ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών

Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες
Strangers on a Train (1951)- Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Αγνωστος του Εξπρές - Γνωστό και ως: Alfred Hitchcock`s Strangers on a Train |
|
Νουάρ | 101' | ![]() |
|
![]() |
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 12/4/2005 Χρώμα: Ασπρόμαυρο Ήχος: Mono Γλώσσα: Αγγλικά - Γαλλικά |
![]() |
Δημοτικότητα: n/a Αξιολόγηση: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aντιφατικότητα ψήφων: ![]() |
- Υπότιτλος:Θα μπείτε στις αποσκευές του πιο παράξενου ταξιδιού της αγάπης! |
- Συντελεστές : |
||||
![]() | Farley Granger | Ηθοποιός | ....Guy Haines | |
![]() | Ruth Roman | Ηθοποιός | ....Anne Morton | |
![]() | Robert Walker | Ηθοποιός | ....Bruno Antony | |
![]() | Leo G. Carroll | Ηθοποιός | ....γερουσιαστής Morton | |
![]() | Patricia Hitchcock | Ηθοποιός | ....Barbara Morton | |
![]() | Patricia Highsmith | Συγγραφέας | ....μυθιστόρημα | |
![]() | Alfred Hitchcock | Σκηνοθετης | ||
![]() | Raymond Chandler | Σεναριογράφος | ||
![]() | Czenzi Ormonde | Σεναριογράφος | ||
Whitfield Cook | Σεναριογράφος | |||
![]() | Ben Hecht | Σεναριογράφος | ||
Εδώ πάλι ο δάσκαλος Χίτσκοκ κάνει τα μαγικά του, κτίζοντας ένα ψυχολογικό θρίλερ σιγά-σιγά, από απλό, καθημερινό, ανθρώπινο υλικό.
Η πλοκή του έργου ξεκινάει από μία απλή συνάντηση στο τρένο: Ο φημισμενος τενιστας Guy Haines (Farley Granger) συνανταει στο τρενο για την Ουασινγκτον εναν μυστηριωδη τυπο, τον Bruno Anthony (Robert Walker) ο οποιος χωρις πολλους ενδοιασμους και αφου ξερει το προσωπικο προβλημα που ταλαιπωρει τον Haines - θελει να παντρευτει την νεαρη Ann Morton (Ruth Roman) αλλα η νυν συζυγος του δεν του δινει διαζυγιο-του προτεινει το σχεδιο του: Να ανταλλαξουν φονους. Ο Anthony θα σκοτωσει την συζυγο του Haines, Miriam (Laura Elliott) και ο Haines με τη σειρα του θα σκοτωσει τον πατερα του. Δυο φονοι-με τους ανθρωπους που ωφελουνται απ το καθενα να ειναι μακρια απο τον τοπο του εγκληματος. Ο Haines αρνειται να ακολουθησεi το σχεδιο - αλλα η ζωη του θα γινει κολαση οταν ο Anthony απο μονος του θα ακολουθησει το δικο του μερος της συμφωνιας και θα εμφανιστει στον Haines απαιτωντας το ιδιο και απ την πλευρα του [περίληψη της πλοκής από την κριτκή του Θοδωρή Σάρλα, http://www.cine.gr/film.asp?id=701087&page=4].
Η μαγεία του Χιτσκοκ βρίσκεται στις λεπτομέρειες; Στη διαφοροποίηση, πχ, του παρανοικού Bruno Anthony (Robert Walker) στο παιχνίδι τένις του Guy Haines (Farley Granger). Ολοι οι θεατές παρακολουθουν το μπαλάκι με αγωνία και μέσα στο πλήθος ξεχωρίζει ο Bruno που δεν κινείται καθόλου. Στην υπερπροσπάθεια που κάνει ο Bruno για να πιάσει τον ενοχοποιητικό αναπτήρα, που του έχει πέσει σε υπόνομο, ή, στην εκπληκτική τελική σκηνή με το carousel που έχει βγεί εκτός ελέγχου και πάνω του δίνουν μάχη επιβίωσης οι δυο πρωταγωνιστές...
Τι να πεί κανείς, κλιμακούμενη ένταση, ωραίοι χαρακτήρες (που παίζουν χωρίς υπερβολή), αγωνία για την επόμενη σκηνή, θα έλεγα ένα από τα καλύτερα έργα μυστηρίου του μεγάλου σκηνοθέτη. Προφανώς να το δείτε [Κώστας kprncs ΚΓΠ 31/7/2014] (7/10)
Η πλοκή του έργου ξεκινάει από μία απλή συνάντηση στο τρένο: Ο φημισμενος τενιστας Guy Haines (Farley Granger) συνανταει στο τρενο για την Ουασινγκτον εναν μυστηριωδη τυπο, τον Bruno Anthony (Robert Walker) ο οποιος χωρις πολλους ενδοιασμους και αφου ξερει το προσωπικο προβλημα που ταλαιπωρει τον Haines - θελει να παντρευτει την νεαρη Ann Morton (Ruth Roman) αλλα η νυν συζυγος του δεν του δινει διαζυγιο-του προτεινει το σχεδιο του: Να ανταλλαξουν φονους. Ο Anthony θα σκοτωσει την συζυγο του Haines, Miriam (Laura Elliott) και ο Haines με τη σειρα του θα σκοτωσει τον πατερα του. Δυο φονοι-με τους ανθρωπους που ωφελουνται απ το καθενα να ειναι μακρια απο τον τοπο του εγκληματος. Ο Haines αρνειται να ακολουθησεi το σχεδιο - αλλα η ζωη του θα γινει κολαση οταν ο Anthony απο μονος του θα ακολουθησει το δικο του μερος της συμφωνιας και θα εμφανιστει στον Haines απαιτωντας το ιδιο και απ την πλευρα του [περίληψη της πλοκής από την κριτκή του Θοδωρή Σάρλα, http://www.cine.gr/film.asp?id=701087&page=4].
Η μαγεία του Χιτσκοκ βρίσκεται στις λεπτομέρειες; Στη διαφοροποίηση, πχ, του παρανοικού Bruno Anthony (Robert Walker) στο παιχνίδι τένις του Guy Haines (Farley Granger). Ολοι οι θεατές παρακολουθουν το μπαλάκι με αγωνία και μέσα στο πλήθος ξεχωρίζει ο Bruno που δεν κινείται καθόλου. Στην υπερπροσπάθεια που κάνει ο Bruno για να πιάσει τον ενοχοποιητικό αναπτήρα, που του έχει πέσει σε υπόνομο, ή, στην εκπληκτική τελική σκηνή με το carousel που έχει βγεί εκτός ελέγχου και πάνω του δίνουν μάχη επιβίωσης οι δυο πρωταγωνιστές...
Τι να πεί κανείς, κλιμακούμενη ένταση, ωραίοι χαρακτήρες (που παίζουν χωρίς υπερβολή), αγωνία για την επόμενη σκηνή, θα έλεγα ένα από τα καλύτερα έργα μυστηρίου του μεγάλου σκηνοθέτη. Προφανώς να το δείτε [Κώστας kprncs ΚΓΠ 31/7/2014] (7/10)
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
Υπέροχη ταινία, κλασσικό δημιούργημα hitchcock, που ξεκίνησε την καλύτερη δημιουργικά περίοδο του μετρ...
με ένα σενάριο δυνατό (από το μυθιστόρημα της patricia highsmith), έχει την ελευθερία να χρησιμοποιήσει πολλά χαρακτηριστικά του σκηνοθετικά τρικ (π.χ. τυχαία συνάντηση στο τρένο, ενοχοποίηση του αθώου haines) και μοτίβα (λ.χ. η παρουσία της μητέρας του antony, ο φόνος κ.ά.).. έτσι καταφέρνει να μαγνητίσει το θεατή και να κορυφώνει την ένταση, καθώς πλησιάζουμε προς το εκπληκτικό τέλος...
ερμηνευτικά όλο το κάστ στέκεται πολύ καλά, όμως ο robert walker δίνει ρεσιτάλ, υποδυόμενος τον bruno antony και ακροβατώντας επιτυχώς μεταξύ φυσιολογικής συμπεριφοράς και σχιζοφρένειας...
η μουσική καταπληκτική από τον tiomkin, ιδίως στις παράλληλες σκηνές, λίγο πριν το τέλος...
η ασπρόμαυρη φωτογραφία πολύ ωραία, τονίζει τα πρόσωπα, αλλά τα κρατάει κρυμμένα στο μισοσκόταδο, εντείνοντας το μυστήριο...
οι παράλληλες σκηνές (αγώνας τένις- αναζήτηση του αναπτήρα στο λούνα πάρκ) είναι ιδιοφυώς σκηνοθετημένες και εναλλάσσουν τα συναισθήματα του θεατή...
η τελική σκηνή στα αλογάκια του λούνα πάρκ είναι η κορυφαία στιγμή του έργου και πρέπει να αποτελεί πρότυπο για τις σκηνές δράσης...
στην τελική εκδοχή, το φινάλε στο τρένο φανερώνει το ιδιόμορφο μαύρο χιούμορ του hitch...
γενικά είναι εξαιρετική η ταινία και θυμίζει λίγο και φίλμ νουάρ η ατμόσφαιρά της...
8,5/10...
anfield09...
με ένα σενάριο δυνατό (από το μυθιστόρημα της patricia highsmith), έχει την ελευθερία να χρησιμοποιήσει πολλά χαρακτηριστικά του σκηνοθετικά τρικ (π.χ. τυχαία συνάντηση στο τρένο, ενοχοποίηση του αθώου haines) και μοτίβα (λ.χ. η παρουσία της μητέρας του antony, ο φόνος κ.ά.).. έτσι καταφέρνει να μαγνητίσει το θεατή και να κορυφώνει την ένταση, καθώς πλησιάζουμε προς το εκπληκτικό τέλος...
ερμηνευτικά όλο το κάστ στέκεται πολύ καλά, όμως ο robert walker δίνει ρεσιτάλ, υποδυόμενος τον bruno antony και ακροβατώντας επιτυχώς μεταξύ φυσιολογικής συμπεριφοράς και σχιζοφρένειας...
η μουσική καταπληκτική από τον tiomkin, ιδίως στις παράλληλες σκηνές, λίγο πριν το τέλος...
η ασπρόμαυρη φωτογραφία πολύ ωραία, τονίζει τα πρόσωπα, αλλά τα κρατάει κρυμμένα στο μισοσκόταδο, εντείνοντας το μυστήριο...
οι παράλληλες σκηνές (αγώνας τένις- αναζήτηση του αναπτήρα στο λούνα πάρκ) είναι ιδιοφυώς σκηνοθετημένες και εναλλάσσουν τα συναισθήματα του θεατή...
η τελική σκηνή στα αλογάκια του λούνα πάρκ είναι η κορυφαία στιγμή του έργου και πρέπει να αποτελεί πρότυπο για τις σκηνές δράσης...
στην τελική εκδοχή, το φινάλε στο τρένο φανερώνει το ιδιόμορφο μαύρο χιούμορ του hitch...
γενικά είναι εξαιρετική η ταινία και θυμίζει λίγο και φίλμ νουάρ η ατμόσφαιρά της...
8,5/10...
anfield09...
Το επεξεργάστηκε ο/η kapoios συνολικά 2 φορές
Ενα καταπληκτικο θριλερ, απο τον μαιτρ του ειδους σε συνδυασμο τις αψογες ερμηνειες.
DARRAS ACHILLEAS
DARRAS ACHILLEAS

Κλασικο θριλερ του Χιτσκοκ με εκπληκτικη επιδειξη σκηνοθετικης βιρτουοζιτε και αριστοτεχνικο και πολυ δυνατο σασπενς (ας θυμηθουμε μονο τις σκηνες της επισκεψης στο σπιτι του δολοφονου το βραδυ, του αγωνα τενις και αποδρασης με παραλληλη δραση τον τρελο να προσπαθει να πιασει τον αναπτηρα και την σκηνη με το καρουζελ στο φιναλε που εχει αφησει ιστορια). Καταφερνει παρα το οτι κινειται, ειδικα στο πρωτο μερος με τη σκηνη του φονου στο λουνα παρκ, σε πολυ σκοτεινα μονοπατια οσον αφορα την εμπλοκη του θεατη και του θεαματος, να κραταει σε ολη τη διαρκεια τον θεατη καρφωμενο στη θεση του και να μιλαει για τη γραμμη που χωριζει τον απλο ανθρωπο απο το εγκλημα.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9,5/10
Άρης Μαυρέλλης
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9,5/10
Άρης Μαυρέλλης
