ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ!
Πεμ 10 Απρ 2008
The movies are not my first priority - the theater is.
Kevin Spacey
[5.]
|
21 (2008) του Robert Luketic |
Κοίτα τι βλέπω:Η αληθινή ιστορία των φοιτητών του MIT που με ένα σύστημα μέτρησης των χαρτιών, ξετίναξαν, σε καζίνο του Las Vegas, ένα από τα πλέον σοφιστικέ συστήματα προστασίας από χαρτοκλέφτες, αποτελεί από μόνη της πρώτης τάξεως υλικό για ένα πετυχημένο Heist. Φυσικά όταν ερχόμαστε στο δια ταύτα, το εγχείρημα δεν μπορεί παρά να κρύβει παγίδες και τελικώς η αδυναμία του εντοπίζεται σε αυτό που θα έπρεπε να αποτελεί το κέντρο βάρους της ταινίας. Την γλαφυρή επεξήγηση του πως οι φοιτητές διεκπεραίωναν την απάτη ξανά και ξανά! Η ταινία σεβόμενη τις χολυγουντιανές επιταγές, σκορπίζεται προσπαθώντας να συμπεριλάβει στο αποτέλεσμα και το ρομαντικό στοιχείο, και αυτό της δράσης αλλά και την προαπαιτούμενη ανατροπή, οπότε, όπως καταλαβαίνετε, όλα αποδίδονται χλιαρά, η ανατροπή προκοικονομείται και επιπλέον απομακρυνόμαστε και από αυτό που πραγματικά μας κίνησε το ενδιαφέρον ευθύς εξαρχής: πως το έκαναν; Τελικώς η ταινία ούτε τον βαθμό ευφυίας των φοιτητών του MIT διαθέτει ούτε όμως και επιτυγχάνει να γίνει το νέο Ocean`s Eleven ( twelve, thirteen κ.λ.π.). Χώρια που νομίζω ότι ήρθε ο καιρός να συμφιλιωθούμε με την ιδέα ότι ο Kevin Spacey ενδιαφέρεται περισσότερο για την καλλιτεχνική διεύθυνση του Old Vic απ’ ότι για την κινηματογραφική του καριέρα…
Βαθμολογία:      (5.5/10)
Loading Player...
|
[4.]
|
Horton Hears a Who! (2008) των Jimmy Hayward και Steve Martino |
Κοίτα τι βλέπω: To Horton Hears A Who! είναι μια κατά βάση, παιδική ταινία. Χαριτωμένοι χαρακτήρες και καταστάσεις, μηνύματα υπέρ της οικογένειας και της φιλίας, περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, “κακοί” που δεν είναι πραγματικά κακοί, αλλά απλά παρεξηγημένοι (κλασσικό χαρακτηριστικό των ιστοριών του Dr. Seuss αυτό) και αυστηρά παιδικό χιούμορ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έτσι για να πιάσουμε και λίγο το ενήλικο κοινό. Το αποτέλεσμα είναι ένα άκρως συμπαθητικό φιλμ πιστό στο πνεύμα των ιστοριών του Dr. Seuss, το οποίο σε συνδυασμό με τα όμορφα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν και τα ευρηματικά σχέδια τόσο των τοπίων (ειδικά της Whoville) όσο και των χαρακτήρων, κάνει τη θέαση του αρκετά ευχάριστη για το κοινό όλων των ηλικιών. Από τεχνικής απόψεως αυτό που ξεχωρίζει είναι η χρωματική παλέτα κυρίως, η εμπειρία του Hayward φαίνεται, καθότι χειρίζεται πολύ άνετα το υλικό του, αλλά δεν έχει καμιά τρομακτική τεχνική καινοτομία σε θέματα κίνησης, σκιών ή βάθος τοπίου. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια με τον κατακλυσμό από animated films είναι αρκετά δυσδιάκριτο να εντοπίζουμε πλέον ευκρινείς διαφορές από ταινία σε ταινία, όπως παλαιότερα όπου κάτι Toy Story, Shrek και Finding Nemo μας φαινόντουσαν ψιλο-εξωγήινα.Περισσότερα>>>
Βαθμολογία:      (6/10)
Loading Player...
|
[1.]
|
Παραχαράκτες (2007)
του Stefan Ruzowitzky |
Κοίτα Τι Βλέπω:Ο επαγγελματίας παραχαράκτης Salomon Sorowitsch, εβραίος, συλλαμβάνεται στο Βερολίνο από τους Ναζί και οδηγείται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης όπου και του ανατίθεται η παραχάραξη νομισμάτων, κυρίως δολαρίων και αγγλικών λιρών, με αντάλλαγμα λίγο πιο ανθρώπινες συνθήκες ζωής και μία σχετική παράταση της ζωής του. Ο Sorowitsch αποφασίζει να συνεργαστεί. Η βραβευμένη με το όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης, ταινία του Stefan Ruzowitzky καταπιάνεται με ένα ιστορικό γεγονός του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μας καθηλώνει όχι με την δραματική της διάσταση – αυτό θα ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο - αλλά με αυτήν του θρίλερ. Με βασικό του θέμα την περιβόητη Επιχείρηση Bernhard και μέσα από την σύγκρουσή των δύο κεντρικών χαρακτήρων, του Sorowitsch, του οποίου το ένστικτο της επιβίωσης απαιτεί την πρόθυμη συνεργασία του με τους Ναζί, και του επίσης παραχαράκτη Burger, που προτιμά να σαμποτάρει την επιχείρηση ρισκάροντας την ζωή του από το να συνδράμει την επιχείρηση, ο δημιουργός θέτει το ερώτημα σε όλους μας: Όταν απειλείται η ζωή σου, ποιος είναι ο δρόμος που θα επιλέξεις να ακολουθήσεις; Είμαστε, άραγε, όλοι εν δυνάμει ήρωες; Το ερώτημα ξεπροβάλλει διακριτικά μέσα από μία αφήγηση που αποφεύγει τις μελοδραματικές εξάρσεις και τις ηθικοπλαστικές διδαχές, επενδύεται ηχητικά από φρικιαστικές κραυγές πόνου και αγωνίας και αγκαλιάζει τις εντάσεις ενός καλογυρισμένου θρίλερ. Γεγονός ωστόσο παραμένει ότι αδυνατεί να συλλάβει και να αποδώσει την συνολική εικόνα του πολέμου και της φρίκης των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Περισσότερα>>>
Βαθμολογία:       (7/10)
Loading Player...
|