou....den xreiazotan ola ayta....6/10...den vazo parapano kai giati epatha ena mikro sok
Πολύ καλογυρισμένη ταινία, εξαιρετικές ερμηνείες, ωραίος ρυθμός αλλά σε αρρωσταίνει. Κι αναρωτιέμαι δεν υπήρχε άλλος τρόπος να παρουσιαστεί αυτό το θέμα; Γιατί για να κάνει το θεατή να σκεφτεί ο σκηνοθέτης πρέπει να τον αρρωστήσει; Έκανα το λάθος να τη δω αργά το βράδυ με το σύζυγό μου, έχουν περάσει ήδη τρεις ώρες και κανείς μας δεν μπορεί να κοιμηθεί.
ναι πολυ ξεφτιλα η ελλαδιτσα προς το εξωτερικο τη μονη φορα που πηρε τοσα βραβεια σε διαφορα φεστιβαλ και πηγε στην 5αδα των οσκαρ.Για μενα δεν λενε κατι τα βραβεια,αλλα εχει πλακα ο κομπλεξισμος που βγαζετε.
μια χαρα συμπαθητικο τυπακι ο λανθιμος.
μεχρι να παρει τα πρωτα βραβεια στα φεστιβαλ δεν παιζοταν σχεδον καθολου η ταινια.και απο διαφημιση τιποτα.με κατι πιπες του τυπου ι love karditsa μας ειχαν πρηξει.
υπαρχουν κι αλλοι τροποι να δειξεις τη ρομποτοποιοηση των παιδιων κτλ .αλλα τοση ξεφτιλα αλλη μια φορα απο την ελλαδα προς το εξωτερικο. αχαχα αυτη η ταινια ηθελε να παρει oscar? .
συμφωνω απολυτα με το προλαλησαντα που αναφερει περι αξιοπρεπειας και αυτοσεβασμου.
να προσθεσω επισης οτι η καημενη η γατουλα σιγουρα δε ηταν ψευτικη αλλα τη καρφωσανε κανονικα. και μονο αυτο το πραγμα δημιουργει "αλλεργια " εκτος απο μενα και στους ξενους ιδιως
. επισης αν διαβασει κανεις στο τελος βλεπει οτι η τανια χρηματοδοτηθηκε απο το ελλ. κεντρο κινηματογραφου, δηλ τα δικα μας λεφτα για αυτο το αισχος που μας δυσφημιζει ολους.
αλλα μη πατε μακρυα, -γιωγος λανθιμος- γραφει ,σκηνοθεσια σεναριο. καντε ενα κλικ στη φωτο να δειτε τι σας εμπνεει αυτο το σκ@το. τον @ρχιδ@ αυτον ηθελα να ξερα ποιος τον προωθησε! τα γνωστα ελληνικα γλυψιματα φανταζομαι. αληθεια ομως πως τετοιας αξιας ταινια προβληθηκε γενικα?
Πολυ καλη ταινια.Δεν περιμενα να βγει κατι τετοιο απο Ελληνα σκηνοθετη.Οσο για τα παραπανω σχολια,μαλλον καποιοι δεν εχουν καταλαβει τι ηθελε να πει η ταινια.Αλλωστε το τριπτυχο πατρις θρησκεια οικογενεια συνυθως συναδει με ηλιθιους.
Περα απο αυτα βρηκα οτι η ταινια ειχε πολυ καλη σκηνοθεσια και σεναριο και οσον αφορα την ηθοποιια ηταν το καλυτερο.Το οτι καποιοι δεν καταλαβαν οτι ηταν επιτηδες για να δειξει την ρομποτοποιηση των παιδιων και την αδυναμια λογω της ανατροφης τους να ενσωματωθουν στην κοινωνια δεν σημαινει οτι δεν επαιξαν και καλα.
9/10
ΕΥΤΥΧΩΣ που τελικα πηρε τα τετοια του στην απονομη....
Μετα τα safe sex & ροδα τσαντα και κοπανα (2010) η χειροτερη ταινια που ειχα δει (ευτυχως τις 2 τελευταιες τις ειχα κατεβασει αλλιως θα εκλεγα τα λεφτα της ενοικιασης,γιατι σιγουρα δεν θα τα εβλεπα σε κινηματογραφο ακομα και να με πληρωναν) στη ζωη μου...
Ακομα και η χειροτερη αμερικανια ειναι τουλαχιστον 2-3 φορες καλυτερη απο αυτο το αρωστημενο πραγμα
Αλλα απο φουστηδες σαν τον Λαζοπουλο και τον "δικο" του τι μπορεις να περιμενεις;
0,1/100 και πολυ του ειναι
ΑΙΣΧΟΣ!!! ΑΝ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ! ΟΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ """ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ""" ΤΟΤΕ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙΣ ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ ΟΤΙ ΣΑΝ ΧΩΡΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΦΑΝΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΗΘΟΥΣ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΥ!!! ΑΝ ΑΝΑΖΗΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΣΟ ΑΔΙΣΤΑΚΤΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΚΑΘΕ ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ (ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΡΙΖΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ) ΤΟΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΜΕ? ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΟΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ ΠΩΣ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΨΥΧΑΓΩΓΕΙ (Ο ΚΑΤ ΕΞΟΧΗΝ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΗΣ ΤΕΧΝΗΣ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟΤΑΤΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΘΕΑΤΗ ΤΟΤΕ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΡΜΑΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΗΣ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ!!!
Αν σου κάθησε βαριά στο στομάχι, υπάρχουν πάντα για σένα οι fast-food ταινίες, light και απαλλαγμένες από "ανθυγιεινές" παρενέργειες.
Μία ιδιαίτερη ταινία χωρίς κάποια πρωτοτυπία..χάρις της ύπαρξης πολλών άλλων ταινιών με παιδιά που μεγαλώνουν σε έγκλειστο περιβάλλον (Nell, The village κ.α.)
Έχουμε τρία παιδιά που μεγαλώνουν μέσα σε ένα σπίτι με μία παρανοϊκή ανατροφή δοσμένη από τους δύο γονείς...με πάρα πολλά ελαττώματα στις ερμηνείες....
Όλα τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν πιθηκίζουν (μιμούνται). Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα ερεθίσματα τους είναι κατά 98% οι γονείς τους στους οποίους δεν βλέπουμε να έχουν μοιάσει καθόλου!
Οι γονείς συζητάνε μαζί συνέχεια και συζητάνε φυσιολογικά χωρίς να κάνουν αυτιστικές παύσεις στην ομιλία τους αντιθέτως με τα παιδιά.
Είναι αδύνατον να συμπεριφέρονται έτσι και να μην έχουν πάρει στοιχεία απο τις συμπεριφορές των γωνιών τους!
Βαθμολογία = 4/10
Υποθετική Βαθμολογία με σωστές ερμηνείες = 7/10
Σημάδια από την εξουσία και την δύναμη της επιβολής των γονιών μας φέρνουμε όλοι, καθώς οι ιδεοληψίες και οι ψυχαναγκασμοί τους δώσανε από ανεπαίσθητη έως καίρια τροπή στο μόρφωμα του χαρακτήρα μας.
Παιδιά υποταγμένα σε αποστειρωμένο περιβάλλον σίγουρα θα βρουν διεξόδους σε «παραβατικές ;» συμπεριφορές. Αυτισμός, φανταστικοί διάλογοι, αιμομιξία, ομοφυλοφιλία και δε συμμαζεύεται.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δεν πρόκειται γι’ αυτό.
Το σενάριο επιχειρεί να καταγγείλει την κατάχρηση εξουσίας, αναπαράγοντας, εν είδει προσομοίωσης, την ιδεολογία και τις εκφάνσεις του φασισμού σ΄ένα μοντέλο οικογένειας.
Η αθλιότητα που χαρακτηρίζει το φαινόμενο του φασισμού δεν νομίζω ότι μπορεί να αναπαραχθεί, μπορεί μόνο να σχολιαστεί. Και ο σχολιασμός οφείλει να περιέχει εκείνο το στοιχείο το ιδιάζον, το μοναδικό, που θα βρει στόχο στην οπτική του θεατή.
Η κινηματογραφική προσέγγιση του θέματος έχει αφήσει ζωντανές μνήμες, ο σαρκασμός στις ταινίες του Luis Bunuel, ο λανθάνων ανθρωπισμός με τον οποίο περιβάλλει ο Fassbinder τους διαβρωμένους χαρακτήρες του, η κατάδειξη του γενεσιουργού ρόλου του άτεγκτου προτεσταντισμού απ’ τον Χάνεκε (Η λευκή κορδέλα), ακόμα το απλοϊκό πείραμα της χειραγώγησης των μαζών (Το κύμα), ταινίες όμως εξαιρετικά σύνθετες στη σύλληψη των χαρακτήρων και των σχέσεων.
Εδώ η οικογένεια έχει στηθεί σαν μια κλειστή, στεγανή κοινότητα, χωρίς κανένα χαρακτηριστικό εντοπιότητας, παράδοσης, ιστορικότητας και πολιτισμού.
Έτσι, βρίσκεται να δοκιμάζεται ο ανύποπτος θεατής, παρακολουθώντας τα δρώμενα μεταξύ των μελών της, εξωγήινων ζόμπι, υποταγμένων ανδρείκελων στα πρότυπα που επιτάσσει ο πατέρας-αφέντης, σε μια εκδοχή εικονικής πραγματικότητας. Λείπει, δηλαδή, το σύστημα αναφοράς, που θα υπήρχε αν, για παράδειγμα, η όλη εξέλιξη αφορούσε στα τεκταινόμενα επί τα εντός των τειχών της έπαυλης ενός Ναζί, δίπλα σε στρατόπεδο εξόντωσης.
Μόνη ανάσα στο φιλμ αυτό η απελπισμένη αντίσταση στο χορό της μεγάλης από τις δυο αδελφές, γιατί πέτυχε να βγάλει αναγνωρίσιμα, στα ανθρώπινα μέτρα, συναισθήματα.
Τα παραπάνω δεν εμποδίζουν στο να εκτιμηθεί η σκηνοθεσία για την συνεπή και συνεκτική ροή της και οι ερμηνείες, που, επί τέλους, δεν βαρύνονται από τα γνωστά «κολλήματα» του ελληνικού κινηματογράφου.
Τελικα η ιδεα της ταινιας ηταν βασισμενη σε -παλαιοτερο- μεξικανικο εργο; Κριμα αν ειναι οντως ετσι αφου μου φανηκε σεναριακα πολυ ιδιαιτερη...
Μια καταπληκτικη ιδεα,ενα πολυ καλο σεναριο,αλλα απο κει και περα κακες ερμηνειες απο ηθοποιους θεατρου που παιζουν σαν σε εξετασεις σε κλασσικο θεατρο και μια περιρρεουσα ατμοσφαιρα κουλτουρας για την κουλτουρα.Την ποιοτητα φαινεται οτι την εχουμε παρεξηγησει.Παραξενο δεν σημαινει απαραιτητα ποιοτικο...
σκεφτομουν τις προαλλες οτι υπαρχουν εργα τεχνης που στην εποχη τους μπορει να ειναι σπουδαια, αλλα ο χρονος αφηνει τοσο εμφανη τα σημαδια πανω τους που μερικες δεκαετιες μετα αναρωτιεται ο θεατης προς τι ολος ο ντορος για τη συγκεκριμενη πχ ταινια.
αφορμη για τις σκεψεις μου σταθηκε η θεαση των τεμπεληδων της ευφορης κοιλαδας.
πριν λιγο παρακολουθησα τον κυνοδοντα.περασαν τριαντατοσα χρονια απο την παραγωγη των "τεμπεληδων" κι αποφασισαν να φτιαξουν ενα remake υποθετω.
μια καλη κεντρικη ιδεα, ενα κλειστο σκηνικο, μερικες καλες ερμηνειες, ανακινηστε καλα, γαρνιρετε με ομπρελιτσα κι ετοιμοι.
ΒΑΡΕΤΟ , ΒΑΡΕΤΟ , ΒΑΡΕΤΟ
ουτε σουρεαλισμο ειδα,ουτε υπερεαλισμο,ουτε lynch, μονο την λιτοτητα του trier ειδα ,αλλα κι αυτην κοπιαρισμενη απο τους ηλιθιους, την μονη ταινια που παρατησα στη μεση και δεν ενδιαφερθηκα ποτε να τη δω ολοκληρη.
αν θελετε να προβληματιστειτε ακουστε το the wall των pink floyd.λεει τα ιδια με την ταινια και θα γλιτωσετε και περι τα 85 λεπτα απο τη ζωη σας.
Κυριολεκτικά "γροθιά", στην κοινωνία (αστική), κι όπως πολύ σωστά λέει και ο παραπάνω σχολιαστής nutterjr, "μείγμα" από Haneke και Lync! Την συνιστώ ανεπιφύλακτα...
8/10
εκτός από το τέλος που το βρήκα απογοητευτικό και μάλλον πρόχειρο, ομολογώ πως ήταν μια απολαυστική εμπειρία... απολαυστική με την έννοια της ολοκληρωτικής εμπειρίας... μιας εμπειρίας που προσφέρει ένα ταξίδεμα σε μιαν άλλη διάσταση αλλά και μαζί προβληματισμό και σκέψεις για το τι βιώνουμε κάθε μέρα, την έννοια της Εκπαίδευσης, της ενημέρωσης ακόμη και της σημασίας των λέξεων...
θα έλεγα πως όποιος θέλει να την δει να έχει προετοιμαστεί για γερή γροθιά στο στομάχι!
A mix between Lynch and Haneke, this disturbed piece of story of manipulation to the highest degree, with very hard and haunting performances by the entire cast, captivates the audience and does not let go. It is not a story for everyone to watch, yet if you do it will be one you will want to talk about.
τελεια ταινια! μακραν η καλυτερη ελληνικη. δεν καταλαβαινω μερικους... ο αλλος λεει να μη δουν τη ταινια οι φιλοζωοι!!! δεν πηρε τιποτα απο τη ταινια μαλλον... τι να πει κανεις?
Κυριως η σκηνοθεσια το σωζει.
Το σεναριο μπαζει απο παντου και ας εχει καλη ιδεα σαν βαση.
Οι ερμηνειες μετριες, περα απο τη πρωταγωνιστρια..
Καλουτσικη για ελληνικη
moumouza
ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ. ΕΥΣΤΟΧΗ ΙΔΕΑ, ΑΛΛΑ Η ΤΑΙΝΙΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΑΙ. ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΛΗΡΩΣΕΣ ΓΙΑ ΣΙΝΕΜΑ, ΚΑΙ ΣΟΥ ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ ΤΣΟΝΤΑ ΣΕ ΣΤΥΛ ΤΡΙΕΡ, ΚΑΙ ΧΑΣΜΟΥΡΗΤΑ. ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΚΡΟΧΟΛΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΚΡΙΜΑ. 1/10.
cp25
Εξαιρετικη ταινια. Βυθιστηκα απο την πρωτη κιολας σκηνη σ` εναν κοσμο παραλογο, εφιαλτικο, κλειστοφοβικο κι ομως τοσο αληθινο. Μια ταινια που σε βαζει θελεις δεν θελεις στη διαδικασια να σκεφτεις. Παρα πολυ καλες ερμηνειες, ενα πραγματικο επιτευγμα οχι μονο για τα ελληνικα δεδομενα. Το μονο αρνητικο ειναι οτι το δυσπροσιτο στιλ θα φανει πολυ κουραστικο σε αρκετους, αλλα απο την αλλη κανεις δεν ειπε πως ο κυνοδοντας ειναι μια εμπορικη ταινια που χαϊδευει το κοινο του.
donkihotis
Με μια λεξη "μαπα". Έχασα μιαμιση ωρα απο την ζωη μου. Απορω που την θελουν υποψηφια για οσκαρ. Εδω δεν πηγε η εξαιρετικη πολιτικη κουζινα και θα παει αυτη η σαχλαμαρα. Αηδιασα με το ασκοπο γυμνο και την μαχαιρωμενη γατα. Αν ειναι κανεις φιλοζωος να μην την δει.
dmode
Κλασικοι Ελληνες!!!!!!!!
Γκρινια και ζηλεια!!!
Θελετε να καταλαβετε και την ταινια!!!
Αμα εισαι φιλοζωος.....οτι να ναι!!!
Αριστουργημα και επικαιρο!!!
Μικροκοσμος-Μακροκοσμος
Θυμιζει εντονα σκηνοθετικα την ταινιαρα Dog days!!!
georgeee
Τρεις πρωτοτυπες ελληνικες ταινιες βγηκαν στις αιθουσες αυτον τον χειμωνα.Ο Κυνοδοντας ειναι η πιο σκληρη και η πιο καλη των τριων(Ακαδημια Πλατωνος,Στρελλα).Ενα ψυχολογικο δραμα το οποιο δικαιως διακριθηκε στις Καννες.Σε μια βιλλα μενει μια πλουσια οικογενεια με τρια παιδια τα οποια δεν εχουν βγει ποτε απο το σπιτι τους.Οι γονεις τους τους λενε οτι εξω η ζωη ειναι επικινδυνη κι ετσι τα 17χρονα παιδια συμπεριφερονται σαν νηπια.Ο μεγαλος αδερφος ενηλικιωνεται και εχει ορμες.Ο πατερας καλει μια γνωστη του με σκοπο να κανει σεξ με τον γιο του.Σημαντικες εξεληξεις θα αλλαξουν την ιστορια.Ενω στο τελος δεν ξερουμε τι εγινε.Ο τιτλος της ταινιας δεν ειναι τυχαιος.Η μητερα ειχε πει στα παιδια οτι θα βγουν απο το σπιτι μονο εαν τους βγει ο κυνοδοντας και ξαναφυτρωσει δηλαδη ποτε.Ταινια η οποια με ταραξε και με προβληματισε.Εγκεφαλικη ταινια,ρεαλιστικες εικονες.Στα συν ολα αυτα και οι πολυ καλες ερμηνειες των πρωταγωνιστων.Επισης ο τροπος παρουσιασης γεγονοτων ειναι συναρπαστικος.Το φιναλε σε συγκλονιζει και σε κανει να μην μπορεις να αναπνευσεις.Φανηκε οτι ο Λανθιμος ξερει απο ψυχολογια.Πολυ καλο.Λιγο πιο βαρυ απο οσο μπορουσα να αντεξω.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ=8.5/10
θοδωρης
Αξιολογο μα καπως υπερεκτιμημενο το τολμημα του Λανθιμου,μια κι απο ενα σημειο και μετα φαινεται περισσοτερο η προθεση του να προκαλεσει σοκ παρα να εξελιξει το σεναριο του.Σε γενικες γραμμες μια δυνατη εμπειρια που ταρακουνα και προβληματιζει.
siritos
"Ο Κυνοδοντας δεν ειναι σουρεαλιστικος. Ειναι υπερ-ρεαλιστικος"
εδω γελαμε...
Κωστας Π.
Καλα μας δουλεουν;Αυτο το πραγμα εχει προταθει για Oscar;
Μιση ωρα ειδα και το εβγαλα!!!
Μακρια ουτε αν σας το δωσουν να το δειτε τσαμπα...Χαμενος χρονος...
1/10
Δημήτρης