• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Awards


Τετ 01 Φεβ 2006

OSCARS 2006: ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ!




Κάθε oscarική χρονιά που έρχεται με έχει κάνει σοφότερο (βλ. λιγότερο αδαή), και δεν εννοώ στο κατά πόσο μπορώ πλέον να ψυχολογώ με ακρίβεια τις προτιμήσεις της Ακαδημίας. Κουκιά μετρημένα είναι, σχεδόν όσα και οι πραγματικά «βραβεύσιμες» αμερικανικές παραγωγές σε ετήσια καταμέτρηση. Άντε και στις έκανα με μαθηματική ακρίβεια τις προβλέψεις (και) εφέτο. Και λοιπόν; Κερδίζω κάτι; Να απαντήσω πάραυτα στο τι κερδίζω. Στην εξαγωγή καθοριστικών συμπερασμάτων ως προς την ποιότητα της κάθε κινηματογραφικής σοδειάς. Μάθε λοιπόν πως στην ουσία οι oscarικές υποψηφιότητες έχουν σχεδόν ισάξια σημασία με τις τελικές βραβεύσεις. Εκεί αποκρυσταλλώνεται η κυρίαρχη τάση στο hollywoodιανό film-making, το trend που λένε ρε παιδί μου στο Κολωνάκι. Έλα, καβάλα το Brokeback αλογατάκι σου και φύγαμε για το σχετικό brainstorming, γιατί αργήσαμε κιόλας.

ΤΑ (ΜΕΓΑΛΑ) ΝΟΥΜΕΡΑ
ΤΑΙΝΙΑΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
Brokeback Mountain8
Good Night, and Good Luck6
Crash6
Memoirs of a Geisha 6
Munich 5
Capote 5
Walk the Line5


…Και πάει λέγοντας. Δεν σου βάζω τα «μικρά» νούμερα για να μη φρικάρεις εντελώς. What’s the point? Ρίξε μια γερή ματιά. Κάτσε πρώτα αφού σου δώσω και μια ακόμη βοήθεια. Η’, άιντε, τρεις:

FACTS & FIGURES
  • Αν βάλεις μαζί τις πέντε υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, δεν ξεπερνούν συνολικά τις 30 υποψηφιότητες. Αυτός είναι ο μικρότερος αριθμός από το 1990 (29 υποψηφιότητες).
  • Το να συμπέσουν απόλυτα οι υποψήφιες ταινίες στις κατηγορίες Καλύτερη Ταινία και Καλύτερη Σκηνοθεσία έχει να συμβεί από το 1982.
  • Η τελευταία φορά που ψηφίστηκε ως Καλύτερη μια Ταινία που δεν ήταν υποψήφια στην κατηγορία Καλύτερο Μοντάζ ήταν στα 1980 (Ordinary People). Η παράδοση αυτή είναι λοιπόν κατά του Brokeback, όπως και το ότι είναι το front runner film με τις λιγότερες (8) υποψηφιότητες από το 1999 (American Beauty με 9) – όλα τα άλλα είναι υπέρ. Θες κι άλλα στατιστικά; Αμέτρητα. Πάρε αυτό, και πάμε για μια αναλυσούλα, έτσι, για appetizer. Γιατί έχουμε πάνω από ένα μήνα καιρό να τα δούμε όλα κι-απ-την-καλή-κι-απ-την-ανάποδη. Double face.
Κατ’ αρχάς (και πρώτα-πρώτα), το Brokeback είναι μπροστά, σημαντικά μπροστά, όμως, ΔΕΝ πάει για τρελό sweep. Με τίποτα το 8/8, στην καλύτερη διαφαίνεται ένα score γύρω στο 5-6/8. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα σαρώσει στις τεχνικές κατηγορίες το…Memoirs of A Geisha. Γεγονός πάντως είναι ότι έχουμε πολλές ταινίες πολύ κοντά στο 5-6 (στις υποψηφιότητες) που σημαίνει ότι υπάρχει καλός ποιοτικά μέσος όρος, όχι όμως η ταινία –έπος (call me LOTR) η οποία θα σαρώσει τα oscarικά σύμπαντα. Για τους γνωρίζοντες, το πλασάρισμα των Crash και Capote δεν ήταν έκπληξη. Το Walk the Line είναι μια ιστοριούλα, που επιβεβαιώνει ότι ο Spielberg είναι jewel of the crown για την Ακαδημία. Και μαγκιά της τελευταίας το ότι αναγνώρισε στον μάγο Steven την τόλμη να ασχοληθεί με ένα τόσο taboo θέμα όσο αυτό του Munich (έστω κι αν δεν ξέρει πως να τελειώσει το ίδιο αριστοτεχνικά, -είναι το «φαινόμενο Κubrick» αυτό-, μια ταινία μετά από τόσα χρόνια). Η τελική έξωση του Walk the Line από την πεντάδα, παρά τις 5 noms, δεν αφαιρεί τις πιθανότητες νίκης, τις λίγες για τον Phoenix (P.S. Hoffman γαρ) και τις πολλές για την Reese Witherspoon (ο χρυσός κανόνας του «κερδίζω-στις-σφαίρες-κερδίζω στα SAG’s – κανένας δεν –με-σταματά-τώρα»).

Ούτε οι Terrence Howard και Keira Knightley είναι μεγάλες εκπλήξεις. Μεγάλες εκπλήξεις θα είναι αν γίνει κάτι-σαν την ιστορία με τον Adrien Brody ή την Halle Berry στην Απονομή. Γενικά με τις acting categories, η μόνη ταινία που είναι στην απέξω είναι το Munich, ενώ αντίθετα, όσες περισσότερες noms έχει η καθεμιά από τις υπόλοιπες 4, τόσο βλέπω να ενισχύεται η πιθανότητά της για τελική νίκη. Θα μου πεις, Good Night, and Good Luck? Χμμ… χλωμό το βλέπω. Το Brokeback έχει ούριο άνεμο, αν και υστερεί εμφανώς στις τεχνικές κατηγορίες. Πιθανότατα να έχουμε μια cineτή, α λα Million Dollar Baby, νίκη του στο τέλος. Μιλώντας για tech noms, η Narnia είναι ένα…θέμα που σαρώνει στις τεχνικές υποψηφιότητες, όταν εδώ ολόκληρη… κατάληξη της 2ης Star Wars τριλογίας (Revenge Of The Sith) μένει σχεδόν στην απέξω και μάλιστα χωρίς nod στα Οπτικά Εφέ!

Θα ήθελα αρκετά περισσότερο King Kong, δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ισχνή παρουσία του Cinderella Man ή του Charlie and the Chocolate Factory (sorry cineργάτες!) και φυσικά…ΓΙΑΤΙ Ακαδημία δεν πρότεινες για Best Supporting Actor τον Mickey Rourke για το Sin City? To Match Point ΜΟΝΟ για σενάριο; ΠΟΥ είναι οι Τρεις Ταφές του Melquiades Estrada; (ανοίγουν μεθαύριο Αμερική). ΠΩΣ αντέχεις Ακαδημία άλλη μια χρονιά χωρίς έναν Lars von Trier στο roster των υποψηφιοτήτων σου; (Αστειεύομαι).

Νο Kiddin’ folks, απλά θα cineψίσω πως έχει το σενάριο this year: ΟΛΟΙ περιμένουμε νίκη του Brokeback, και μένει απλά να αναρωτηθούμε… αν υπάρχει χώρος για… άλλη σκέψη. Θεωρώ πως ναι, υπάρχει περίσσιο food- for- oscar thought. Και θα τα ξηγήσω όλα ένα-ένα, ανά κατηγορία, με την ησυχία μας. Ξεκαβάλα τώρα το Brokeback αλογατάκι και ανέβα στον… Παντογνώστη Γκαρή (βλ. φωτό), για να την κάνουμε με τρόπο προς άλλες oscarικές πολιτείες…



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.