ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Τρί 08 Φεβ 2011
Το ΆδυτοΤετ 26 Ιαν 2011
Μαύρος ΚύκνοςΤρί 21 Σεπ 2010
Διαβάζοντας προσεκτικότερα το Shutter IslandΠαρ 09 Ιουλ 2010
Φτιάχνοντας ένα αριστούργημα: Se7en.Τετ 22 Οκτ 2008
ΠαγιδευμένοιCine-Making Of
Παρ 02 Μαρ 2007
300
Βασισμένο στη γραφική νουβέλα του Frank Miller, το «300» αναφέρεται στη μάχη των Θερμοπυλών το 480 π.Χ. όπου ο βασιλιάς της Σπάρτης Λεωνίδας φυλά με την στρατιά του (αποτελούμενη από 300 Σπαρτιάτες πολεμιστές) τα στενά και έρχεται αντιμέτωπος με την κατά πολύ μεγαλύτερη στρατιά του βασιλιά των Περσών, Ξέρξη. Η Μάχη είναι ουσιαστικά μια αποστολή «αυτοκτονίας» με μοναδικό σκοπό των Σπαρτιατών να κερδίσουν περισσότερο χρόνο μέχρι να προετοιμαστούν για τη εισβολή τους οι υπόλοιπες Ελληνικές δυνάμεις.
Η Γραφική Νουβέλα

Ξαφνικά κατάλαβα ότι οι ήρωες της ταινίας ήταν άνθρωποι οι οποίοι έκαναν το σωστό, χωρίς να υπολογίζουν την οποιαδήποτε συνέπεια. Και από τότε, η θυσίες των ηρώων αποτελούν το βασικό θέμα της δουλειάς μου. Έτσι επικεντρώθηκα σε αυτή την ιστορία, έμαθα τα πάντα για αυτή, επισκέφτηκα την Ελλάδα για 3 εβδομάδες και μελέτησα τα Ελληνικά εδάφη αλλά και τις αρχαίες ελληνικές μάχες. Η ιστορία των 300 Σπαρτιατών γινόταν όλο και καλύτερη για μένα. Είναι πραγματικά μια εκπληκτική ιστορία».

Dawn of the Dead meets Sin City

Μετά την μεγάλη επιτυχία του στιλιζαρισμένου Sin City οι προσδοκίες τόσο του ίδιου του Miller αλλά και του κοινού είναι μεγάλες και το περισσότερο βάρος πέφτει υποχρεωτικά στον σκηνοθέτη Zack Snyder. «Στο 300 οι εικονογράφηση του βιβλίου είναι πολύ διαφορετική από αυτή του Sin City μας τονίζει ο Zack Snyder. Προσπαθούμε να φτιάξουμε την ταινία όσο πιο τρελή γίνεται, και να μη σκεφτόμαστε το ερώτημα «Είναι σαν κανονική ταινία;». Όχι δεν είναι. Είναι πολύ κοντά στο βιβλίο, ο διάλογος είναι σχεδόν ο ίδιος με αυτόν του βιβλίου και μου αρέσει γιατί είναι απλά διαφορετική και αισθάνομαι ότι πρέπει να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για να τα καταφέρω!»
Visual FX
Το φιλμ συνδυάζει live action με την χρήση τρισδιάστατων φόντων, μια τεχνική την οποία συναντήσαμε στο Sin City. Ο Grant Freckelton μας εξηγεί την δημιουργία του μοναδικού look της ταινίας: «Η πρώτη μου δουλεία σε αυτή την παραγωγή ήταν η δημιουργία στατικών εικόνων βασισμένων στα καρέ της γραφικής νουβέλας του Frank Miller. Αγόρασα λοιπόν ένα κουστούμι Έλληνα πολεμιστή, βρήκα κάποιον να το φορέσει, και τον φωτογράφισα. Μετά επεξεργάστηκα ψηφιακά τις εικόνες στο Photoshop, και το αποτέλεσμα έδωσε μια καλή ιδέα σε όλους πως θα έδειχνε η ταινία αισθητικά. Μια από τις μεγαλύτερες ειρωνείες αυτής της παραγωγής είναι ότι ενώ η ιστορία λαμβάνει χώρα στην Αρχαία Ελλάδα μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, εμείς αποφασίσαμε να γυρίσουμε το φιλμ στο Μόντρεαλ!»

Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας δεν γυρίστηκε σε υπάρχουσες τοποθεσίες όπως συνηθίζεται, αλλά μέσα σε στούντιο μπροστά σε τεράστιες μπλε οθόνες. Ο Grant¨και όλη ομάδα των οπτικών εφέ επικαλούνται να αντικαταστήσουν το μπλε φόντο του υλικού που γυρίστηκε με μια βαριά στιλιζαρισμένη οπτικοποίηση της αρχαίας Ελλάδας.
«Όσο τα γυρίσματα προχωρούσαν, με την επίβλεψη και σκηνοθετική ματιά του Zack στο πλευρό μας αλλά και την εικονογράφηση της νουβέλας ως οδηγό, δημιουργήσαμε ψηφιακές συνθέσεις παντρεύοντας έτσι το live action υλικό με τα ψηφιακά φόντα. Αυτές οι πολύπλοκες συνθέσεις ονομάζονται «Key Frames» προσθέτει ο Grant. «Για την ομάδα των οπτικών εφέ τα «key frames» αποτελούν την οπτική μας βίβλο».

Δείτε στην παρακάτω σκηνή της ταινίας τα 4 διαφορετικά στάδια απαραίτητα για την σωστή (αισθητικά) μεταφορά της νουβέλας στην μεγάλη οθόνη.




Σύγκριση του Comic Book με την ταινία.
Δείτε παρακάτω πως η εικονογράφηση της νουβέλας ακολουθήθηκε πιστά στα τελικά καρέ της ταινίας και συγκρίνετε τα. Δεν είναι εκπληκτική η ομοιότητα;




Για την δημιουργία του μεγάλου αριθμού στρατού του Ξέρξη αλλά και των 300 Σπαρτιατών χρησιμοποιήθηκε η τεχνική του «Character Replication». Το «Character Replication» έχει να κάνει με την δημιουργία ψηφιακού πλήθους με τη χρήση ελάχιστων πραγματικών ηθοποιών συγκριτικά. Φανταστείτε κάτι σαν ψηφιακή κλωνοποίηση και είστε μέσα 100 %!
Χρειάζεται κόπος για να γίνεις Σπαρτιάτης.
Για να μπορέσουν οι ηθοποιοί να αντεπεξέλθουν στα γυρίσματα των εντυπωσιακών και πολύπλοκων σκηνών μάχης, έπρεπε να γυμναστούν σκληρά μας πληροφορεί ο προπονητής τους Mark Twight. Σκοπός του Mark είναι να γυμνάσουν τους μύες τους σωστά και όχι απλά να αποκτήσουν άχρηστο παραπανίσιο όγκο. Πολλοί μάλιστα υπέφεραν τόσο, που στις αρχές έκαναν ακόμα και εμετό! Για παραδειγματισμό πολλές φορές μαζί τους στην προπόνηση παραβρισκόταν και ο σκηνοθέτης της ταινίας, Zack Snyder.
Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Gerard Butler θυμάται: «Όταν ήμουν στην Ιταλία διακοπές το καλοκαίρι είχα ακούσει κάποια σχόλια για το σώμα μου, ότι είχα παχύνει αρκετά. Ούτε που το είχα καταλάβει! Σίγουρα λοιπόν χρειαζόμουν αρκετή δουλειά για να έρθω στη σωστή φυσική κατάσταση για τον ρόλο του Λεωνίδα. Δούλεψα πιο σκληρά από κάθε άλλη ταινία που έχω πάρει μέρος, για τον συγκεκριμένο ρόλο. Υπήρξαν στιγμές στους πρώτους μήνες της προπόνησης μου, που γυμναζόμουν 6 ώρες την ημέρα».
Naked Gun
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι οι Πέρσες στην ταινία είναι εντελώς καλυμμένοι από την κορφή ως τα νύχια ενώ οι καημένοι οι Σπαρτιάτες αγωνίζονται σχεδόν γυμνοί φορώντας κόκκινες κάπες, κράνη και μικρά κομμάτια δέρματος για να καλύψουν τα επίμαχα σημεία! Ο Gerard Butler πάντως φαίνεται να το διασκεδάζει: «Μου αρέσει να κυκλοφορώ γυμνός όποτε μου δίνεται η ευκαιρία γιατί ξέρω ότι όταν τα γυρίσματα φτάσουν στο τέλος τους, όλα αυτά θα εξαφανιστούν, οπότε καλύτερα να το απολαύσω όσο κρατήσει!».
Life is plastic, it’s fantastic
Όλος ο οπλισμός της ταινίας ήταν φτιαγμένος από κάποιου είδους πλαστικό. Λόγχες, ασπίδες, σπαθιά όλα πλαστικά. O σχεδιασμός προήλθε από βιβλία αρχαίας ελληνικής ιστορίας φυσικά, καθώς και από την νουβέλα του Frank Miller. 125 ασπίδες, 75 σπαθιά και 250 λόγχες χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα. Κάποια μάλιστα από τα αντικείμενα είχαν περισσέψει από τον Αλέξανδρο του Oliver Stone, και μετατράπηκαν σε νέα με διάφορους τρόπους.
Blood is life
Πόσο γραφική είναι η ταινία σας κύριε Snyder όσο αναφορά την χρήση του αίματος; Υπάρχει παντού;
Σε πολλές σκηνές το αίμα είναι ψηφιακό μας απαντά ο Zack, αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Σε κάποια χτυπήματα την ώρα της μάχης το αίμα είναι απαραίτητο, παίζει μεγάλο ρόλο. «Θέλαμε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο, πώς το αίμα πετάγεται και σε τι ποσότητα. Γιατί μέρος του καμβά μας είναι το αίμα, αποτελεί κομμάτι της αισθητικής της ταινίας. Υπάρχει πολύ αίμα στην ταινία και η βία προσθέτει ο Snyder είναι σχεδόν σουρεαλιστική».
Trivia
- H ταινία γυρίστηκε σε 60 μέρες.
- Το φιλμ γυρίστηκε με την χρήση μπλε οθόνης στο Μόντρεαλ.
- Υπάρχουν 1500 cuts στην ταινία. 1300 από αυτά περιέχουν οπτικά εφέ.
- Εκτός από το Μόντρεαλ, έγιναν εσωτερικά γυρίσματα στο Λος Άντζελες για δύο ημέρες.
- 10 εταιρίες παραγωγής οπτικών εφέ πήραν μέρος στην παραγωγή της ταινίας, από 3 διαφορετικές ηπείρους.
- Οι δημιουργοί χρησιμοποίησαν 90% μπλε οθόνες και 10% πράσινες. Ο λόγος που προτίμησαν το μπλε χρώμα είναι ο φωτισμός της ταινίας αλλά και γιατί τα κόκκινα ρούχα των Σπαρτιατών φαίνονται καλύτερα αν έχουν γυριστεί σε μπλε φόντο.
- Το post production της ταινίας κράτησε σχεδόν ένα χρόνο.
- Όλοι οι ηθοποιοί προπονήθηκαν για 6 εβδομάδες πριν τα γυρίσματα.
- Οι ηθοποιοί Sienna Miller και Silvia Colloca ήταν υποψήφιες για τον ρόλο της Βασίλισσας Gorgo.
- Οι διάφοροι πολεμικοί σχηματισμοί (ειδικά η Σπαρτιατική Φάλαγγα) που χρησιμοποιήθηκαν κατά τα γυρίσματα, άλλαξαν επίτηδες για να δείχνουν πιο εντυπωσιακοί στην ταινία.
- Η ταινία δεν δηλώνει ποτέ ότι είναι ιστορικά σωστή. Βασίζεται στο comic book του Frank Miller(1998).
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.