• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Κυρ 08 Νοε 2015

56o ΦΚΘ: Ο Γιος του Σαούλ ήρθε για να μας στοιχειώσει




Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού φαίνεται πως συγκέντρωσαν το “Από Μακριά” και ο “Ο Γιος του Σαούλ”, που προβλήθηκαν στο Ολύμπιον, δημιουργώντας από νωρίς ουρές έξω από την αίθουσα. Τι άλλο να περίμενε κανείς, αφού μιλάμε για τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας και το Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής αλλά και το Βραβείο FIPRESCI του φεστιβάλ των Καννών αντιστοίχως.

Desde Alla - Από Μακριά (From Afar) του Λορένσο Βίγας

Ο Χρυσός Λέοντας της Βενετίας, έρχεται από τη Βενεζουέλα και το Μεξικό κι αποτελεί μια παραγωγή του χωρίς συστάσεις Γκιγιέρμο Αριάγα και του Μισέλ Φράνκο. Τον δεύτερο στο εξής να τον θυμάστε: σκηνοθέτης του Μετά τη Λουτσία αλλά και του Χρονικoύ Μιας Αθωότητας που προβάλλεται στο φεστιβάλ, ενώ είναι παραγωγός του 600 Μίλια που διαγωνίζεται για τον Χρυσό Αλέξανδο και για το οποίο μας μίλησε ήδη η Πόπη μας. Η ιστορία του “Από Μακριά” μας ταξιδεύει στο χαοτικό Καράκας. Ο Αρμάντο, ένας μεσήλικας ιδιοκτήτης εργαστηρίου οδοντοτεχνικής, συνηθίζει στον ελεύθερο χρόνο του να περιπλανιέται στην πόλη και να πλησιάζει νεαρά αγόρια, προσφέροντάς τους χρήματα για να τον συντροφεύσουν σπίτι του. Το μόνο που ζητά είναι να τους κοιτά δίχως να τους αγγίζει, “από μακριά”, όπως προδίδει και ο τίτλος της ταινίας. Παράλληλα, η αναπάντεχη επιστροφή του αποξενωμένου πατέρα του, θα αναστατώσει τη ζωή του, ενώ η γνωριμία του με έναν νεαρό, επικεφαλή μιας μικρής συμμορίας, θα έρθει για να αλλάξει τη ζωή του για πάντα.

Η παράξενη σχέση των δυο πρωταγωνιστών μπαίνει στο επίκεντρο με την εξέλιξη και μετάλλαξή της να ιντριγκάρει το ενδιαφέρον του θεατή. Το κοινό δίχως την παραμικρή καθοδήγηση, τρέφεται με ελάχιστες λεπτομέρειες για τη ζωή των δυο ηρώων και παρασύρεται στην βαθιά παρατήρηση της συμπεριφοράς τους και της ανατρεπτικής εξέλιξης της γνωριμίας τους. Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του σύγχρονου λατινοαμερικανικού σινεμά, κι ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο για τον Λορένσο Βίγας, χτισμένο σε βαριές πλάτες, που εστιάζει στην απόσταση μεταξύ των ανθρώπων και πώς αυτή μπορεί να κεντρίσει, να συνεπάρει ή να εξουδετερώσει τα πάντα στο διάβα της.

Προβάλλεται ξανά την Κυριακή 8 Νοεμβρίου στις 15:30 στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα

Saul Fia - Ο Γιος του Σαούλ (Son of Saul) του Λάσλο Νέμες

Το ουγγρικό Ο Γιος του Σαούλ δεν διαγωνίζεται για τον Χρυσό Αλέξανδρο, καθώς θα τον είχε ήδη στο τσεπάκι. Έχοντας ήδη το Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής και το Βραβείο FIPRESCI του φετινού φεστιβάλ των Καννών, το πρώτο(!) φιλμ του Λάσλο Νέμες, του άλλοτε βοηθού του Μπέλα Ταρ, αποτελεί ήδη τον πιο ισχυρό διεκδικητή για το όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Τοποθετημένο το 1944, στο στρατόπεδο αιχμαλώτων του Άουσβιτς, ακολουθεί τον κρατούμενο Σαούλ Όσλαντερ. Ο Σαούλ είναι μέλος της ομάδας Ζόντερκομμάντο, ένα τμήμα των Εβραίων φυλακισμένων που επιλέχθηκαν από το στρατόπεδο συγκέντρωσης για να βοηθήσουν τους Ναζί στην επιχείρηση ολικής εξολόθρευσης. Το πόστο του βρίσκεται στα κρεματόρια, όπου μια μέρα ανάμεσα στα πτώματα θα ανακαλύψει το άψυχο κορμί του γιου του. Παρά το ρίσκο, και παρά το γεγονός ότι η ομάδα των Ζόντερκομάντο καταστρώνει σχέδια για εξέγερση, ο Σαούλ έχει μόνο ένα πράγμα στο νου του: να θα θάψει το παιδί του όπως του αρμόζει και να βρει έναν ραβίνο που θα πει την επιμνημόσυνη προσευχή Καντίς.

Ο Λάσλο Νέμες μας ξεναγεί στους φριχτότερους χώρους των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Με όχημα τον χαρακτήρα του Σαούλ - ερμηνευμένο από την εμβληματική μορφή του ούγγρου ηθοποιού και ποιητή Γκέζα Ρέριγκ - παρακολουθούμε τον καθημερινό εφιάλτη ενός Ζόντερκομμάντο. Ο Νέμες χρησιμοποιεί με την κάμερά του μικρό βάθος πεδίου στις φριχτές σκηνές ολόκληρης της διαδικασίας των ομαδικών εκτελέσεων, ώστε να απομονώσει με ευκρίνεια τον πρωταγωνιστή του και να αφήσει το φόντο θολό, αφήνοντας τον θεατή να γνωρίσει την φρίκη, χωρίς όμως να στοιχειώσει το μάτι του με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Αυτό είναι το μόνο χάιδεμα στην πλάτη του θεατή από τον Νέμες, που παρουσιάζει ανελέητα την κόλαση του Ολοκαυτώματος, μέσα από την τραγική ιστορία του πρωταγωνιστή του. Από τη στιγμή που οι Ζόντερκομάντο, ως εκτελεστικά όργανα, θα υποδεχτούν τους Εβραίους, θα τους ζητήσουν να βγάλουν τα ρούχα τους και θα τους οδηγήσουν στα κρεματόρια, μέχρι τη στιγμή που θα ξεχωρίσουν τα τιμαλφή, θα περισυλλέξουν τα πτώματα, θα τα μεταφέρουν προς καύση, θα πετάξουν τις στάχτες τους στο ποτάμι και θα καθαρίσουν ξανά τον θάλαμο αερίων για να υποδεχτεί τους επόμενους. Ο Γκέζα Ρέριγκ κουβαλά την ταινία στη πλάτη του, καθώς η κάμερα του Νέμες δεν τον αφήνει λεπτό από τα μάτια της. Και καθώς ο Σαούλ περιπλανιέται σ’αυτό το κολαστήριο, ξεναγεί τον θεατή όχι μόνο στην καθημερινή φρίκη του, αλλά και στην εκτελεστική απάθεια που του έχει επιβληθεί, ενώ το πτώμα του γιου του, θα έρθει για να του υπενθυμίσει την ανθρώπινη πλευρά του και να του δώσει ένα νέο λόγο ύπαρξης.

Προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας από τις 12 Νοεμβρίου

-----------

Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.