ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες
300 (2007) |
|
Δράση | 117' | ![]() |
|
![]() |
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 8 Μαρ 2007 Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 23/07/2007 Ημερομηνία κυκλοφορίας BluRay: 24/10/2008 Διανομή: Village Films Χρώμα: Έγχρωμο Ήχος: DTS (Digital Theater Sound) Γλώσσα: Αγγλικά |
![]() |
Δημοτικότητα: n/a Αξιολόγηση: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aντιφατικότητα ψήφων: ![]() |
- Υπότιτλος:Μολών Λαβέ. |
- Συντελεστές : |
||||
![]() | Gerard Butler | Ηθοποιός | ....βασιλιάς Λεωνίδας | |
![]() | Lena Headey | Ηθοποιός | ....βασίλισσα Γοργώ | |
![]() | Dominic West | Ηθοποιός | ....Θέρων | |
![]() | David Wenham | Ηθοποιός | ....Δήλιος | |
![]() | Vincent Regan | Ηθοποιός | ....λοχαγός | |
![]() | Frank Miller | Συγγραφέας | ....κόμικ | |
![]() | Lynn Varley | Συγγραφέας | ....κόμικ | |
![]() | Zack Snyder | Σκηνοθετης | ||
![]() | Zack Snyder | Σεναριογράφος | ||
![]() | Kurt Johnstad | Σεναριογράφος | ||
Michael Gordon (II) | Σεναριογράφος | |||
ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΘΕΝ ΚΑΛΟΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΤΕΒΑΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΤΑΙΝΙΑ
ΠΗΓΕΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
ΕΝΑ ΦΟΒΕΡΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10 ΠΑΙΡΝΕΙ 20
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ 9 10/10 ΑΞΙΖΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΤΑΙΝΙΑ
10/10
Το επεξεργάστηκε ο/η achrist συνολικά 2 φορές
Φόλα ολκής φτιαγμένη από άσχετους για ηλίθιους! Φτηνή ψηφιακή αισθητική βιντεοκλίπ που οπτικά και μόνο δεν αντέχεται ούτε για 10 λεπτά. Κωμικοτραγικές καταστάσεις με απερίγραπτα τέρατα (από Εφιάλτη μέχρι Αθάνατους) τρανς-Ξέρξη και άλλα σουρεάλ! Ιστορική κρίβεια; Ε όχι δα! Καμία σχέση απλώς! Απέφευγα χρόνια να τη δω, μέχρι που (ξανα)παίχτηκε χτες στην ελληνική tv και είπα να της κάνω το χατήρι, πιο πολύ από περιέργεια δηλαδή. Επειδή δεν είχα ως τώρα ασχοληθεί, αγνοούσα το γεγονός ότι βασίστηκε σε κόμικ (το διαπίστωσα μόλις στους τίτλους τέλους!), αυτό όμως όχι μόνο δε δικαιολογεί την ύπαρξη της ταινίας αλλά ακριβώς το αντίθετο: έπρεπε να αρκεστούμε στο κόμικ και μόνο.
Διάβασε κανένα βιβλίο καλύτερα (λχ τις "Πύλες της φωτιάς" του Πρέσφιλντ ή "Το τέλος του Εφιάλτη" του Μπαλτάκου) κι άσε τα κόμικς και τις κομικ-οταινίες για το κοινό που απευθύνονται και μόνο.
(επιεικέστατα 1)
Διάβασε κανένα βιβλίο καλύτερα (λχ τις "Πύλες της φωτιάς" του Πρέσφιλντ ή "Το τέλος του Εφιάλτη" του Μπαλτάκου) κι άσε τα κόμικς και τις κομικ-οταινίες για το κοινό που απευθύνονται και μόνο.
(επιεικέστατα 1)
Η αντίληψη ενός ανθρώπου για αξίες/ιδέες όπως το έθνος, η ιστορία και η "καθαρότητα" του πλυθησμού ενός κράτους (που αποτελεί το λιγότερο σημαντικό σημείο για το θέμα που θέλω να θίξω) συνδέονται με τον τρόπο με τον οποίο έχει μεγαλώσει το εκάστοτε άτομο και με το πως έχει εξελιχθεί -μέσω εμπειριών, συζητήσεων, ψαξίματος κλπ- η κριτική του σκέψη και η ικανότητα κατανόησης ορισμένων ζητημάτων. Από τη στιγμή, λοιπόν, που κάποιος μεγαλώνει έχοντας ως κύριες αξίες την πατρίδα και το έθνος, βάζοντάς τες πολλές φορές πάνω από τον άνθρωπο ως συνεχόμενα εξελισσόμενο ον αυτό καθαυτό, λογικό είναι να αναπτύξει γνώμη η οποία θα εξυμνεί σε κάθε επίπεδο τα ιδανικά του να έχει κάποιος άνθρωπος την περηφάνεια για το έθνος του.
Δεν είναι λίγες οι φορές, ωστόσο, που λόγω έλλειψης κριτικών σημείων
για την ανάπτυξη της σκέψης -όπως είναι, είτε το
ψάξιμο/διάβασμα/ενασχόληση με το αντικείμενο ή η αποδοχή άλλων,
αντίθετων απόψεων-, είτε απλά εξαιτίας ανημπόριας του εγκεφάλου για
διαμόρφωση εμπεριστατωμένης και αμερόληπτης γνώμης σχετικά με το
αντικείμενο, ο άνθρωπος οδηγείται σε απόψεις εθνικιστικού-υπερβολικά
πατριωτικού χαρακτήρα που, εν τέλει, μόνο καλό δεν κάνουν, διότι
οποιοσδήποτε εθνικιστής έχει μπει στη διαδικασία να βάζει πάνω από την
ανθρωπιά την πατρίδα. Αυτό, δε θα με ενοχλούσε καθόλου αν οποιοσδήποτε
με τέτοιες ιδέες είχε σωστά και ψαγμένα επιχειρήματα να μου δώσει για
ποιο λόγο ενεργεί και σκέφτεται κατ` αυτό τον τρόπο, όμως το θλιβερό
είναι ότι κανείς, αν κάτσει και ψαχτεί, δεν θα έχει κάποια λογική αιτία
πέρα από το "είμαι Έλληνας ρε φίλε, θέλεις τίποτα άλλο;".
Ο πρόλογος αυτός, είναι για να σας ξεκαθαρίσω, ότι η συγκεκριμένη
ταινία θεωρείται σπουδαία και μεγάλη όσον αφορά στο θέμα της και στην
απεικόνηση των Σπαρτιατών από άτομα που πάσχουν από την παραπάνω πάθηση
(γιατί για μένα είναι πρόβλημα). Ας ξεκινήσω λοιπόν, με τα σημεία τα
οποία δεν μου άρεσαν στην ταινία, και να πω και εκείνα που μου άρεσαν.
Επομένως, κακά στοιχεία:
1. Ο απόλυτος ρατσισμός που διαφαίνεται από την Σπαρτιατική λογική,
όπου οτιδήποτε μη-Σπαρτιατικό, και οποιοσδήποτε που δεν έχει μεγαλώσει
μόνο για να μαθαίνει να παλεύει είναι κατώτερος. Και δεν είναι απλά ότι
θεωρούν κατωτερότητα το να μην έχει μεγαλώσει ο άλλος έχοντας ως μόνο
λόγο ύπαρξης τον πόλεμο, αλλά ο σκηνοθέτης φροντίζει να το δείξει με
κάθε πιθανή ευκαιρία. Για παράδειγμα, ο Εφιάλτης παρουσιάζεται ως ένας
συνδυασμός Chi Chi Larue, Βαγγέλα -ωχ η μέση μου- νταλικέρη και νόθου
παιδιού του Κουασιμόδου, επειδή "δεν ήταν γραφτό να γίνει
στρατιώτης-υπηρέτης των Σπαρτιατών", ο Ξέρξης μια ερμαφρόδιτη Elaine
Davidson φιγούρα, ενώ όλοι οι Πέρσες στρατιώτες τόσο γίδια που παρόλο
που κουβαλάνε οπλισμό με περισσότερα κιλά απ` τον Πάγκαλο και έχουν
εκπαιδευτεί πάρα πολύ σκληρά για μάχες, πραγματικά ανήμποροι μπροστά
στα γυμνασμένα, μπρατσωμένα, ψηλά μοντέλα Σπαρτιάτες που δεν
χρειάζονται καν πανοπλία (!) για να προστατευτούν, αφού μόνη προστασία
γι` αυτούς είναι οι κοιλιακοί. Δηλαδή πόσο χαζός μπορεί να είναι ένας
άνθρωπος για να πιστέψει ότι είχαν τόσο μεγάλη διαφορά, ώστε οι μεν
δυναμικοί, γαμάτοι, άδωνεις Έλληνες να μπορούν να νικήσουν οποιονδήποτε
βρεθεί στο διάβα τους;
2. Ιστορικές ανακρίβειες σε σημείο που γελάς πιο πολύ και απ` το να
ακούς chipmunked νησιώτικα της Γλυκερίας. Ναι. Πιέστηκα πάρα πολύ να μη
το αναφέρω, αλλά πραγματικά ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΑΙ Η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. Μυθικά
τέρατα, ελέφαντες, ρινόκεροι, ορκ, αθάνατοι-ghostface, όλοι μέσα στη
μάχη για να έχει πιο πολύ γούστο ρε αδερφέ. Και επειδή έχω ακούσει
πολλούς να λένε ότι δεν πρέπει να θίγεται το θέμα της ιστορικής
ακρίβειας απ` τη στιγμή που είναι βασισμένο σε κόμιξ, εγώ απαντάω ότι
αν ήθελαν να πάρουν ένα πραγματικό γεγονός το οποίο σέβομαι απόλυτα και
θαυμάζω, θα έπρεπε από αξιοπρέπεια και μόνο να μη το γελοιοποιήσουν. Αν
επέμεναν στο να κάνουν μια ταινία η οποία θα αποτελεί συνδυασμός επικών
ταινιών, ας φρόντιζαν να μην υπάρχει καμία συσχέτισή του με τα τότε
γεγονότα, γιατί αυτόματα καθιστούν οι ίδιοι το θέαμα γελοίο.
3. Η θεοποίηση του μιλιταρισμού και της αντρίλας από μεριάς Σπαρτιατών.
Ναι, αυτό είναι ένα από τα σημεία το οποίο δεν μπορώ να δεχτώ, ακόμα
και στην τότε εποχή αλλά αυτό είναι άλλο κεφάλαιο διότι αν μη τι άλλο
οι άνθρωποι ασχολούνταν με τον πόλεμο μόνο και το γούσταραν για τους
εαυτούς τους, όχι για να ψήσουν κι άλλους να γίνουν έτσι. Ο λόγος όμως
που απεικονίστηκαν τόσο βαρβατάντρες τύπου Νινιός-Τσαρούχας "δε με
τρομάζει τίποτα-αου-ουγκ-θα πεθάνετε όλοι", είναι άλλος. Είναι για
προσέγγιση χαζών θεατών που αρέσκονται σε γκαρίδες και μεγάλα λόγια,
είναι επειδή αυτό πουλάει, είναι επειδή είναι Χόλυγουντ, είναι επειδή
αυτό αρέσει πιο πολύ στις γκόμενες κλπ. Εξυπηρετεί δηλαδή άλλους
σκοπούς που είναι ο ορισμός του Δ-Η-Θ-Ε-Ν.
4. Πομπώδεις μέχρι αηδίας ερμηνείες. Δεν ακούσαμε τίποτα πέρα από
βαρύγδουπες φράσεις, "έντε λα μαγκέτε βοτανίκ" ατάκες, "This is
Sparta", "Tonight we dine in hell" και ό,τι άλλο θα έκανε το φιλμ πιο
αρεστό σε χαζά παιδάκια.
5. Οι υπόλοιποι περίπου 800 άντρες πέρα απ` τους Spartans, δεν
αναφέρονται πουθενά πέρα από τους Αρκάδες που είναι φυσικά κατώτεροι
από τους Σπαρτιάτες. Θεσπιείς, Θηβαίοι, Μυκηναίοι, Λοκροί ούτε για
δείγμα.
6. Τρομερή ειρωνεία η θεωρία των Σπαρτιατών για τους υπόλοιπους
Έλληνες, και κυρίως τους Αθηναίους. Τη στιγμή που λέει "those
philosophers and, uh, boy-lovers" παίζει να έριξα το γέλιο της ζωής
μου. Πόσο πολύ μπορεί να εθελοτυφλούσε ο Μίλλερ όταν έγραφε το κόμιξ
και το βάζανε στην ταινία; Κανείς νομίζω δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις
ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην Αρχαία Ελλάδα ανάμεσα σε Σπαρτιάτες,
Αθηναίους, όλους. Σαν να μας παρουσιάζει δηλαδή τον Λεωνίδα ως υποκριτή
που ηθελημένα ξεχνάει την ομοφυλοφιλία-παιδεραστία στην δική του
περιοχή, μόνο και μόνο για να φανεί ότι ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΡΕ
ΓΑΜΩΤΟ. Δηθενιά στο μεγαλείο της, για άλλη μια φορά.
7. Υπερβολική χρήση slow motion, μας έσπασε τα νεύρα. Εξάλλου η
ανυπαρξία του σεναρίου υπό κανονικές -όχι τραβηγμένες απ` τα μαλλιά με
slow motion- συνθήκες, θα έβγαζε το πολύ 3 τέταρτα ταινία.
8. Αστεία η επιλεκτική μετάφραση Ελληνικών λέξεων. Χοτ γκέιτς, χαχαχαχαχαχαχα.
Είναι, ειλικρινά, πολλά περισσότερα που είχα σκεφτεί να γράψω καθώς την
έβλεπα, αλλά έκανα τη βλακεία να μη τα σημειώνω εκείνη την ώρα, και
τώρα τα ξέχασα. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι δεν τελειώνουν εκεί τα
γελοία στοιχεία του φιλμ. Παρόλα αυτά, μπορώ να δεχτώ την
καλλιτεχνική-εικαστική απεικόνιση των τοπίων και των στρατιωτών.
Συμπερασματικά, χωρίς να με διατρέχει κανένα ύφος ανθελληνικότητας, η
ταινία είναι απαίσια και οποιαδήποτε συσχέτισή της με τα γεγονότα και
την εποχή που πραγματοποιήθηκε η Μάχη των Θερμοπυλών θα έπρεπε να
απαγορευτεί. Υπερβολικά πομπώδεις-χαζές ερμηνείες, παιδικό σενάριο,
ιστορικές ανακρίβειες, φιλοπολεμική λογική υπέρ πάντων, γενικά πολλά
στοιχεία τα οποία θα έκαναν την τέλεια επική ταινία φαντασίας, αλλά το
να πλασάρεται ως έστω και 1% ιστορική, εμένα τουλάχιστον με εκνευρίζει.
Φτιαγμένη για να εντυπωσιάζει χαζά παιδάκια, φανατικούς δεξιούς
εθνικιστές και όσους έχουν τα οπτικά εφέ ως τοπ στοιχείο σε μια ταινία,
οι 300 του Ζακ Σνάιντερ είναι ένα δημιούργημα που του αξίζει φτύσιμο,
θάψιμο, περιφρόνηση και γέλιο, τίποτα άλλο.
Βαθμολογία: 1/10.
(σσ. στο Meet the Spartans έχω βάλει 5/10, γιατί έκανε αυτό ακριβώς που ήθελα: ξεφτύλισε το τερατούργημα του Σνάιντερ όπως ακριβώς του άξιζε.)
Το επεξεργάστηκε ο/η Leviathan συνολικά 3 φορές
Φασιστικό παραλήρημα , για έναν πολιτισμό στρατοκρατικής ανοησίας που πάντα έρεπε προς την προδοσία και ποτέ δεν παρήγαγε τίποτε άλλο εκτός από καλούς στρατιώτες (και οι Μογγόλοι καλοί πολεμιστές ήταν)....
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.